تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

افشای باند بزرگ سرقت موبایل توسط پدربزرگ!

سرنخ دستگیری یک باند بزرگ سرقت تلفن همراه توسط یک مرد سالخورده به پلیس داده شد.

سرقت موبایل

رویداد۲۴ ایران نوشت: اوایل آذر پسر نوجوانی هنگامی که با دوستانش در پارکی قدم می‌زد، از سوی چند مرد نقابدار هدف سرقت قرار گرفت و با تهدید چاقو، گوشی گرانقیمت او را سرقت کردند. وقتی گزارش این سرقت و چند سرقت مشابه دیگر به پلیس اعلام شد، کارآگاهان دریافتند سارقان اعضای یک باند هستند که گوشی تلفن نوجوانان و افراد سالخورده را سرقت می‌کنند.

از آنجایی که متهمان صورت‌هایشان را با نقاب پوشانده بودند، هیچ ردی از آن‌ها در دست نبود. تا اینکه چند روز بعد از سرقت، پسر نوجوان به همراه پدربزرگش به پلیس مراجعه کرد و سرنخ اصلی دستگیری متهمان را در اختیار آن‌ها قرار داد.

مرد سالخورده وقتی مقابل افسر پرونده ایستاد، گفت: مدتی قبل تلفن همراه یکی از نوه‌هایم را سرقت کردند و چند روز بعد هم گوشی تلفن همراه یکی از دوستانم را. بعد از این سرقت‌ها، خانواده‌ام دچار ترس و نگرانی عجیبی شده بودند و، چون گوشی‌هایشان گرانقیمت است، جرأت نمی‌کردند در خیابان تنها و پیاده راه بروند.

یک روز که در حال تماشای فیلمی جنایی پلیسی بودم، قهرمان اصلی فیلم، روی تلفن همراه یکی از دوستانش شنود نصب کرد. با دیدن این صحنه من هم تصمیم گرفتم روی تلفن همراه دو نوه‌ام، شنود نصب کنم تا اگر تلفن‌هایشان به سرقت رفت، بتوانیم سارقان را شناسایی کنیم.

پدربزرگ گفت: از قضا چند روز بعد تلفن همراه نوه دومم را هم دزدیدند، اما چون شنود داشت چند روز بعد از سرقت تلفن همراه فعال شد و در میان صحبت‌هایی که می‌شنیدم، اسم مهدی پنجه طلا به گوشم رسید. تصور می‌کنم که مهدی سردسته این باند باشد.

با اطلاعاتی که پدربزرگ در اختیار مأموران قرار داد، کارآگاهان به سراغ آلبوم متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی رفته و به بررسی متهمانی پرداختند که اسم آن‌ها مهدی بود. در این میان به متهمی رسیدند که مدتی قبل از زندان آزاد شده بود. با شناسایی مهدی و تحقیقات میدانی مشخص شد که او و ۱۱ همدستش اعضای باند سرقت گوشی‌های تلفن همراه هستند و پس از هماهنگی‌های لازم با بازپرس دادسرای ویژه سرقت، مهدی و همدستانش بازداشت شده و به سرقت‌های سریالی گوشی اعتراف کردند. 


بیشتر بخوانید: سرقت موبایل در این دو اتوبان بیشتر است!


گفتگو با سرکرده باند

متهم به خاطر سرقت گوشی تلفن همراه در یک چشم برهم زدن به پنجه طلا معروف شده، او ۳ ساعت پس از آزادی، سرقت‌هایش را از سر گرفته است.

چرا بعد از آزادی دوباره سرقت‌ها را شروع کردی؟

من متخصص سرقت گوشی‌های گرانقیمت هستم، چون پول در گوشی‌های مدل بالا و سالم است، به همین دلیل سارق‌های زیادی دلشان می‌خواهد که با من کار کنند. اصلاً اسم من در بین خلافکار‌ها کاملا شناخته شده است به خودشان می‌بالند که در باند پنجه طلا هستیم. حیف است از این فرزی ام استفاده نکنم. درست سه‌ساعت بعد از آزادی سرقت را شروع کردم. ساعت دو از زندان بیرون آمدم و ساعت ۵ بعدازظهر ترک موتور یکی از دوستانم راهی سرقت شدیم.

سوژه‌ها را چطور شناسایی می‌کنی؟

ما فقط به سراغ نوجوانان و سالخورده‌ها می‌رویم. آن‌ها توانایی‌شان کمتر است و قدرت واکنش پایین‌تری دارند. در یک لحظه گوشی را سرقت می‌کردیم و گاهی اوقات هم با تهدید چاقو نقشه‌مان را اجرا می‌کردیم. البته سرقت با سلاح سرد را خیلی موافق نیستم، چون ممکن است با مالباخته درگیر شوم و مثل خیلی از پرونده‌های سرقت منجر به قتل شود.

گوشی‌های سرقتی را چه می‌کردی؟

نوچه‌هایم گوشی‌ها را به مالخر می‌فروختند.

اعتیاد داری؟

گاهی اوقات تفریحی مواد مصرف می‌کنم، اما سعی می‌کنم خیلی خودم را وابسته مواد نکنم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سرقت موبایل
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Austria
|
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
چرا اینایی که سابقه دارن رو آزاد میکنید؟
واقعا امنیت و آرامش مردم مهم نیست؟
خوب اینایی که سابقه دارن بزارین اون تو بپوسن ، آب و غذا هم ندین.
کسی که با مال مردم خوری داره زندگیشو میگذرونه همون بهتر تو زندان باشه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان