تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲

دلایل اهمیت استفاده از سیستم اطفا حریق FM200 را بشناسید

آیا می‌خواهید فضای تجاری امن‌تری ایجاد کنید؟ چه یک بیمارستان باشد یا اتاق سرور کامپیوتر، نصب سیستم اطفا حریق FM200 به محافظت از تجهیزات و مدارک کسب‌وکارها در برابر آتش‌سوزی کمک می‌کند.

سیستم اطفای حریق

رویداد ۲۴ باید این را در نظر داشته باشید که بدون استفاده از یک سیستم مجهز اطفای حریق، امکان دارد در زمان بروز آتش‌سوزی بیشترین خسارت جانی و مالی را متحمل شوید، ازاین‌رو در ادامه سعی داریم تا یکی از کارآمدترین تجهیزات برای این منظور را به شما معرفی کنیم.

اطلاعاتی درباره سیستم اطفا حریق FM200

FM200 یکی از سیستم‌های اطفای حریق به‌شمار می‌رود که برای مهار آتش‌سوزی، از آب استفاده نمی‌کند و با ازبین‌بردن رادیکال‌های آزاد و حرارت ناشی از حریق، بهترین سطح محافطتی را به‌وجود می‌آورد.

سیستم افام 200 که معمولا با نام HFC-227ea نیز شناخته می‌شود، نوعی ضدحریق حاوی عامل تمیز است که برای آتش‌سوزی‌های کلاس A، B و C کاربرد دارد و در کنترل سریع آتش سوزی نقش موثری ایفا می‌کند. آتش فقط زمانی رخ می‌دهد که 3 عنصر گرما، اکسیژن و منبع سوخت وجود داشته باشد بنابراین، برای اینکه هر ماده اطفای حریق بتواند در مهار آتش موثر واقع شود، باید حداقل یکی از این اجزا را مختل کند که در همین راستا باید گفت عملکرد اصلی FM200 جذب گرما است.

شناخت اجزای مختلف سیستم اطفای حریق FM200

این سیستم به‌طور کلی به 2 جزء اصلی تقسیم می‌شود که شامل مکانیکی و الکتریکی است که تمامی قطعات مورد استفاده در این بخش‌ها، با قرارگیری در کنار یکدیگر قادر هستند تا عملکرد مورد نیاز جهت مهار آتش را فراهم کنند که مهم‌ترین اجزا عبارت‌اند از:

  • کپسول: سیلندر یا کپسول به‌عنوان محفظه‌ای برای نگهداری از گاز FM200 به‌کار می‌رود که می‌تواند حجم و اندازه‌های متفاوتی داشته باشد.
  • سنسور: به‌منظور شناسایی اثرات دود و حرارت در محیط، سنسورهایی برای سیستم مهار آتش FM200 در نظر گرفته می‌شود که دقت و سرعت بالایی دارند.
  • کنترل پنل: تمامی اطلاعاتی که ازطریق سنسورها دریافت می‌شود بعداز انتقال به کنترل پنل، پردازش شده و درصورت بروز آتش‌سوزی اقدامات لازم برای اطفای حریق صورت می‌گیرد.
  • پایگاه داده: اطلاعاتی که مربوط به بروز هرگونه حادثه آتش‌سوزی در محیط است به‌وسیله این بخش ذخیره می‌شود تا برای پیگیری علت حریق مورد استفاده قرار گیرند.
  • نمایشگر: برای نشان‌دادن اعلان‌های مرتبط با حوادث، نمایشگری بر روی سیستم تعیبه می‌شود.
  • لولهها: به‌منظور پخش‌کردن گاز اف‌ام 200 در محیط از لوله‌ها استفاده می‌شود.

از دیگر قطعات مکانیکی و الکتریکی مورد استفاده برای طراحی و ساخت سیستم اطفا حریق FM200 باید به شیر تخلیه، نشانگر سطح مایع، محرک پنوماتیک، گیج فشار، منیفولد، رابط‌های کنترل ایمنی، سوئیچ توقف و محرک الکتریکی اشاره کرد.

سیستم اطفای حریق

سیستم اطفای حریق اف ام 200 بهترین گزینه برای مکان های حساس

سیستم اطفای حریق FM200 در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ازآنجایی‌که بعداز مهار آتش هیچ اثری بر جای نمی‌گذارد و برای انسان غیرسمی است به‌طور ویژه‌ای در کسب‌وکارهای زیر کاربرد دارد:

  • صندوق‌های بانکی
  • مراکز داده
  • مکان‌های ذخیره‌سازی مایعات قابل اشتعال
  • کتابخانه‌ها
  • مراکز مخابراتی
  • بیمارستان‌ها
  • مراکز نگهداری مواد دارویی
  • موزه‌ها

دلایل برتری سیستم اطفا حریق FM200

زمانی که یک سیستم اطفای حریق مناسب در محل نصب شود، می‌توان انتظار داشت که آسیب‌های ناشی از آتش‌سوزی به‌شدت کاهش پیدا کند، در همین راستا FM200 به‌عنوان یکی از به‌روزترین تجهیزات این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

بدون استفاده از سیستم اطفای حریق افام 200، درصورت وقوع آتش‌سوزی، خطر ازدست‌دادن دارایی‌های ارزشمند شما افزایش پیدا می‌کند. ازاین‌رو بهتر است با برخی از مزایای این ماده آشنایی داشته باشید که به شرح زیر هستند.

اقدام سریع سیستم اطفا حریق FM200

FM200 حاوی آشکارسازهای حساسی است که می‌تواند کوچک‌ترین حریق‌ها را تشخیص دهد و در عرض چند ثانیه ازطریق پرکردن منطقه با ماده خاموش‌کننده و جلوگیری از خارج‌شدن آتش از حالت کنترل، بهترین واکنش را نشان دهد. بر همین اساس با کمک چنین سیستمی سرعت‌عمل اطفای حریق در محیط مورد نظر افزایش پیدا می‌کند و دارایی‌های ارزشمندی که در پایگاه‌ها داده یا فضای ذخیره‌سازی خود در اختیار دارید، محافظت می‌شوند.

اثرگذاری تمیز با سیستم اطفا حریق FM200

سیستم FM200 تمیز است زیرا به جای عامل کف، گاز را تخلیه می‌کند که هیچ بقایایی برای آسیب‌رساندن به هر نوع تجهیزات حساس به‌وجود نمی‌آورد و می‌توانید از این بابت مطمئن باشید که دارایی‌های شما کم‌ترین آسیب را متحمل می‌شوند. ازآنجایی‌که با استفاده از گاز افام 200، بقایا و آلودگی خاصی در محیط دیده نمی‌شود نیازی نیست که هیچ نوع پاک‌سازی انجام دهید که این مسئله به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت با تمام تجهیزات و دستگاه‌های خود به فعالیت ادامه دهید.

ایمنی بیشتر با سیستم اطفا حریق FM200

برای مهار آتش‌سوزی با استفاده از این سیستم، محیط مورد نظر با گاز پر می‌شود و با توجه به اینکه گاز FM200 کاملا ایمن است و هیچ‌گونه مشکلی در تنفس یا بینایی ایجاد نمی‌کند، افرادی که هنگام بروز حریق در محل حضور دارند، می‌توانند نسبت به تنفس در برابر این ماده احساس امنیت کنند. ازاین‌رو برای استفاده در فضاهای شلوغ بی‌خطر است و احتمال کمبود اکسیژن در هنگام آتش‌سوزی را به‌دنبال ندارد و به کارکنان اجازه می‌دهد تا محیط اطراف را ببینند، راحت‌تر نفس بکشند و با خیال راحت منطقه گرفتار حریق را ترک کنند.

گاز FM200 دوستدار محیط زیست است

سیستم اطفای حریق FM200 ازجمله تجهیزاتی به‌شمار می‌رود که با محیط‌زیست سازگار است و نرخ تخریب لایه ازن برای این ماده در حد صفر در نظر گرفته می‌شود بنابراین، آسیبی از این بابت به‌وجود نمی‌آورد.بااین‌اوصاف اگر می‌خواهید از جایگزین‌های ایمن و دوستدار محیط‌زیست برای مهار آتش‌سوزی در محل کار خود استفاده کنید، سیستم‌ اطفای حریق FM200 بهترین راه‌حل به‌نظر می‌رسد.

سیستم اطفای حریق

برای نصب و اجرای سیستم اطفا حریق FM200 به کجا مراجعه کنیم؟

شما می‌توانید سیستم اطفای حریق افام 200 را با کیفیت و کارایی بالا ازطریق شرکت پیشگام گستر راتین خریداری کنید. این مجموعه یکی از تامین‌کنندگان پیشرو تجهیزات اعلام و اطفای حریق در کشور است. گروهی از کارشناسان مجرب و قابل اعتماد، در این مجموعه آماده ارائه تجهیزات مورد نیاز برای مهار آتش‌سوزی هستند که در این راستا از فناوری‌ها و استانداردهای پیشرفته استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

برای محیط‌های حساسی که اسناد، مواد و تجهیزات مهمی نگهداری می‌شود استفاده از سیستم اطفا حریق FM200 بهترین کارایی را جهت مهار آتش‌سوزی ازطریق جذب گرما ارائه می‌دهد. ازجمله مزایایی که می‌توان برای این سیستم در نظر گرفت سازگاری با محیط‌زیست، عملکرد سریع، ایمنی بالا و اثرگذاری تمیز است که برای نصب و راهاندازی سیستم FM200 می‌توانید به شرکت پیشگام گستر راتین مراجعه کنید.

منبع : ratingostar.com

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اطفای حریق
نظرات شما
پیشخوان