تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۱ دی ۱۴۰۲

فیلم مستند شکار مشترک بوفالو توسط شیر و تمساح

فیلمی مستند از حیات وحش ببینید. ۱۰ سال بعد یک اتفاق تکرار شد و نسل‌های بعدی شیر‌ها در سد با گله عظیمی از بوفالو‌ها و کروکودیل‌ها مواجه شدند که شکار ناموفق آن‌ها را رقم زد.

فیلم شکار بوفالو

رویداد۲۴ حسین فلاحی: بیش از یک دهه پیش، نبرد حماسی بین شیرها، بوفالوها و تمساح در چاله آبی به نام سد حمل و نقل رخ داد. آن ویدئو به درستی نبرد در کروگر نام گرفت. خب، 10 سال بعد دوباره این اتفاق تکرار شد و نسل های بعدی شیرها در سد اخیراً با گله عظیمی از بوفالوها و کروکودیل ها مواجه شدند که شکار ناموفق آنها را رقم زد.

"تولی خومالو"، مدیر تورهای آتاملا ، این منظره هیجان‌انگیز را در حین سافاری در پارک ملی کروگر به تصویر کشید. تولی گفت: « پس از ناهار در کمپ استراحت اسکوکوزا، به امید دیدن صحنه ای جذاب به سد حمل و نقل مشهور رسیدیم.  یک پراید از شیرها را دیدیم که در سایه دراز کشیده بودند و مشرف به آب بودند. اگر شیرهایی را می بینید که در سایه یک چاله آب پنهان شده اند، اغلب ایده خوبی است که در اطراف بمانید. شیرها فرصت طلب هستند، بنابراین اغلب سعی می کنند هر حیوانی را که به اندازه کافی نزدیک می شود شکار کنند.»

تولی ادامه داد: « گله بزرگی از ایمپالا به سمت آب رفتند و شیرها آنها را تعقیب کردند! ایمپالاها با سرعت خودشان از دست شیرها فرار کردند اما آنها در لبه آب، یک گاو گاومیش پیر را دیدند. شیرها آن گاومیش را تعقیب کردند و گاومیش به داخل آب رفت و در جایی از ناکجاآباد، یک تمساح پیدا شد و به آن حمله‌ور شد.» تولی افزود: « از نظر گاومیش آب احتمالاً خطرناک‌تر از خشکی بود، چرا که به سرعت از آب خارج شد. به محض خروج گاومیش از آب شیرها به تعقیب آن پرداختند.»

تولی در پایان گفت: « زمانی که گاومیش ها در معرض تهدید قرار می گیرند، کمک می خواهند. خوشبختانه به فریادهای این گاومیش پاسخ داده شد و گله عظیمی از گاومیش‌ها که در راه سد بودند، صحنه را دیدند و شیرها را بدرقه کردند و جان گاومیش‌ را نجات دادند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم دیدنی ، حیات وحش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان