تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۳

مشخصات خودروی پشتیبانی زرهی ویسنت ۲

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های خودروی پشتیبانی زرهی ویسنت ۲ خواهیم پرداخت.

خودروی پشتیبانی زرهی ویسنت 2

رویداد۲۴ حسین فلاحی: ویسنت WISENT2) 2) یکی از پیشرفته ترین خودروهای پشتیبانی زرهی چند منظوره در جهان است که می تواند به عنوان خودروی بازیابی زرهی یا خودروی مهندسی زرهی استفاده شود. این وسیله نقلیه که توسط Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft توسعه داده شده است، بر اساس تانک اصلی نبرد لئوپارد 2 در جنگ ساخته شده است.

این وسیله نقلیه چند منظوره را می توان در ماموریت هایی مانند بازیابی، بکسل خودروها و تجهیزات آسیب دیده، مهندسی نظامی و عملیات پاکسازی مین تحت سناریوهای چالش برانگیز میدان نبرد با تهدیدات نامتقارن مدرن مستقر کرد.

از مارس 2016، وینست 2 توسط چهار مشتری صادراتی از جمله نیروهای مسلح کانادا، قطر، نروژ و امارات سفارش داده شده است.

طراحی و ویژگی های وینست 2

وینست 2 بر اساس شاسی لئوپارد2 ساخته شده است. شاسی آزمایش شده در جنگ، وینست 2 را بسیار قابل مانور، قدرتمند و قابل اعتماد در میدان جنگ می کند.

این وسیله نقلیه می تواند به عنوان یک خودروی کارخانه ای یا یک شاسی کاملاً بازسازی شده لئوپارد 2 به مشتریان تحویل داده شود که مجهز به تجهیزات بازیابی و مهندسی مدرن و هیدرولیکی است.

خودروی پشتیبانی زرهی ویسنت 2

خودروی پشتیبانی زرهی ویسنت 2 دارای طول 9.26 متر، عرض 3.54 متر و ارتفاع 2.78 متر است، در حالی که نوع خودروی مهندسی زرهی دارای طول 10.50 متر، عرض 3.54 متر و ارتفاع 3.10 متر است.

تنظیمات و ابزار وینست 2

 وینست 2 را می توان در کمتر از پنج ساعت از پیکربندی خودروی بازیابی زرهی به خودروی مهندسی زرهی تبدیل کرد. هر دو پیکربندی را می توان با یک کیت مین شکن شامل گاوآهن مین، یک آداپتور بالابر، یک سیستم علامت گذاری خط ایمن و یک دستگاه تکثیر مغناطیسی ادغام کرد.

خودروی پشتیبانی زرهی ویسنت 2

نسخه خودروی بازیابی زرهی دارای بوم جرثقیل و وینچ قدرتمند برای بارهای تا 32 تن است. وینچ اصلی حداکثر نیروی کشش غیر قابل تغییر 400 کیلو نیوتن را ارائه می دهد، در حالی که وینچ کمکی حداکثر نیروی کشش 30 کیلو نیوتن را برای ماموریت های بازیابی جزئی ارائه می دهد. سیستم بازیابی رزمی بازیابی سریع و بکسل کردن وسایل نقلیه یا تجهیزات را امکان پذیر می کند.

پیکربندی خودروی مهندسی زرهی مجهز به بازوی بیل مکانیکی با ظرفیت حرکت تا 300 متر مکعب زمین در ساعت و تیغه بولدوزر با کارایی بالا با سرعت تا 400 متر مکعب زمین در ساعت است.

محافظت از خود در برابر سلاح های نظامی خودروی پشتیبانی زرهی ویسنت ۲

این وسیله نقلیه طبق استاندارد استانگ 4569 ناتو تا سطح 5 حفاظت بالستیک ارائه می دهد. طراحی زره ​​با زاویه کم همراه با پوشش پوششی داخلی محفظه خدمه اثرات زرهی را به حداقل می رساند.

این خودروی چند منظوره می‌تواند در ماموریت‌هایی مانند بازیابی، یدک‌کشی وسایل نقلیه و تجهیزات آسیب‌دیده، مهندسی نظامی و عملیات پاکسازی مین تحت سناریوهای چالش‌برانگیز میدان نبرد با تهدیدات نامتقارن مدرن مستقر شود.

خودروی پشتیبانی زرهی ویسنت 2

وینست 2 را می‌توان با نقاط اتصال استاندارد شده به زره‌های واکنشی انفجاری و سیستم‌های حفاظتی پیشرفته برای ارائه حفاظت بیشتر در برابر نارنجک‌های راکتی ارائه کرد.

پایین بدنه با یک صفحه زرهی اضافی متصل شده است تا در برابر انفجار مین های پیشرفته و وسایل انفجاری بهبود یافته مقاومت کند. این خودرو حفاظت یکپارچه مین را تا سطح 4A و 4B ارائه می دهد.

موتور و تحرک خودروی پشتیبانی زرهی ویسنت ۲

وینست2 توسط یک موتور دیزلی MTU، MB 873 Ka 501 همراه با RENK، HSWL 354، گیربکس تقویت شده از طریق یک تعویض دنده الکترو هیدرولیک (چهار دنده جلو و دو دنده عقب) نیرو می گیرد. این موتور حداکثر توان خروجی 1100 کیلووات را تولید می کند.

خودروی پشتیبانی زرهی ویسنت 2

اجزای چرخ دنده تقویت شده قدرت مانور بالایی را در شرایط مختلف زمین ارائه می دهند. پک پاور حداکثر سرعت رو به جلو 68 کیلومتر در ساعت و سرعت عقب 31 کیلومتر در ساعت را ارائه می دهد. سرعت بازیابی خودرو 40 کیلومتر در ساعت است. وینست 2 هنگام بکسل کردن دستگاه در زمین به سرعت 15 کیلومتر در ساعت می رسد.

مشخصات کلی خودروی پشتیبانی زرهی ویسنت 2

نوع: خودروی پشتیبانی زرهی

سازنده: Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft 

وزن ناخالص وسیله نقلیه: 69.5 تن

حفاظت بالستیک: STANAG 4569 سطح 5

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: 68 کیلومتر بر ساعت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان