تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۸ مهر ۱۴۰۲

فیلم دیدنی نبرد شیرها با شیر غریبه

فیلم مستندی از حیات وحش را ببینید. این فیلم نشان می‌دهد شیر نر زمانی که روی آسفالت گرم باند فرودگاه چرت می زد توسط دو شیر نر غافلگیر شد.

فیلم مستند حیات وحش

رویداد۲۴ حسین فلاحی: «پیتر فورسایت» یک راهنمای میدانی ۲۴ ساله، در حین سافاری خود در سابی سندز، پارک ملی گریت کروگر، شاهد این صحنه بود. پیتر مشاهده و فیلم خود را به اشتراک گذاشت. پیتر گفت: «ما در حال ردیابی شیر‌ها بر اساس نشانه‌های صوتی بودیم که با یک شیر تنها مواجه شدیم. در کمال تعجب، این یکی از مردان ائتلاف مسلط حاکم بر منطقه نبود. ما می‌دانستیم که غرش این شیر منزوی باعث دردسر می‌شود.»

پیتر و گروهش حدود ۲۰ دقیقه شیر را مشاهده کردند تا اینکه اوضاع تغییر کرد. دو نر غالب منطقه ناگهان ظاهر شدند. این شیر‌ها بی‌صدا دنبال شیر رفتند و بدون اینکه او حتی حضور آن‌ها را حس کند به او نزدیک شدند.

چیزی که این برخورد را متمایز می‌کند این است که شیر‌های مسلط چقدر بی سر و صدا نزدیک می‌شوند. در دنیایی که سکوت و استفاده از استراتژی بسیار مهم است، این دو شیر مخفیانه به متجاوز رسیدند. با کمال تعجب، علیرغم حضور در فضای باز، شیر تنها تا زمانی که تقریباً بالای سر او قرار گرفتند، حضور آن‌ها را احساس نکرد.

پیتر  افزود: «شیر‌های ائتلاف بر تثبیت سلطه خود متمرکز شدند و درگیر یک زد و خورد کوتاه و شدید شدند. این شیر‌ها به جای اینکه قصد کشتن شیر تنها را داشته باشند، نمایش آن‌ها وسیله‌ای برای تثبیت سلطه بود. آن‌ها برای بیان اظهارات خود غرش کردند و به شیر تنها اطلاع دادند که رئیس اینجا چه کسی است.

 نبرد کوتاه، اما شدید بود و هر شیر نزدیک به ۴۰۰ پوند وزن داشت و به سوی یکدیگر می‌رفتند. این یک احساس هیجان انگیز و در عین حال ترسناک بود که نزدیک به اینقدر قدرت باشید. برای من، این یک تجربه هیجان انگیز بود. در شش سالی که در آن منطقه بودم، هرگز شاهد جنگ شیر‌ها به این شکل نبودم. این واقعاً یک هجوم آدرنالین بود.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان