تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲

۵۰۰ درصد افزایش وسایل نقلیه در یک دهه/ ۲۰ هزار کشته و ۳۰۰ هزار مصدوم در تصادفات سالانه

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تا ماه گذشته در تصادفات بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کشته و ۲۶۰ هزار مجروح شده‌اند و این روند به هیچ عنوان مطلوب نیست.

۵۰۰ درصد افزایش وسایل نقلیه در یک دهه/ ۲۰ هزار کشته و ۳۰۰ هزار مصدوم در تصادفات سالانه

رویداد۲۴ سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا صبح امروز در طرح زمستانه پلیس راهور اظهار کرد: حدود ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در سراسر کشور تردد می‌کند که موضوع تسهیل در تردد و ارائه خدمات تمامی دستگاه‌ها به خصوص پیشگیری از تصادفات و امنیت تردد اولویت پلیس است.

۷۰ درصد ترددها با وسایل نقلیه تک‌سرنشین

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون ۵۳۲ درصد افزایش وسایل نقلیه در سراسر کشور داشته‌ایم. امروز ۷۰ درصد تردد شهری و جاده‌ای با وسایل نقلیه تک سرنشین است که نشان از فرسودگی و عدم توانایی حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به مردم دارد.

۲۰ هزار جانباخته و ۳۰۰ هزار مجروح و مصدوم در تصادفات

هادیانفر بیان کرد: به طور میانگین سالانه ۲۰ هزار جانباخته و ۳۰۰ هزار مجروح و مصدوم در تصادفات به جا می‌ماند؛ تا ماه گذشته بیش از ۱۲.۵ هزار نفر کشته و ۲۶۰ هزار مجروح در جاده‌ها و شهرها جان خود را از دست داده و یا مصدوم شدند که البته این روند به هیچ عنوان مطلوب نیست.

وی افزود: با تلاش‌هایی که انجام شده است، توانستیم به کاهش ۵۰ درصدی که در برنامه هفتم مصوب شد دست پیدا کنیم. البته امیدواریم که بتوانیم گام‌های مؤثر و اثربخشی در راستای کاهش بیشتر برداریم.

مدیریت ترافیک نیازمند استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند

رئیس پلیس راهور گفت: مدیریت ترافیک و ارائه خدمات مطلوب به مردم نیازمند استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندی است که باید در کشور توسعه پیدا کند؛ توسعه دوربین‌ها تجهیزات و همچنین استفاده از سامانه‌های مدیریت ترافیکی و سامانه نجات و سامانه سپهتن و موضوعات مختلف باید در دستور کار قرار بگیرد تا به طور جد بتوانیم موضوعات گفته شده را توسعه بدهیم.

افزایش ۶ درصدی تردد در شهرها و جاده‌ها

هادیانفر با بیان اینکه شاهد افزایش ۶ درصدی تردد با حدود ۲۸ میلیارد تردد در شهرها و جاده‌ها هستیم، بیان کرد: طرح زمستانی پلیس راهور از امروز (۲۱ آذرماه) آغاز و تا ۲۰ اسفند در ۲۸ استان کشور با کمک از ۷۲ بالگرد آغاز می‌شود؛ این طرح با حضور ۸۱ هزار نفر از ۸ دستگاه امداد رسان با ۹ هزار و ۵۳۵ خودروی سبک و ۸ هزار و ۸۹۸ خودروی سنگین در ۶ هزار و۱۹۳ پایگاه ثابت و سیاری در جاده‌ها و شهرها اجرا می‌شود.

امکانات پلیس در طرح زمستانه

وی گفت: پلیس راهور با ۵۰۶ پایگاه ثابت و سیار و ۱۵ هزار و ۳۸۱ نیرو و ۳ هزار و ۴۴۳ دستگاه خودروی گشتی در طرح زمستانه شرکت می‌کند و از امکانات پهپادی خود کمک می‌گیرد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان