تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

خداداد عزیزی کیست؟

بیوگرافی خداداد عزیزی، بازیکن سابق فوتبال و همسرش به همراه عکس فرزندان و برخی ناگفته‌ها از زمان شروع تا کشیدن قلیون و سایر حواشی خداداد عزیزی را بخوانید.

بیوگرافی خداداد عزیزی

رویداد۲۴ خداداد عزیزی، بازیکن سابق فوتبال، در تاریخ ۱ تیر ۱۳۵۰ در شهر مشهد، ایران متولد شد. او دارای مقطع تحصیلی راهنمایی است و در سن ۱۶ سالگی فوتبال را در کنار کارگری آغاز کرد. بعد از حماسه‌سازی خود در مسابقات ملبورن، به عنوان "غزال تیزپا" شهرت یافت.

دعوای جواد خیابانی و خداداد عزیزی در آنتن زنده

خداداد عزیزی کیست؟

در یک برنامه زنده شبکه ورزش، خداداد عزیزی و جواد خیابانی درباره اینکه کدام بازیکن لیاقت دارد بهترین بازیکن دیدار ایران و سوریه باشد، به بحث لفظی پرداختند. عزیزی معتقد بود که دفاع راست سوریه قدرت و توانایی لازم را برای اینکه بهترین بازیکن زمین شود ندارد.


بیشتر بخوانید: دعوای خداداد عزیزی و خیابانی روی آنتن زنده


خانواده خداداد عزیزی

خداداد عزیزی کیست؟

خداداد عزیزی در روستای «چشمه یخی» از توابع شهر فریمان در خراسان رضوی از پدری کشاورز و مادری خانه دار به دنیا آمد و شایعه افغانی بودن او کذب است.‌


بیشتر بخوانید: جواد خیابانی کیست؟


می‌گوید ما چهار برادر همراه یک خواهر هستیم که پس از فوت مادرم برای پدرم سال ۱۳۷۰ یک زن جدید گرفتیم که از همسر جدیدش هم سه پسر دارد.

در کل هفت برادر و یک خواهر هستیم و برای تشکیل یک تیم فوتبال به چهار برادر دیگر نیاز داریم.
مهاجرت خانواده عزیزی از روستا به شهر

سال ۱۳۵۵ پدرم که کشاورز دیمی بود، گوسفند و دام هایش را فروخت و دو خانه در جنوب شهر مشهد خرید و ما راهی شهر شدیم.

یکی از خانه‌ها را به دلیل اینکه عمویم فوت کرده بود و پدرم سرپرستی خانواده اش را برعهده داشت به پسر عموهایم داد و یکی از خانه‌ها هم برای خودمان بود.

کودکی خداداد عزیزی

خداداد عزیزی کیست؟

دوران کودکی من در محله کوی رضاییه مشهد گذشت، ابتدایی و راهنمایی را آنجا گذراندم و فوتبال کوچه خیابانی که بار‌ها درباره اش شنیده ایم را در همین محله یاد گرفتم.

وقتی ۱۰ ساله بودم با پدرم دور حرم می‌رفتیم و دستفروشی می‌کردیم، در ۱۳ سالگی هم با بردارم تابستان‌ها کار بنایی می‌کردیم.

برادرم البته کار گچ بری با ابزار را خوب بلد بود، اما برای من سختی داشت، چون قدم کوتاه بود.

شروع فوتبال خداداد عزیزی از ۱۶ سالگی

در سال ۱۳۶۶، وقتی خداداد عزیزی ۱۶ ساله بود، پس از دیده شدن بازی او در یک تیم محلی، به تیم جوانان خراسان دعوت شد. پس از یک سال، در سن ۱۷ سالگی، به تیم ابومسلم پیوست.

در مقطع دبیرستان، به دلیل توهین به دبیر ورزش، خداداد عزیزی از دبیرستان حاج تقی آقابزرگ اخراج شد. او در همین زمان، به عنوان بازیکن تیم ابومسلم فعالیت می‌کرد و تا سال ۱۳۷۱ در این تیم موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد.

سپس، در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳، خداداد عزیزی خدمت سربازی خود را در تیم فتح انجام داد. سپس، در سال ۱۳۷۴ وقتی ۲۴ ساله بود، با یک قرارداد به ارزش ۳.۵ میلیون تومان، به تیم بهمن پیوست.

لژیونری خداداد عزیزی

خداداد عزیزی کیست؟

از سن ۲۱ سالگی به بعد، خداداد عزیزی به تیم ملی جوانان دعوت شد و در سال ۱۳۷۵ در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ به عنوان بهترین بازیکن سال توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شد.

سپس، در سال ۱۳۷۶، خداداد عزیزی به تیم پرسپولیس پیوست و پس از ۴ بازی، به تیم کلن آلمان پیوست. در طول سه فصل حضور در این تیم، در ۵۰ بازی شرکت کرد و همچنین ۱۰ گل نیز به ثمر رساند.

لقب غزال تیزپای آسیا

خداداد عزیزی کیست؟

در ساعت یک بعد از ظهر روز شنبه، ۸ آذر ۱۳۷۶، تیم ملی ایران برای رسیدن به جام جهانی ۹۸ در فرانسه، نیاز به مساوی با تیم قدرتمند استرالیا داشت. تا دقیقه ۷۰ بازی، ایران با دو گل عقب بود.

دقیقه ۷۱، با هجوم خداداد عزیزی و پاس گل او به کریم باقری، گل اول ایران به ثمر رسید. چهار دقیقه بعد، با پاس گل علی دایی، خودش در یک موقعیت تک به تک، گل دوم ایران را زد و بازی را مساوی کرد. در این لحظه، جواد خیابانی گزارشگر بازی، او را با لقب "غزال تیزپای آسیا" تحسین کرد.

خداداد عزیزی تا سال ۱۳۷۹ در تیم کلن آلمان بازی کرد. سپس، برای یک فصل به تیم "سن خوزه ارث کوئیکز" در لیگ ام‌ال‌اس فوتبال آمریکای شمالی پیوست.

خداحافظی خداداد عزیزی از فوتبال حرفه‌ای

خداداد عزیزی کیست؟

در سال ۱۳۸۰، خداداد عزیزی نیم فصلی را در تیم النصر عربستان بازی کرد، اما سپس به ایران بازگشت و به مدت ۴ سال در تیم پاس تهران حضور داشت. سپس برای یک فصل به تیم دسته اولی عقاب پیوست.

در نهایت، در سال ۱۳۸۵، خداداد عزیزی در سن ۳۵ سالگی بازنشسته شد و با پیراهن تیم راه‌آهن ایران، فوتبال را وداع گفت.

ازدواج و همسر خداداد عزیزی

خداداد عزیزی کیست؟

خداداد عزیزی در سال ۱۳۷۵، در سن ۲۰ سالگی، با همسرش ازدواج کرد. این زندگی ثمره‌ای دو دختر و یک پسر داشت. دختر بزرگش، فاطمه، در سال ۱۳۷۶ به دنیا آمد.

پسرش، امیرحسین، در سال ۱۳۸۴ و دختر کوچکترش در سال ۱۳۸۹ به دنیا آمدند.

بیماری مادر خداداد عزیزی

خداداد عزیزی کیست؟

سال ۱۳۶۹ در ۱۹ سالگی زمانی که هنوز به شهرت نرسیده بود و زندگی سختی داشتند مادرش به دلیل عدم توانایی مالی برای درمان سرطان فوت کرد.‌

می‌گوید من در این دنیا هیچ آرزویی ندارم، خدا به من لطف کرده و به من همه چیز داده است همه رویاهایم محقق شده، ولی فقط یک آرزو برایم حسرت شد.

اینکه وقتی اوضاع خوب شد کاش مادرم بود، روز‌های خوب را می‌دید، روز‌های خوش مان را می‌دید، روز‌هایی که شناخته شدیم و شرایط مان به طور کلی تغییر کرد.

اهدای توپ طلا به حرم امام رضا

خداداد عزیزی کیست؟

سال ۱۳۷۵ وقتی بهترین بازیکن آسیا شدم و توپ طلا را گرفتم، آن را به موزه حرم مطهر اهدا کردم، چون جای آن توپ در موزه حرم بود، نه طاقچه خانه ما.

شغل دوم خداداد عزیزی

خداداد عزیزی، علاوه بر فعالیت در زمینه فوتبال، در حوزه ساخت و ساز نیز فعالیت می‌کند. اطلاعات دقیق درباره مکان و پروژه‌هایی که در دست دارد مشخص نیست، اما براساس گفته بعضی از دوستان نزدیکش، خداداد در زمینه اقتصادی موفقیت‌های خوبی داشته است.

علاوه بر این، او یک گالری طلا فروشی در خیابان کریمخان تهران دارد و در کشور امارات هم سرمایه‌گذاری‌های موفقی را انجام داده است.

خداداد در ابتدای فعالیت اقتصادی خود، با سرمایه‌گذاری در حوزه پوشاک ورزشی آغاز کرده است و در حال حاضر صاحب یک برند معروف پوشاک ورزشی است. همچنین، مهدی هاشمی نسب به عنوان صمیمی‌ترین دوست او شناخته می‌شود.

قلیون کشیدن خداداد عزیزی

خداداد عزیزی کیست؟

حداقل ۸۰ درصد فوتبالیست‌های امروزی قلیون می‌کشند، خود من هم بعد از پایان فوتبالم از سال ۱۳۸۵ قلیون کشیدن را شروع کرم و ابایی از گفتن اش ندارم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خداداد عزیزی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان