تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

احمد خاتمی: عملیات حماس از زمان اشغال فلسطین بی‌نظیر بود؛ سنگ کجا موشک و پهپاد کجا؟/ تحلیل اندک بی بصیرتان در داخل مایه تأسف است

امام جمعه موقت تهران با اشاره برگزاری راهپیمایی شکرانه پیروزی مبارزان فلسطینی و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی گفت: این حادثه بین‌المللی جهان اسلام از زمان آغاز اشغال فلسطین نه کم نظیر بلکه بی‌نظیر بوده است؛ سنگ کجا موشک و پهپاد و چترباز و اسیر گرفتن از صهیونیست‌ها کجا؟

احمد خاتمی: عملیات اخیر حماس از زمان اشغال فلسطین بی‌نظیر بوده؛ سنگ کجا موشک و پهپاد و چترباز کجا؟/ آنچه مایه تأسف است، تحلیل اندک تحلیل‌گران بی بصیرت در داخل است

رویداد۲۴ سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره برگزاری راهپیمایی شکرانه پیروزی مبارزان فلسطینی و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی پیش از برگزاری نماز جمعه امروز گفت: این حادثه بین‌المللی جهان اسلام از زمان آغاز اشغال فلسطین نه کم نظیر بلکه بی‌نظیر بوده است؛ سنگ کجا موشک و پهپاد و چترباز و اسیر گرفتن از صهیونیست‌ها کجا؟ همه چیز عوض شده و معادلات بین‌المللی تغییر کرده است و هیچ تردیدی نداشته باشید که این شرایط قصه را به آن سمت می‌برد که مقام معظم رهبری فرمود اسرائیل ۲۵ سال دیگرش را نخواهد دید.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: آنچه مقاومت انجام داد، از جهت حقوقی یک دفاع مشروع است؛ صهیونیست‌ها ۷۰ سال است که در حال کشتن اطفال و زنان و آواره کردن انسانها هستند، آیا می خواهند که فلسطینیان دست رو دست بگذارند؟ این اقدام یک دفاع مشروع است و ملت ایران پیشانی و دست و بازوی این قهرمان مقاوم را می‌بوسد. کسی که باد بذر می‌کند، طوفان هم برداشت می‌کند و آن همه حمایت این عکس‌العمل را نیز در پی دارد.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: آنچه که تاکنون اتفاق افتاده تنها یک سیلی محکم جبهه مقاومت است؛ آب را به روی مردم غزه بسته‌اند، برق غزه را قطع کردند و ۱۲۰۰ آدم را کشته‌اند؛ اگر بخواهند به این جنایات ادامه دهند، تردید نداشته‌ باشند که سیلی‌های محکم‌تری خواهند خورد. مقام معظم رهبری فرمودند آنچه اتفاق افتاد زلزله‌ای ویران‌گر و شکستی غیر قابل ترمیم بود، شکستی که خودشان عامل آن بودند.

خاتمی با اشاره به حمایت‌های کشورهای عربی از اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: در این جنایت مانند سایر جنایت‌ها، آمریکا و انگلیس به صراحت وارد حمایت از رژیم طفل‌کش و آدم‌کش صهیونیستی شدند؛ به صراحت عرض می‌کنم که حق آنهاست که شعار «مرگ بر آمریکا» از زبان این مردم نیفتد. وزیر خارجه آمریکا به حمایت از صهیونیست‌ها می‌رود و وزیر خارجه انگلیس هم به حمایت آنها می‌رود؛ باید مرگ بر انگلیس هم بگوییم چراکه آنها جنایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه «آنها با تمام توان خود به حمایت از رژیم صهیونیستی آمده‌اند» اظهار کرد: ملت ایران بر اساس مبانی اعتقادی‌شان ۴۴ سال است در صحنه حمایت از مظلومان فلسطین هستند و به دنیا می‌گوییم به فضل خداوند تا آزادی قدس شریف و بازگشت فلسطینیان مظلوم به خانه‌هایشان با شعار «هر فلسطینی یک رای» ایران اسلامی در صحنه حمایت از این مظلومان باقی خواهد ماند.


بیشتر بخوانید: حماس چگونه دیوار آهنین اسرائیل را در هم شکست؟


امام جمعه موقت تهران در ادامه به حمایت‌های مردمی از مقاومت مردم فلسطین در جهان اظهار کرد: خیزش و حمایت مسلمانان در نقاط مختلف جهان در حمایت از مقاومت فلسطین پدیده‌ای مبارک و ستودنی و همان بیداری اسلامی و همان پیام انقلاب است که امام راحل فرمود ما انقلاب‌مان را به جهان صادر می‌کنیم. می‌خواستند فلسطین از یادها برود و حداقل مسأله‌ای عربی بماند اما امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را اعلام کردند؛ چرا که فلسطین مسأله بین‌المللی جهان اسلام بوده است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموند ان شاءالله مساله فلسطین هم‌چنان مسأله اول مردم جهان بوده، هست و خواهد بود.

خاتمی با بیان اینکه «حمایت مرجعیت جهان اسلام از مقاومت مایه مباهات و افتخار است»، عنوان کرد: مقام معظم رهبری حمایت کردند، مرجعیت نجف بیانیه دادند و مراجع قم از مقاومت جانانه فلسطین حمایت کردند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش سران رژیم صهیونیستی برای تغییر چهره خود از «ظالم» به «مظلوم» گفت: برای ترفندی که رژیم صهیونیستی ایم روزها به کار گرفته است گرفتن چهره مظلومانه است و با دروغ هایی که در رسانه‌ها میکویند می‌خواهند چهره مظلومانه بگیرند، درحالی که جنایات آنها تابلویی در نظر جهانیان است؛ در طول یک هفته گذشته فقط ۱۲۰۰ نفر غیر نظامی کشتند، هزار زن را کشتند و مجروح کردند، ۱۲۰۰ کودک را مجروح کردند، ده‌ها نفر کادر پزشکی را کشتند، ساختمان‌های بزرگ را بر سر زدم غزه خراب کردند و هنوز هم ده‌ها نفر زیر آوار در حال جان دادن هستند؛ این چهره ظالمانه آنهاست و جهان انسانیت باید در مقابل این ظالمان و جنایتکاران بایستد که ایستاده و خواهد ایستاد.

خطیب جمعه تهران همچنین با انتقاد از برخی تحلیلگران داخلی گفت: آنچه مایه تأسف است، تحلیل اندک تحلیل‌گران بی بصیرت در داخل است که جای جلاد و شهید را عوض کرده‌اند و به جای اینکه از مظلومین فلسطین حمایت کنند، از جنایتکاران صهیونیستی حمایت می‌کنند؛ آنها که کار جنایتکاران را توجیه کنند در حقیقت خود جنایتکارند و کسانی هستند که بمب بر سر مظلومیت فلسطین می‌ریزند.

خاتمی همچنین تاکید کرد: به فلسطینیان بشارت می‌دهم که ان شاءالله مقاومت کنید و در سایه این مقاومت عنایات الهی شامل حال شما خواهد شد.

وی با اشاره به وقوع زلزله های اخیر در کشور افغانستان اظهار کرد: زلزله در افغانستان که صدها کشته و هزاران زخمی داشته‌است را محضر بازماندگان این زلزله تسلیت عرض می‌کنیم و آرزوی صبر و اجر برای آنها و شفا برای مجروحان‌شان داریم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
0
11
عجله کن تا درهای شهادت در غزه بسته نشده است .
بروید وبه آرزوهایتان برسید.
بعید می دانم شما کذابان مرد عمل باشید شما فقط لات کوچه های خلوت هستید.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
0
11
تو مفت خور - و رفقات بصیرت دارید
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
0
7
واقعا چه شده؟ از ۹ میلیون نفر اسراییلی فقط ۱۵۰۰ نفر را کشته اند یعنی از هر ۶۰۰۰نفر یک نفر ولی در عوض باقی آن ۵۹۹۹ نفر از ۶۰۰۰ نفر متحد شده اند که دمار از روزگار حماس و حماس درست کن در آورند . پس بازنده فلسطین خواهد بود و مسلما مرگ و میر فلسطینی ها چند برابر اسراییلی ها خواهد بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
0
14
چیزی که مایه تأسف هست وجود توودوستانت است..بصیرت شماها سالها یک ملت را درگیر تحریم ،فقر،حسرت ومشکلات لاینحل کرده است.
لاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
0
10
شما ابراز قتل و خشونت کشتن و مرگ رو تولید می کنی وجنگ راه می اندازی
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
0
11
در تظاهراتى آخوند هاى قم رو صندلى نشسته و از آنجا فراخوان جنگ عليه اسرائيل مى دن
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
0
7
آقای خاتمی با توجه به شروع جنگ سخت علیه دشمن ددمنشی چون اسرائیل جنایتکار درخواستی از تو داریم؛
تو که به نظر نمیرسه از جان شیرین مایه بگذارید حداقل بخشی از دارایی خودتو برا جبهه مقاومت تخصیص بده. اگر یک میلیون بدی من تعهد میدم دو برابرش از دوستان جمع کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
0
8
حاج اقاخسته نباشی . زحمت بکش خودت هم تشریف ببر غزه برو جنگ به اسرائیل
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
0
8
آقای خاتمی؛ تا حالا شما هر چی گفتی، ما شنیدیم، و گفتیم که درست می فرمایید؛ ولی بیا و مردی کن و غیرت به خرج بده و به نوار غزه برو و در کنار مسلمانان غزه که دارند زیر بمباران اسرائیلِ بی همه چیز، له می شوند، بجنگ و ما ایرانیان را سرافراز کن. اگر هم شهید شدی، افتخار ایران می شوی.لطف کن دیگه حرف نزن، فقط و فقط برو غزه، تمام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
0
10
خوانخواران تاریخ، کجای دنیا برای کشتن زن و بچه شادی می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
0
5
خب خدا رو شکر معیشت ما درست شد با این کار حماس بقیش حرف مفته
خودم
|
France
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
0
12
چرا نمیگویی که بمباران خانه های مسکونی در قوانین بین الملل جنایت جنگی میباشد و این جنایات جنگی اسراییل را محکوم میکنیم.
چرا نمیگویی که سر بریدن کودک توسط حماس هم جنایت جنگی بود وجنایت را نمیتوان با جنایت پاسخ داد.

میدانیم چرا ... چون فکر منحوس تو همانند چهره کریه تو از قوانین بشری و رفتار انسانی بویی نبرده.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان