تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۲

انتقاد تند یک نماینده از دولت: قدری ساکت باشید تا بررسی بودجه در مجلس تمام شود!

یک نماینده درباره عجله دولت برای بررسی بودجه گفت: دولت سعی کند قدری ساکت باشد آرام بگیرد و یک مقدار صبر کند تا ما جلو برویم در نهایت، بیایند قضاوت کنند که چیزی اضافه کرده‌ایم یا آن جا‌هایی که باید شفاف‌سازی می‌کردیم، این کار را انجام داده‌ایم و بودجه را شفاف کرده‌ایم.

انتقاد تند یک نماینده از دولت: قدری ساکت باشید تا بررسی بودجه در مجلس تمام شود!
رویداد۲۴ جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق درباره انتقادات دولت به مجلس شورای اسلامی در خصوص اضافه کردن ۳۰۰ هزار میلیارد به هزینه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: بحث بودجه هنوز جمع‌بندی نشده است اولاً تبصره‌ها باقی مانده است، ثانیاً جداول هم تقریباً اسفند ماه می‌آیند؛ چرا دولتمردان عجله می‌کنند؟ هنوز تبصره‌ها تمام نشده‌اند این رقم‌ها را از کجا می‌آورند؟

به گزارش ایلنا، بخش‌هایی از گفت وگوی کوچکی نژاد را در ادامه می‌خوانید:

شاید ماشین حسابشان خوب کار نمی‌کند و اگر نه از الان که نمی‌شود گفت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به بودجه دولت اضافه شده آن هم در حالیکه ما در هنوز جمع‌بندی نکرده‌ایم، هنوز به حقوق‌ها نرسیده‌ایم، اصلاً چنین چیزی نیست!

دولت سعی کند قدری ساکت باشد آرام بگیرد و یک مقدار صبر کند تا ما جلو برویم در نهایت، بیایند قضاوت کنند که چیزی اضافه کرده‌ایم یا آن جا‌هایی که باید شفاف‌سازی می‌کردیم، این کار را انجام داده‌ایم و بودجه را شفاف کرده‌ایم.

مثلاً در حوزه نفت ما گفتیم همه منابعی که دولت می‌آورد غیر از حمل و نقل و بنزین داخل پمپ بنزین‌ها، پول اضافه را باید از خزانه بگیرد، در قدیم برای خودشان می‌گرفتند و جابجا می‌کردند و این چندین هزار میلیارد تومان افزایش منابع برای دولت دارد. یا در خصوص ارزش افزوده که یک درصدش ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان آورده بود معلوم است که منابع پنهانی داریم و باید جمع‌بندی کنیم بعد می‌توانیم به دولت بگوییم افزایش داده‌ایم یا خیر، در جهت هماهنگی با دولت حرکت کرده‌ایم.

ما وقتی چیزی را مصوب می‌کنیم درآمدهایش را واقعی می‌بینیم، نیازی به این نیست که دولت بیاید قیمت بنزین را افزایش دهد تا بعضی مصوبات مجلس را تحت پوشش قرار دهد.
مجلس به شدت با افزایش قیمت بنزین مخالف است و نمی‌گذارد دولت آن را افزایش دهد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جبار کوچکی نژاد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان