تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

رونمایی از فراری ایرانی با قیمت میلیاردی

روز گذشته، شرکت چیتا موتورز در تالار همایش بین المللی صدا و سیمای تهران، ابَرخودروی خود را به صورت رسمی معرفی کرد. در این مراسم، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، حضور داشت. نام این خودرو لافراری اپرتا دست ساز است.

فراری ایرانی

رویداد۲۴ شرکت چیتا موتورز (Cheetah Motors) در سال ۱۳۹۸ با هدف طراحی و ساخت اتومبیل‌های سوپر اسپرت تأسیس شد. این شرکت ایرانی واقع در شهر مشهد توانسته است، پلتفرم یک خودرو سوپر اسپرت ایرانی را طراحی و تولید کند.

محصول اول شرکت چیتا موتورز، لافراری اپرتا است که با الهام از فراری لافراری اپرتا ایتالیایی طراحی شده است. این خودرو، اولین بازطراحی موفق لافراری اپرتا در جهان است و با نمونه اصلی بسیار همخوانی دارد. در این پروژه، بیش از هزار قطعه طراحی و تولید شده است و تمامی قطعات با استانداردهای بین‌المللی خودروسازی هماهنگ شده‌اند.

طبق برخی از شنیده ها لافراری اپرتا چیتا موتورز از پیشرانه تقویت شده ماکسیما استفاده می کند، اما طبق گفته های شرکت چیتا موتورز: «در حال حاضر، به دلیل محدودیت ها برای دریافت مجوز به صورت موقت از موتور vq30de شش سیلندر با حجم سه هزار سی سی بر روی این پلتفرم استفاده شده است. هم اکنون اقدامات اولیه برای وارد کردن موتور مخصوص این پلتفرم (mid engine) با قدرت ۶۰۰ اسب بخار در حال انجام است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار خودرو ، فراری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
0
0
مونتاژ صحیح است
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان