تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
وزیر کشور در نشست خبری:

آرای سفید ۵ درصد بود/ روی آرای باطله سرمایه‌گذاری نکنید

وزیر کشور دولت ابراهیم رئیسی در جمع خبرنگاران حاضر شده و از اطلاع رسانی سریع و به موقع ستاد انتخابات کشور تشکر کرده. او گفته آرای سفید در کل کشور ۵ درصد و مجموع آرای باطله ۸ درصد بوده است.

آرای سفید ۵ درصد بود/ روی آرای باطله سرمایه‌گذاری نکنید
رویداد۲۴ احمدی وحیدی وزیر کشور در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی گفته آمار آرای سفید در انتخابات مجلس دوازدهم ۵ درصد بوده است. وحیدی با بیان اینکه سه نوع رای باطل داریم که شامل رای ناخوانا، رای سفید و رای به غیر داوطلب است، گفته: میزان رای سفید ۵ درصد بوده که عینا همین درصد در چهار حوزه‌ای که کل کار به شکل الکترونیک انجام شده، تکرار شده است.

او توضیح داده: در آبادان؛ رشت و خمام، ملایر و قم، همه مراحل ٢۵ گانه انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار شده است. در سایر حوزه‌ها ٢۴ مرحله الکترونیکی انجام شد.

وزیر کشور می‌گوید: در این چهار حوزه که همه کار الکترونیکی بوده و امکان رای ناخوانا یا رای به دیگران وجود نداشته، میزان رای سفید همین ۵ درصد و منطبق با کل کشور بوده است.

وحیدی گفته: بعضی‌ها تلاش می‌کنند روی آرای باطله سرمایه گذاری کنند. این اشتباه است.

به گفته وزیر، در کل کشور حدود ٨ درصد رای باطله شمرده شده است.

او گفته: در این انتخابات هیچ تخلفی گزارش نشده. وحیدی گفته توانستیم در حوزه اطلاع‌رسانی به موقع، رکورد خوبی ثبت کنیم.

به گزارش رویداد۲۴ تشکر وزیر کشور از ستاد انتخابات کشور برای اطلاع رسانی به موقع درباره نتایج انتخابات در حالی صورت گرفته که نتیجه انتخابات مهمترین و بزرگترین حوزه انتخابیه کشور یعنی حوزه انتخابیه تهران بعد از سه روز به شکل غیرشفاف و ناقص منتشر شده است. هنوز میزان کل آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه تهران اعلام نشده، اما بر اساس اخبار غیر رسمی منتشر شده در روزنامه اصولگرای فرهیختگان، به نظر می‌رسد حداقل ۱۵ درصد کل آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه تهران، باطله و تقریبا ۱۱ درصد این آمار مربوط به آرای سفید باشد.  

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
0
7
جماعتی از شما پرروتر.وقیح تر.کذاب تر در کل هستی وجود نداشته و نخواهد داشت.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
1
5
با این سونامی دروغ و ریا خدایی هست به دادمون برسه
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
0
4
ميزان مشارکت در تهران ۲۰ درصد بوده چون نفر پانزدهم حدود ۳۰۰ هزار تا راى آورده که بيست درصد کل آرا بوده که در پنج ضرب کنيد ۱/۵ ميليون و اگر ۱/۵ را تقسيم بر تعداد افراد واجد شرايط براى راى دادن در تهران کنيد رقم بيست درصد و در بهترين و خوش بينانه ترين حالت ممکنه تا ۲۵ درصد رقم مشارکت در تهران باشه
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
0
1
خودش داره میگه ۸ درصد رای باطله . این یعنی دو میلیون نفر . این کمه؟ این یعنی نرخ مشارکت واقعی زیر ۲۳ میلیون نفر بوده یعنی ۳۷ درصد . تازه این رای های باطله مجلس شورا است . در انتخابات مجلس خبرگان این رقم بجای ۸ درصد ، فقط در استان تهران ۴۰ درصد بوده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
0
1
کقافت دروغگو
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان