تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

تام هنکس کیست؟

تام هنکس یکی از برترین بازیگران سینما و تلویزیون است. بازی‌های او در فیلم‌هایی همچون "فارست گامپ" و "در جستجوی نمو" به شهرت رسیده است. هنکس برای بازیگری استعداد طبیعی دارد و از طریق نقش‌های متنوع خود، موفق به جذب توجه و علاقه مخاطبان شده است.

تام هنکس کیست؟

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: تام هنکس، بازیگر و کارگردان مشهور، در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۳۵ در آمریکا به دنیا آمد. او در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا به تحصیل در رشته بازیگری پرداخت، اما در حین تحصیل از دانشگاه انصراف داد. تام هنکس به عنوان یکی از بازیگران پردرآمد هالیوود شناخته می‌شود و علاوه بر بازیگری، به عنوان کارگردان، دوبلور و نویسنده نیز فعالیت می‌کند.

در ادامه می‌توانید بیوگرافی تام هنکس و همسرش را بخوانید.

خانواده تام هنکس

تام، با نام کامل "توماس جفری هنکس"، در شهر کانکورد، کالیفرنیا، متولد شد.

پدرش، آموس هنکس، انگلیسی تبار بود و به عنوان یک آشپز دستفروش کار می‌کرد. مادرش جنت مرلین نیز اصالتاً پرتغالی بود و در یک بیمارستان به عنوان کارمند مشغول به کار بود. تام دو برادر ناتنی به نام‌های جیم و لری و یک خواهر ناتنی به نام ساندرا داشت.

شروع بازیگری تام هنکس در تئاتر 

تام هنکس کیست؟

تام هنکس در رشته بازیگری تئاتر در دانشگاه قبول شد. همزمان با تحصیل در دانشگاه، او به عنوان کارآموز در یک تئاتر محلی فعالیت می‌کرد و با دوره‌های مختلف تهیه کنندگی، نورپردازی و طراحی صحنه آشنا شد. با این حال، در سال آخر دانشگاه، او تصمیم به انصراف از تحصیل گرفت.

در سال ۱۳۵۷ و در سن ۲۲ سالگی، به خاطر بازی در یک نمایش، تام هنکس جایزه بهترین بازیگری را دریافت کرد.

ورود تام هنکس به سینما

در سال ۱۳۵۸، در سن ۲۳ سالگی، تام هنکس به نیویورک نقل مکان کرد و برای اولین بار در فیلم "می‌داند تنها هستی" در نقش اصلی به جلوی دوربین رفت. سال بعد، در سن ۲۴ سالگی، نقش کلیدی فیلم "ماندرک" را بازی کرد.

در سال ۱۳۷۳ و در سن ۳۸ سالگی، تام برای بازی در فیلم "فارست گامپ"، جایزه اسکار بهترین بازیگر را، همچنین جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر و جایزه انجمن بازیگران فیلم به انتخاب مردم را دریافت کرد.

همسر اول تام هنکس

تام هنکس کیست؟

تام هنکس در سن ۲۲ سالگی، در سال ۱۳۵۷، با سامانتا لوییس به صورت رسمی ازدواج کرد. طی ۱۰ سال زندگی مشترک، آن‌ها دو فرزند به نام‌های کالین (متولد ۱۳۵۶) و الیزابت (متولد ۱۳۶۱) داشتند.

ازدواج دوم تام هنکس

تام هنکس کیست؟

هنکس، یک سال پس از طلاق از همسر اولش در سال ۱۳۶۷ و در سن ۳۲ سالگی، با بازیگر و تهیه کننده به نام ریتا ویلسون ازدواج کرد. این ازدواج به دو فرزند پسر به نام‌های چستر (متولد ۱۳۶۹) و ترومن (متولد ۱۳۷۴) انجامید.

تام هنکس یکی از کمترین هنرمندان مشهور هالیوودی است که از سال ۱۳۶۷ وفاداری به همسر دوم خود را حفظ کرده و هنوز هم با وی در یک رابطه عاشقانه زندگی می‌کند. این زوج در سال ۲۰۱۱ نیز نوه دار شدند.

بهترین فیلم‌های تام هنکس

توماس جفری هَنکس از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین ستاره‌های فیلم در جهان است و نماد فرهنگی آمریکا محسوب میشود. در ادامه قصد داریم تعدادی از بهترین فیلم‌های تام هنکس را به شما معرفی کنیم.

فیلم نجات سرباز رایان

تام هنکس کیست؟

فیلم نجات سرباز رایان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۹۸ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر درام و جنگی می‌باشد. در این فیلم تام هنکس، ادوارد برنز، بری پپر، وین دیزل، جووانی ریبیسی، جرمی دیویس، مت دیمون و پل جیاماتی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم نجات سرباز رایان جزو بهترین ساخته‌های استیون اسپیلبرگ و برنده ۵ اسکار از جمله بهترین کارگردانی است این فیلم سربازان آمریکایی است که در جنگ جهانی دوم برای کمک به فرانسوی‌ها و به ساحل نرماندی تحت اشغال آلمان‌ها می‌رسد. در همین حال خبری به دفتر فرمانده میرسد که هر ۳ پسر مادری کشته شده اند و تنها جیمز پسر چهارم او در جنگ همچنان زنده است برای همین کاپیتان میلر مامور میشود به همراه گروهی او را یافته و به آمریکا برگردانند...

فیلم فارست گامپ

تام هنکس کیست؟

فیلم فارست گامپ به کارگردانی رابرت زمکیس در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر درام و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم تام هنکس، رابین رایت، گری سینایس، میکلتی ویلیامسون و سالی فیلد به هنرمندی پرداخته‌اند.

فارست گامپ با بازی تام هنکس و برنده ۶ جایزه اسکار در مورد پسری است که به طور مادرزاد دچار اختلالات ذهنی و جسمی است. در کودکی به طور معجزه آسایی توانایی راه رفتن را بدست می‌آورد، اما همچنان ضریب هوشی اش بسیار از حد نرمال پایینتر است. مادرش با تلاش فراوان او را به مدرسه می‌فرستد. او بعد از پشت سر گذاشتن سلسله‌ای از حوادث به موفقیت‌هایی بزرگ دست پیدا می‌کند. به جنگ ویتنام می‌رود و به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کند؛ و حتی عاشق می‌شود...

فیلم دور افتاده

تام هنکس کیست؟

فیلم دور افتاده به کارگردانی رابرت زمکیس در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر ماجراجویی و درام می‌باشد. در این فیلم تام هنکس، لری وایت، هلن هانت و نیک سیرسی به هنرمندی پرداخته‌اند.

پس از سقوط یک هواپیمای شرکت فداکس در جزیره‌ای دورافتاده و خالی از زندگی، یکی از مامورین این شرکت جان سالم به در می‌برد و برای بقا تلاش می‌کند و…

فیلم اگه می‌تونی منو بگیر

تام هنکس کیست؟

فیلم اگه می‌تونی منو بگیر به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر بیوگرافی و جنایی می‌باشد. در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو، تام هنکس، کریستوفر واکن، مارتین شین، ایمی آدامز، جیمز برولین و برایان هاو به هنرمندی پرداخته‌اند.

در این فیلم که بر پایه خود زندگی نامه‌ای به همین نام نوشته «فرانک آبیگنل جونیور» و «استن ردینگ» ساخته شده، ستارگانی، چون «لئوناردو دی کاپریو»، «تام هنکس» و «کریستوفر واکن» بازی‌های درخشانی از خود به نمایش گذارده اند. از دیگر افتخارات این فیلم، کسب رتبه ۱۹۶ در بین ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه سایت معتبر آی ام دی بی است. داستان این فیلم جذاب و تماشایی، روایتگر زندگی نامه «فرانک ابگنیل» است؛ کسی که شهرتش را به خاطر سابقه فعالیتش به عنوان جاعل چک، کلاهبرداری و حقه‌های فرارش از دست ماموران به دست آورد...

فیلم جاده‌ای به سوی تباهی

تام هنکس کیست؟

فیلم جاده‌ای به سوی تباهی به کارگردانی سم مندس در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم تام هنکس، پل نیومن، جود لا، جنیفر جیسن لی، دنیل کریگ و استنلی توچی به هنرمندی پرداخته‌اند.

مایک سالیوان برای یکی از سران مافیای امریکا بنام «جان رونی» آدم می‌کشد. سالیوان رونی را بعنوان یک پدر نمونه، الگوی خود قرار داده است. با این حال وقتی که پسرش او را در حال انجام قتل می‌بیند و...

فیلم پل جاسوس‌ها

تام هنکس کیست؟

فیلم پل جاسوس‌ها به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر درام و تاریخی می‌باشد. در این فیلم تام هنکس، مارک رایلنس، ایمی رایان و آلن آلدا به هنرمندی پرداخته‌اند.

در طول جنگ سرد، یک وکیل باتجربه آمریکایی به نام جیمز بی دانوان (تام هنکس)، تلاش دارد تا یک خلبان جاسوس سازمان CIA که در خاک شوروی اسیر شده است را آزاد کند.

فیلم سگ تازی

تام هنکس کیست؟

فیلم سگ تازی به کارگردانی آرون اشنایدر در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور کانادا و چین و در ژانر اکشن و درام می‌باشد. در این فیلم تام هنکس، الیزابت شو، استیون گراهام، مت هلم و کریگ تیت به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان این فیلم اتفاقات اولین روز‌های جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. یک کاروان بین المللی شامل ۳۷ کشتی متفقین به رهبری کاپیتان ارنست کراس آمریکایی، از شمال اقیانوس آتلانتیک شمالی در حال عبور هستند، در حالی که توسط نازی‌ها تحت تعقیب هستند و…

فیلم مردی به نام اوتو

تام هنکس کیست؟

فیلم مردی به نام اوتو به کارگردانی مارک فورستر در سال ۲۰۲۳ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و سوئد و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم تام هنکس، جان هیگینز، لیلی کوزوب، مک بایدا و کامرون بریتون به هنرمندی پرداخته‌اند.

اوتو به تازگی همسرش را از دست داده و اوقاتش همیشه تلخ است. با از راه رسیدن یک خانواده شاد و سرزنده در همسایگی او، فقط زن حاضرجواب و باردار همسایه به نام ماریسول از پس او بر می‌آید. پیوند دوستی عجیبی که میان اوتو و ماریسول شکل می‌گیرد، دنیایش را دگرگون می‌کند.

فیلم سالی

تام هنکس کیست؟

فیلم سالی به کارگردانی کلینت ایستوود در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر بیوگرافی و درام می‌باشد. در این فیلم تام هنکس، آرون اکهارت، لورا لینی، آنا گان، آتم ریسر، ان کیوسک، هولت مک کالانی و مایک اومالی به هنرمندی پرداخته‌اند.

خلبانی بنام چسلی سالی سولنبرگر (تام هنکس) پس از اینکه هواپیمایش دچار نقص فنی می‌شود، آن را سالم و بدون تلفات بر روی رودخانه‌ی هادسون فرود می‌آورد و با این عمل شجاعانه تبدیل به یک قهرمان می‌شود. ولی با تحقیقاتی که بعداز سقوط هواپیما آغاز میشود آبروی او در خطر قرار میگیرد...

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
سینما هنر
تام هنکس
فیلم کاپیتان جفرسون
فیلم تنهایی یک سرباز
فیلم سالی رودخانه ها
فیلم دور افتاده جزیره
فیلم اگر میتونی فکر کن
فیلم مردی به نام اتو گرم
فیلم جاده تباهی پرتگاه
فیلم جاسوسی بدون پل
فیلم سگ تازی و نازی ها
فیلم فهرست فارست گام
گام به گام
قدم رو
خبر دار
کاپیتان
اخبار
.........
نگاه
دیدن و شنیدن
اگر بلد بود
فهمیدن بوده است
پاسخ ها
محمد معصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
رفتار خصوصی پل
خصوصی بوده است
ربطی به ما نداشت
جاسوسی ابلهانه
ظلم و ستم بود
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
سلسله جبال زمین
کوه دماسنج
آتشفشان سرد
رودخانه یخ زده
کمپ دود زده
نگهداری هزار سگ
سگ های بی پناه
چه ظلمی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان