تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

طالبان در زلزله هم دست‌بردار زنان نبود؛ عدم اجازه به مردان برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان زن!

هم میهن نوشت: زنان در این زلزله، اجازه امدادرسانی نداشتند و حتی کسانی که زیرآوار بودند هم نمی‌توانستند توسط افرادی غیر از محارم خود خارج شوند. آن‌ها کسی را نداشتند که از زیرآوار بیرون‌شان آورد و به‌همین‌دلیل تعداد قربانیان این زلزله از میان زنان بالا بود.

طالبان در زلزله هم دست‌بردار زنان نبود؛ عدم اجازه به مردان برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان زن!

رویداد۲۴ روزنامه هم میهن در گزارشی از عدم اجازه طالبان برای امدادرسانی به زنان زلزله‌زده در زمین‌لرزه هرات خبر داده است!

به گزارش هم میهن، در همان روزهای اول زلزله، سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۹۰درصد کشته‌شدگان زلزله ۷ اکتبر افغانستان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. آنطور که روایت می‌شود، برخی از مردان از دست زدن به زنان زخمی یا مرده خودداری کرده بودند. فعالان اجتماعی همچنین می‌گویند، محدودیت‌های طالبان مانع از تلاش‌های پزشکی برای کمک به مجروحان شد. برخی اعلام کردند که طالبان، پزشکان مرد را از معالجه بیماران زن منع کرد. شاهدان عینی در بیمارستان‌ها پس از زلزله می‌گویند شمار زیادی از زنان مجروح شده‌اند، اما تعداد بسیار کمی کادر پزشکی برای رسیدگی به نیازهای آنها وجود دارند.

این روزنامه افزوده است: زنان در این زلزله، اجازه امدادرسانی نداشتند و حتی کسانی که زیرآوار بودند هم نمی‌توانستند توسط افرادی غیر از محارم خود خارج شوند. آنها کسی را نداشتند که از زیرآوار بیرون‌شان آورد و به‌همین‌دلیل تعداد قربانیان این زلزله از میان زنان بالا بود. خبرها حکایت از این دارد که تعداد زیادی از زنان به دلیل نبود یک محرم، از شدت خونریزی جان‌شان را از دست دادند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طالبان ، افغانستان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
0
0
می خندی!؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان