تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲

فیلم کمین و استارت دیدنی شیر برای شکار کفتار

یک شیر بزرگ را ببینید که به کفتار می‌جهد و قبل از اینکه گرد و غبار بنشیند تسلط پیدا کند. این فیلم مستند از حیات وحش بازدید زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

شکار کفتار

رویداد۲۴ حسین فلاحی: فیلم مستندی از حیات وحش ببینید که در ابتدای آن، شیر نر بزرگی است که دنبال یک کفتار تنها می‌رود. پوشش گیاهی بلند به این شکارچی کمک می‌کند تا به چند فوتی طعمه خود برسد. شیر ناگهان تصمیم می‌گیرد که تعقیب و گریز را آغاز کند. کفتار متوجه می‌شود که چه اتفاقی در حال رخ دادن است اما دیگر خیلی دیر شده است. در ابری از غبار، کفتار به سرنوشت خود تسلیم می‌شود. در صحنه بعدی شیر را می‌بینیم که به سمت جاده در حالی که در حرکت است کفتار مرده را در دهان خود گرفته است.

آیا شیرها کفتار می خورند؟

نه، شیر‌ها به طور معمول کفتار نمی‌خورند، اما این بدان معنا نیست که شکار آن‌ها هرگز اتفاق نمی‌افتد. در شرایط عادی، شیر‌ها کفتار‌ها را تعقیب می‌کنند، زیرا آن‌ها را رقیب خود می‌دانند. گله کفتار‌ها بار‌ها در حال سرقت کشتار شیر‌ها دیده شده است. همچنین، گله‌های کفتار می‌توانند طعمه هدف را قبل از اینکه شیر فرصتی برای شکار پیدا کند بکشند.   معمولا شیر‌ها کفتار‌ها را می‌کشند، اما از لاشه دور می‌شوند. در این کلیپ خاص، نمی‌توانیم پایان ماجرا را ببینیم.

گوشت کفتارتغذیه مناسب برای شیر‌ها محسوب نمی‌شود. کفتار‌ها می‌توانند عفونت‌ها و آلودگی‌ها را به شیر‌ها منتقل کنند، زیرا فیزیولوژی آن‌ها کاملاً مشابه است. شیر‌ها ترجیح می‌دهند حیوانات گیاهخواری را شکار کنند که به آن‌ها انرژی بیشتر می‌دهد  و خطر کمتری برای آن‌ها در ابتلا به بیماری دارد. در عین حال، یک شیر گرسنه هیچ نوع تغذیه‌ای را رد نمی‌کند. بنابراین، در شرایط گرسنگی شدید، می‌توانید شیری را در حال خوردن کفتار ببینید.

شیر‌ها چه می‌خورند؟

شیر‌ها گوشتخوارهستند و نیاز به پروتئین بسیار بالایی دارند، بنابراین برای زنده ماندن مجبورند گوشت زیادی بخورند. آن‌ها شکارچیان ماهری هستند و می‌توانند طعمه‌های مختلفی را صید کنند. در واقع، شیر‌ها در شکار گونه‌های طعمه فراوان متخصص می‌شوند و مهارت‌های آن‌ها به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود. توله‌ها شکار مادران خود را تماشا می‌کنند و مهارت‌های مورد نیاز برای تعقیب نوع خاصی از طعمه را از آن‌ها می‌آموزند.

شیر‌ها می‌توانند طعمه‌های بزرگتر از جمله گورخر و گاومیش را هدف قرار دهند. علاوه بر این کشتار‌های بزرگ، آن‌ها پستانداران کوچکتری مانند روباه، موش و سایر جوندگان را نیز شکار می‌کنند. آن‌ها همچنین در حال خوردن پرندگان، تخم مرغ، ماهی، خزندگان و حتی حشرات نیز دیده شده اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان