تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲

حقیقت پور: به ظرفیت قالیباف در ۴ سال ریاستش نه تنها اضافه نشده، بلکه کم هم شده است

منصور حقیقت پور، نماینده پیشین مجلس به نامه نیوز گفت: قالیباف برادری است که کار اجرایی را به خوبی پیش می‌برد، اما کار تقنینی دقت و صبوری خاص و زیادی می‌خواهد.

حقیقت پور: به ظرفیت قالیباف در ۴ سال ریاستش نه تنها اضافه نشده، بلکه کم هم شده است

رویداد۲۴ منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی، گفت: «برخی جریان‌های اصولگرایی که فقط خود را انقلابی می‌دانند و دیگران را نفی می‌کنند، اصلا دارای وزنی نیستند. آن‌ها مسببان وضع موجود هستند و نمی‌توانند در مقام منتقد برآیند. وضعیتی که مردم درگیر آن هستند، ناامیدی‌ای که در جامعه وجود دارد و هدردادن بسیاری از فرصت‌ها محصول همین گروه‌های تندرو است و به جای آنکه مدام بر دیگران حمله کنند تا خود را ثابت کنند، باید نزد مردم پاسخگو باشند».

او ادامه داد: «مردم دیگر به آن شکل مرسوم اصولگرایی و اصلاح‌طلبی اقبال نشان نمی‌دهند. مردم دنبال نیرو‌هایی عاقل، کارآمد و با برنامه هستند که بتوانند مشکلاتشان را رفع کنند. پس فارغ از مرزبندی‌های سیاسی مرسوم همه نیرو‌های سیاسی باید خود را به مردم ثابت کنند، بگویند چه در چنته دارند و چه کار می‌خواهند بکنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «حتی می‌بینیم که آقای قالیباف که چهارسال رئیس‌مجلس بوده است، ظرفیت اجتماعی‌اش کاسته یافته و در بین خود نیرو‌های سیاسی اصولگرا هم مقبولیتش کاهشی بوده است. واقعیت این است ظرفیتی به آقای قالیباف در این چهارسال اضافه نشده بلکه از آن کم هم شده است. آقای قالیباف آنقدری که در شهرداری تهران موفق بود، نتوانست در مقام ریاست‌مجلس موفق باشد. طبیعی است وقتی شخصی مانند آقای قالیباف نتواند آن‌طور که باید و شاید وظایف ریاست‌مجلس را انجام دهد، مورد ارزیابی مجدد اصولگرایان و نیرو‌های مستقل قرار می‌گیرد. او صلابت قبلی‌اش را نتوانست در مقام رئیس پارلمان داشته باشد. او برادری است که کار اجرایی را به خوبی پیش می‌برد. کار تقنینی دقت و صبوری خاص و زیادی می‌خواهد. نیرو‌هایی اجرایی هم صبر و تحمل بالایی ندارند. با این اوصاف وقتی آقای قالیباف در مقام ریاست مجلس نشست نتوانست وضعیت قبلی خود را حفظ کند».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «اینکه آقای قالیباف یا برخی گروه‌های اصولگرایی می‌توانند تعدادی نیرو را پیرامون خود جمع کنند یا جلساتی برگزار کنند، ظرفیت ویژه‌ای نیست، زیرا آن محتوایی که مردم انتظارش را دارند، در سخنان و جلسات این‌ها نیست. واقعیت این است که مردم در شرایط کنونی دنبال برنامه‌های منسجم برای حل مشکلات هستند و دیگر صرف واژه اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی یا برگزاری کنگره‌ها و جلسات باعث جلب نظر مردم نمی‌شود».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان