تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲

هیئت علمی دانشگاه تهران: هاله بنفش روی تهران، نشانه مازوت سوزی است!

غلامرضا نبی عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران گفت: دی اکسید گوگرد شبیه یک هاله بنفش رنگ روی تهران شکل گرفته که ناشی از آغاز مازوت سازی در نیروگاه‌های اطراف شهر و گازوئیل سوزی شهرک‌های صنعتی است.

آلودگی هوا

رویداد۲۴ اکو ایران نوشت: غلامرضا نبی عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران درباره تداوم آلودگی هوا گفت: ما در سال‌های اخیر دائماً درمورد آلودگی هوا صحبت می‌کنیم و منشأ آن هم کاملاً مشخص است، اما اقداماتی مثل تعطیلی مدارس و ادارات صرفاً مانند مسکّن عمل می‌کند و نتیجه‌ای ندارد.

وی افزود: اگر نقشه تهران را از بالا نگاه کنیم دی اکسید گوگرد شبیه یک هاله بنفش رنگ روی تهران شکل گرفته که ناشی از آغاز مازوت سازی در نیروگاه‌های اطراف شهر و گازوئیل سوزی شهرک‌های صنعتی است که دقیقاً در مسیر ورودی باد‌های تهران قرار دارد. 


بیشتر بخوانید: شاخص آلودگی هوای تهران اعلام شد!


عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران تدوین یک استراتژی و برنامه راهبردی در این زمینه را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: تا زمانی که این دو عامل در نیمه دوم سال باشند آلودگی هوا هم قطعاً ادامه خواهد داشت، چون مازوت ته دیگ نفت است و به دلیل گوگردی بودن، امکان صادراتش هم وجود ندارد.

نبی با تأکید بر اینکه یک دستگاه ناظر باید بر میزان مصرف سوخت خودرو‌ها نظارت کند، گفت: مصرف همه خودرو‌ها بالای ۱۱۲ و ۱۱۳ است و سازمان استاندارد و اداره محیط زیست و وزارت صمت باید در این ارتباط پاسخگو باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان