تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

اسراییل: ایران و حزب الله به ما حمله سایبری کردند و اطلاعاتی حساس به سرقت بردند

اداره ملی سایبری اسراییل در بیانیه‌ای در صبح روز دوشنبه (امروز) مدعی خنثی کردن حمله سایبری مشترک ۳ هفته پیش ایران و حزب الله به یک بیمارستان در اسراییل شد.

اسراییل و غزه

رویداد۲۴ به گزارش عصرایران، اداره ملی سایبری اسراییل صبح دوشنبه اعلام کرد که حمله به یک بیمارستان اسراییل در شمال این کشور را خنثی کرده، اما هکر‌ها توانستند اطلاعات حساسی را به سرقت ببرند.

این بیانیه مدعی شده، هکر‌های وابسته به ایران و حزب الله لبنان تلاش کرده بودند تا در عملکرد بیمارستان اختلال ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش: در پی حمله ۳ هفته پیش به بیمارستان "زیو" در "صَفِد" در شمال اسراییل، سامانه ملی سایبری به همراه ارتش و آژانس امنیت داخلی "شین بت" به بررسی این حادثه پرداختند و دخالت وزارت اطلاعات ایران و تیم سایبری حزب الله را در این حمله مشخص کردند.

این حمله سایبری با تلاش مشترک نیرو‌های امنیتی اسراییل و کارکنان بیمارستان، قبل از اینکه هکر‌های گروه " AGRIUS " بتوانند به هدف ایجاد اختلال در عملکرد بیمارستان و آسیب رساندن به درمان بیماران دست یابند، متوقف شده بود.

بر اساس ادعای اداره ملی سایبری اسراییل: "گروه سایبری آگریوس وابسته به وزارت اطلاعات ایران در پایان نوامبر ۲۰۲۳ اقدام به حمله سایبری به بیمارستان زیو با هدف آسیب رساندن به عملکرد عادی آن کرد. "

این بیانیه می‌افزاید: "این حمله توسط وزارت اطلاعات ایران و با مشارکت یک واحد سایبری حزب الله به نام سدر لبنان به رهبری محمد علی مرعی انجام شد.

تحقیقات مشخص کرد که در اثر این حمله سایبری، اطلاعات شخصی حساس ذخیره شده در سیستم‌های بیمارستان به سرقت رفته است که شامل مشخصات و پرونده پزشکی بیماران بستری در بخش‌های مختلف آن بوده است. (از جمله نظامیان اسراییلی مجروحی که در حمله به غزه صدمه دیده و در این بیمارستان بستری شده بودند.)


بیشتر بخوانید: ادعای ارتش اسرائیل: بزرگ‌ترین تونل حماس در نوار غزه به طول ۴ کیلومتر را کشف کردیم


در این بیانیه آمده است: "حمله در مراحل اولیه متوقف شد و در نتیجه از تلاش ایران و حزب‌الله برای آسیب رساندن به عملکرد بیمارستان و احتمال آسیب‌های انسانی به غیرنظامیان جلوگیری شد. "

با این حال، مهاجمان موفق به سرقت اطلاعات بیمارستان و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی شدند که در تلاش مشترک با دادستانی دولتی به منظور حفظ حریم خصوصی بیماران، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی که برخی از این اطلاعات حساس در آن‌ها منتشر شده بود، حذف شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل ، نوار غزه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
هرمز
|
France
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
برید یقه اون نتناحوی وحشی و اون اراذل و اوباش مذهبی افراطی را بگیرین.

حالا لبنان یک انگشتی هم به شما برسونه .. که چی ... خوب دستشو میشوره
دیگه اینقدر واق واق نداره
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان