تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

دلاربازان از بازار ارز فرار کردند

در حالی بازار ارز در مسیر صعودی قرار گرفته و پله به پله، وارد کریدور‌های جدید می‌شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد که بلاتکلیف بودن بازار و نبود چشم‌نداز مشخص از قیمت‌ها در روز‌های آینده، فروشندگان ارز را از بازار فراری داده است.

دلاربازان از بازار ارز فرار کردند

رویداد۲۴ آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، دلاربازان دیروز در بازار ارز به ندرت دیده می‌شدند و ترجیح داده‌اند تا آرام گرفتن بازار، از فروش دلار دست نگه دارند.

در این میان، برخی از تحلیلگران اقتصادی اعتقاد دارند که سیاست‌هایی، چون ارزپاشی و خبردرمانی، چاره و راه کنترل بازار ارز نیست.

بنا به این گزارش، در معاملات امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۶۱۸ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۲۹۸ تومان رسیده است.


بیشتر بخوانید: اعتماد خطاب به وزیر اقتصاد؛ اگر نرخ دلار آزاد را قبول ندارید، چرا شمش طلا را به همین نرخ به مردم می‌فروشید؟


از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز با ثبات ۱۰ هزار و ۸۵۴ تومان است.

همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۱ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۱۵۲ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۶۱۸ تومان بوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار ارز ، قیمت دلار
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان