تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲

دستور پنتاگون برای استقرار سامانه‌های دفاع موشکی تاد و پاتریوت در خاورمیانه

وزیر دفاع آمریکا دستور استقرار یک باتری از سامانه‌های دفاع موشکی تاد و سامانه‌های موشکی ضد هوایی پاتریوت در خاورمیانه را صادر کرد.

دستور پنتاگون برای استقرار سامانه‌های دفاع موشکی تاد و پاتریوت در خاورمیانه

رویداد۲۴ لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دستور استقرار یک باتری از سامانه‌های دفاع موشکی تاد و سامانه‌های موشکی ضد هوایی پاتریوت در خاورمیانه را صادر کرد.

آستین خاطرنشان کرد که پس از مشورت با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تصمیمی برای "تقویت موقعیت وزارت دفاع [ایالات متحده]در منطقه گرفته شد. "

وی در عین حال یادآور شد که آمریکا پیش از این ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر فورد را با پنج کشتی اسکورت و همچنین ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور را با سه کشتی اسکورت به خاورمیانه اعزام کرده بود.

وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «من همچنین دستور استقرار یک باتری تاد و گردان‌های پاتریوت اضافی در منطقه را برای تقویت حفاظت از نیرو‌های آمریکایی صادر کرده‌ام».

او همچنین گفت که دستور آماده سازی برای استقرار نیرو‌های اضافی را برای "افزایش آمادگی و توانایی پاسخگویی سریع در صورت لزوم" داده است.

آستین ادامه داد که این اقدامات بعنوان بخشی از "برنامه ریزی اضطراری" انجام می‌شود و استقرار نیرو‌های اضافی ایالات متحده "به بازدارندگی، حفاظت از نیرو‌های آمریکایی در منطقه را تقویت و به دفاع از اسرائیل کمک می‌کند.

رئیس پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: من به بررسی الزامات استقرار نیرو‌های خود در منطقه و ارزیابی نیاز به استقرار نیرو‌های اضافی ادامه خواهم داد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پنتاگون
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان