تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

سیدحسن نصرالله: آمریکا از سر ناتوانی ایران را تهدید می‌کند/ حمایت معنوی و سیاسی و مالی جمهوری اسلامی ایران مخفی نیست

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین پابرجاست، گفت: حمایت‌های معنوی، سیاسی، مالی و‌نظامی ایران از حماس مخفی نیست.

سیدحسن نصرالله

رویداد۲۴ به گزارش برنا، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید و تحولات غزه، اظهار داشت: امروز روستا و شهرک‌های ما شماری از شهدای خود را تشییع کردند، روز شهید برای همه شهدای ما اعم از فرمانده، مجاهد، مردان و زنان و کودکان. است، در برخی خانواده همه افراد خانواده شهید شدند همانطور که در جنگ تموز اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه شهید خالق پیروزی‌ها است، گفت: هنگامی که ما از عزیزانمان که کشته شدند صحبت می‌کنیم می‌گوییم که آن‌ها شهید هستند چرا که در راه خدا کشته شدند. برادران و عزیزان ما در راه خدا کشته شدند و این صفت معنوی بزرگ یعنی شهید را دارند و شهدا در فرهنگ ما جایگاه خاصی دارند و نزد ما نیز مقدس هستند، همانطور که خداوند آن‌ها را مدح می‌کند و بزرگ می‌دارد.

دبیر کل حزب الله لبنان، تصریح کرد: همانطور که امام خمینی فرمودند "ما با عقل محدود خودمان مقام شهدا را درک نمی‌کنیم "ما برکات این شهدا را در لبنان و زندگی خودبا نیروی بازدارندگی که ایجاد کردند حس می‌کنیم.

وی، افزود: خانواده‌های شهدای ما مسئولیت پذیرند، خون و دستاورد‌های شهدا راحفظ کردند، در پیروزی‌ها و خطر‌ها شریک هستند، از آن‌ها استقبال می‌کنند و برای آن اعلام آمادگی می‌کنند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: در حوادث جاری دو حادثه بزرگ اتفاق افتاد؛ حادثه اول تجاوز اسراییل به مردم غزه و شهروندان غیرنظامی و حادثه دیگر دفاع قهرمانانه مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی است.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها از ۷ اکتبر تاکنون هیچ حرمتی را نگه نداشتند، گفت: صهیونسیت‌ها به صورت آشکار به بهانه‌های دروغین به بیمارستان‌ها حمله کردند و شمار زیادی را به شهادت رساندند. این حادثه دردناک و این جنایت‌های بزرگ بخشی از انتقام وحشیانه اسرائیل را نشان می‌دهد. در واقع نشان دهنده حقیقت و طبیعت این رژیم است.


بیشتر بخوانید: آینده غزه پس از جنگ حماس چیست؟


دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: رژیم صهیونیستی به صورت واضح می‌گوید این وحشی گری هدف دارد و هدف فقط انتقام نیست. از جمله این اهداف تسلیم کردن ملت فلسطین و لبنان و محور مقاومت است. هدف آن‌ها وادار کردن به تسلیم پذیری است.

وی، با تاکید بر اینکه بهای مقاومت و درخواست حق، بسیار سنگین است، گفت: صهیونیست‌ها می‌گویند سرزمین خود را فراموش کنید و می‌کوشند فلسطین را نابود کنند. اشغالگران بار دیگر در محاسبات خود اشتباه کردند، تمام اهدافشان شکست خواهد خورد و جنایات تاریخی شان ازجمله کشتار در دیریاسین بهترین شاهدو دلیل است.

سید حسن نصرالله، تاکید کرد: فرهنگ مقاومت با وجود جنایات اشغالگران نسل به نسل درحال گسترش و تقویت است و به کار بسیار بزرگی ختم شد که گردان‌های قسام در هفتم اکتبر انجام دادند.

وی، گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین پابرجاست. حمایت‌های معنوی، سیاسی، مالی و‌نظامی ایران از حماس مخفی نیست. 

سید حسن نصرالله اظهار داشت: از هفتۀ پیش حملات مقاومت لبنان بیشتر شده و برای اولین‌بار از پهپاد‌های انتحاری استفاده کردیم؛ در نوع موشک نیز همین اتفاق افتاده. مقاومت لبنان در عملیات خود از موشک‌های بورکان با وزن نیم تن سرجنگی استفاده کرد.

وی گفت: برخی پهپاد‌های ما به حیفا، عکا و مناطق دیگر رسیده. برخی تصاویر خوبی گرفتند و برگشتند و برخی برنگشتند، چون می‌خواستیم گنبد آهنین را درگیر کنیم. این کار روزانۀ ماست و از موضوع پهپاد‌های انتحاری جداست.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد:‌ای خواهران و‌ای برادران! این نبرد مثل بقیۀ نبرد‌ها نیست، گام‌به‌گام حرکت می‌کنیم. میدان است که عمل می‌کند، میدان است که سخن می‌گوید. بعد ما می‌آییم گزارش می‌دهیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
0
1
حسن نیترات (تو لبنان او را به خاطر انفجار انبار نیترات در بندر بیروت - حسن نیترات می گویند) حسابی ترسیده
ناشناس
|
Romania
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
0
3
مخفی نمانده که میلیاردها میلیارد حق مردم ایران سالهای سال به جیب و حلقوم غیر ریخته شد که اکثریت مردم کشور مطلقا راضی نبوده و نیستند. پس حقی که از سر سفره های این ملت مظلوم با نارضایتی به گلوی غیر ریخته شده، حلال نیست.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان