تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد،

«فرا بیمه ما» چگونه به بیمه‌گزاران زیان می‌زند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد طرح «فرا بیمه ما» که به منظور ارائه تسهیلات بدون ضامن ویژه بیمه عمر از سوی شرکت «بیمه ما» و با مشارکت یک بانک طراحی شده است، نه تنها به نفع بیمه‌گزار نیست، بلکه کاملا به زیان اوست!

فرا بیمه ما

رویداد۲۴ مدتی است که برخی شرکت‌های بیمه با هدف ترغیب مردم به خرید بیمه نامه عمر، راهکار‌های تازه‌ای را دنبال می‌کنند. یکی از این روش ها، انعقاد قرارداد با بانک‌ها به منظور پرداخت تسهیلات به بیمه‌گزار، به شرط عدم پرداخت وجه نقد است. در این روش، بیمه‌گزار، بیمه‌نامه عمر اقساطی خود را از شرکت بیمه خریداری می‌کند و در ادامه، اقساط بیمه‌نامه توسط بانک و در قالب تسهیلات به حساب شرکت بیمه پرداخت می‌شود. با این روش، هم تامین مالی از سوی بانک انجام شده و سود آن دریافت می‌شود و هم شرکت بیمه بدون دغدغه، اقساط بیمه نامه را وصول می‌کند.

این طرح در نگاه اول بسیار مطلوب است، اما مقایسه‌ای میان طرح «فرا بیمه ما» که توسط شرکت بیمه ما با همین محتوا اجرا شده است و طرح «ترنم مهر باران» که توسط شرکت بیمه باران و با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عملیاتی شده است، از تفاوت بسیار فاحش اقساط دو طرح حکایت دارد.

آن طور که جدول «فرا بیمه ما» نشان می‌دهد، به عنوان مثال در طرح وام ۵۰۰ میلیون ریالی، اقساط ماهیانه وام ۱۹ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال برآورد شده است. این در حالی است که جدول اقساط بیمه «ترنم باران» برای همین مبلغ تسهیلات، اقساط ماهیانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی دریافت می‌کند.

طرح فرا بیمه ما

بیمه ما

فرا بیمه ما چیست

به نظر می‌رسد تفاوت این دو مبلغ، ناشی از بانک طرف قرارداد دو شرکت بیمه است. شرکت بیمه باران با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قرارداد منعقد کرده است که بانکی قرض‌الحسنه است و تنها کارمزد ۴ درصدی تسهیلات را دریافت می‌کند. این در حالی است که طرف قرارداد شرکت بیمه ما، بانکی است که نرخ سود تسهیلات آن برای مشتری شرکت بیمه ۲۳ درصد تعیین شده است!

در چنین شرایطی، مشخص است که مشتری خرید بیمه نامه عمر، هرگز شرکت بیمه ما را انتخاب نخواهد کرد و ترجیح خواهد داد از شرکتی همچون بیمه باران با نرخ سود ۴ درصد، تسهیلات خرید بیمه نامه را دریافت کند. به نظر می‌رسد ابراهیم کاردگر پس از انتصاب به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه ما، قصد داشته است با طراحی یک محصول ویژه، منافع بانک ذینفع را نیز در کنار منافع شرکت تحت مدیریت خود تامین کند، اما آنچه از این طرح بر می‌آید، عملا چیزی جز زیان برای بیمه‌گزار ندارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیمه ما
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان