تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

جیسون استاتهام کیست؟

جیسون استاتهام، یکی از بهترین بازیگران اکشن و رزمی‌کاران جهان است که به واسطه ایفای نقش‌های جذاب خود در جهان طرفداران زیادی دارد. در این مقاله، با بیوگرافی جیسون استاتهام همراه شما هستیم.

بیوگرافی جیسون استاتهام

رویداد۲۴ جیسون استتهام، یک رزمی‌کار دوست‌داشتنی در دنیای سینما، که همه ما با بازی در فیلم‌های اکشن و هیجان انگیزش آشنا هستیم. او با بازی در فیلم‌های به یادماندنی اکشنی مانند "ترانسپورتر"، "کرانک" و سری فیلم‌های "سریع و خشن"، از بهترین بازیگران اکشن حال حاضر در سینما به حساب می‌آید. استتهام علاوه بر زندگی هنری پرفراز و نشیب، زندگی شخصی جالبی نیز داشته است. در ادامه، قصد داریم بیوگرافی جیسون استتهام را مرور کرده و به بهترین فیلم‌های این بازیگر مشهور سینما بپردازیم.

بیوگرافی جیسون استاتهام

جیسون استاتهام کیست؟

در ابتدای زندگینامه جیسون استتهام، به اوایل زندگی این هنرپیشه می‌پردازیم. استتهام در تاریخ ۲۶ ژوئیه ۱۹۶۸ (۴ مرداد ۱۳۴۷) در محله بروک شایر، شهرستان داربی شایر در کشور انگلستان به دنیا آمد. مادر او آیلین، رقاصه بود و پدرش، بری استتهام، فروشنده خیابانی بود. پدرش علاوه بر فروشندگی، شغل‌های دیگری مانند نقاشی خانه و حفاری در معادن نیز داشت و در برهه‌ای از زمان، در جزایر قناری به حرفه خوانندگی پرداخت. جیسون استتهام پس از نقل مکان به شهر گریت یارموث، تصمیم گرفت فروشندگی همراه پدرش را کنار بگذارد و به طور جدی وارد یک حرفه مستقل شود. او به ورزش‌های رزمی علاقه زیادی پیدا کرد و در همین زمان، دوستی نزدیکی با وینی جونز، بازیکن سابق فوتبال، مجری و بازیگر، آغاز کرد.

وینی جونز او را برای بازی در زمین فوتبال دعوت کرد و او را به مدرسه‌ای محلی به نام گرامر برد. اما استتهام به جای فعالیت در حرفه فوتبال، علاقه‌مند به غواصی و رشته شیرجه شد. او از سن ۱۱ سالگی به طور جدی تمرینات غواصی و شنا را آغاز کرد و در سن ۱۲ سالگی به تیم ملی شیرجه بریتانیا پیوست. در سال ۱۹۹۰، در بازی‌های مشترک‌المنافع شرکت کرد و در رشته شیرجه ۱۰ متر، ۳ متر و ۱ متر به رقابت با سایر ورزشکاران پرداخت. استتهام در سال ۲۰۰۳ از دوران حضورش در تیم ملی بریتانیا با لفظ "یک تجربه عالی" یاد کرد و گفت: "به شما نظم، انضباط و تمرکز می‌آموزد و مطمئناً شما را از سایر مشکلات دوران نوجوانی و جوانی دور نگه می‌دارد. "

زندگی هنری و رسانه‌ای استتهام زمانی آغاز شد که او به عنوان یک ورزشکار، مورد توجه یک آژانس تبلیغات ورزشی قرار گرفت. همچنین، او توانست با شرکت‌های بزرگ پوشاک مانند تامی هیلفیگر و لیوایز قرارداد‌های مدلینگ ببندد. با وجود قرارداد‌های تبلیغاتی‌اش، او همچنان مجبور بود با پدرش در خیابان‌ها به فروش عطر و جواهرات تقلبی بپردازد، تا اینکه در سال ۱۹۹۳، اولین تجربه بازیگری‌اش را با بازی در موزیک ویدیوی "Comin' On" ساخته The Shamen، تجربه کرد. او همچنین در چند موزیک ویدیو دیگر برای گروه‌های ایریژر و The Beautiful South حضور یافت.

آغاز بازیگری جیسون استاتهام

جیسون استاتهام کیست؟

هنگامی که جیسون استتهام برای یک برند فرانسوی به عنوان مدل فعالیت می‌کرد، با گای ریچی آشنا شد. در آن زمان، گای ریچی برای ساخت فیلم‌هایی مانند "قفل، انبار و دو بشکه باروت" به دنبال بازیگری می‌گشت که با بازار سیاه و فروشندگی آشنا باشد. پس از بررسی سابقه استتهام به عنوان فروشنده فعال در بازار سیاه، گای ریچی او را برای نقش بیکن در فیلم انتخاب کرد. در این فیلم، استتهام با دوست خود وینی جونیور همبازی شد و هر دو با بازی در این فیلم وارد دنیای سینما شدند. دومین همکاری او با گای ریچی نیز با بازی در فیلم "قاپ زنی" بود. این فیلم، با توجه به حضور بازیگران معروفی مانند برد پیت، فروش بسیار خوبی داشت و استتهام نیز دستمزد خوبی دریافت کرد.

در ادامه بیوگرافی جیسون استتهام، در سال ۲۰۰۱ وارد هالیوود شد و در فیلم "ارواح مریخ" (Ghosts of Mars) نقشی را بازی کرد. سپس در فیلم "یکه تاز" (The One) حضور یافت. در سال ۲۰۰۲، او پیشنهاد‌های بیشتری دریافت کرد و در فیلم "ترانسپورتر" (The Transporter) نقش اصلی را قبول کرد و حتی بخش‌های بدل‌کاری نقش خود را نیز انجام داد. موفقیت این فیلم باعث شد که قسمت‌های دوم و سومی از آن ساخته شود. استتهام در این سال‌ها نقش‌های منفی اصلی در فیلم‌های "مین ماشین" (Mean Machine)، "کسب و کار ایتالیایی" (The Italian Job) و "موبایل" (Cellular) را بازی کرد و به چهره‌ای شناخته شده در این نوع نقش‌ها تبدیل شد. در سال ۲۰۰۶، در فیلم "کرانک" (Crank) نقش اصلی را بازی کرد که با استقبال خوب تماشاچیان روبرو شد.

در سال ۲۰۰۸، جیسون استتهام با بازی در دو فیلم "The Bank Job" و "Death Race" به عنوان یک ستاره نوظهور فیلم‌های اکشن، تحت توجه منتقدان قرار گرفت. همچنین در همین سال، با ساخت قسمت سوم فیلم "The Transporter"، به عنوان قهرمان فیلم‌های اکشن توسط منتقدان تحسین شد. در سال ۲۰۱۰، در فیلم موفق "The Expendables" (بی مصرف‌ها) بازی کرد که در هفته اول اکران، در صدر جدول فروش در کشور‌های آمریکا، چین و بریتانیا قرار گرفت. در سال ۲۰۱۱، با بازی در فیلم "مکانیک: دوباره"، تحسین منتقدان را برانگیخت و توسط روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف به عنوان بهترین بازیگر صادراتی بریتانیا در فیلم‌های اکشن نام برده شد. سپس برای بازی در قسمت دوم فیلم "بی مصرف‌ها" قرارداد امضا کرد.

در سال ۲۰۱۳، جیسون استتهام در فیلم "سریع و خشن ۶" (Fast & Furious ۶) حضور کوتاهی داشت، اما در قسمت بعدی این سری، نقش پررنگتری را بازی کرد. همچنین در همین سال، در فیلمی به نام "پارکر" (Parker)، به همراه جنیفر لوپز، خواننده و بازیگر مشهور آمریکایی، بازی کرد که مورد توجه منتقدان و تماشاچیان زیادی قرار نگرفت. سپس با بازی در فیلم‌های "Homefront"، "Hummingbird"، "The Expendables" و "Spy"، موفقیت‌های خوبی را به دست آورد. در سال ۲۰۱۴، در موزیک ویدیویی به نام "Summer"، ساختهٔ خواننده اسکاتلندی کالوین هریس، در نقش یک راننده حضور پیدا کرد. در سال ۲۰۱۶، با بازی در فیلم "مکانیک: بازگشت" (Mechanic: Resurrection)، به عنوان هفتمین بازیگر مرد پردرآمد هالیوود شناخته شد. در سال ۲۰۱۷، با حضور در فیلم "سرنوشت خشمگین" (The Fate of the Furious)، در گیشه‌ها بسیار موفق عمل کرد. این اثر دوازدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد و محبوبیت بسیاری را برای جیسون استتهام به ارمغان آورد.
در سال ۲۰۱۸، موفقیت‌های جیسون استتهام با بازی در فیلم "مگ" (The Meg) ادامه یافت و این فیلم به عنوان پرفروشترین فیلم آمریکایی-چینی در تاریخ شناخته شد. در سال ۲۰۱۹، با حضور در فیلم "سریع و خشن: هابز و شاو" (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw) نیز به توجه قرار گرفت.

سال ۲۰۲۱ نیز با فیلم‌های "خشم مرد" (Wrath of Man) و حضور کوتاه در فیلم "F۹" برای او همراه بود. سال ۲۰۲۳ نیز با استقبال بلندی از این بازیگر همراه است، به طوری که چهار فیلم معروف او اکران خواهند شد. اولین فیلم اکران شده از جیسون استتهام در این سال، "عملیات فورچون: نیرنگ جنگی" (Operation Fortune: Ruse de Guerre) بود و فیلم‌های بعدی او به ترتیب "سریع و خشن ۱۰" (Fast X)، "مگ ۲: ترنچ" (Meg ۲: The Trench) و "بی مصرف‌ها ۴" (Expend۴bles) خواهند بود.

ازدواج و همسر جیسون استاتهام

جیسون استاتهام کیست؟

جیسون استتهام به مدت ۷ سال با مدل، هنرپیشه و مجری تلویزیون به نام کلی بروک ارتباط داشت و در نهایت در سال ۲۰۰۴ از او جدا شد. در سال ۲۰۱۰، با مدل معروف انگلیسی به نام رزی هانتینگتون وایتلی آشنا شد و بعد از شش سال، این دو نامزدی خود را در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶ (۲۰ دی ۱۳۹۴) اعلام کردند. همسر جیسون استتهام در تاریخ ۱۸ آوریل ۱۹۸۷ (۲۹ فروردین ۱۳۶۶) به دنیا آمده و با او ۱۹ سال اختلاف سنی دارد. همچنین قد همسر جیسون استتهام نیز ۱۷۵ سانتیمتر است. در فوریه سال ۲۰۱۷، آن‌ها اعلام کردند که منتظر تولد اولین فرزند خود هستند و در ژوئن سال ۲۰۱۷، صاحب پسری به نام جک شدند. پس از آن، این زوج در سال ۲۰۲۲، صاحب فرزند دختری نیز شدند. جیسون استتهام همراه با خانواده‌اش در بورلی هیلز کالیفرنیا ساکن هستند.

فیلم‌های جیسون استاتهام

در جدول زیر می‌توانید فهرست فیلم‌های جیسون استاتهام را مشاهده کنید.

سال ساخت نام فیلم نمره در IMDb
1998 Lock, Stock and Two Smoking Barrels 8.2
2000 Snatch 8.3
2001 Mean Machine 6.5
2002 Transporter 6.8
2003 Italian Job 7
2004 Cellular 6.5
2005
Transporter 2
6.3
2005 Chaos 6.5
2006 Crank 6.9
2008
The Bank Job
7.2
2008
Death Race
6.4
2008
Transporter 3
6.1
2009 Crank: High Voltage 6.2
2010
The Expendables
6.5
2011 The Mechanic 6.6
2011
Killer Elite
6.4
2013 Parker 6.2
2013 Hummingbird 6.2
2015 Fast & Furious 7 7.2
2015 Spy 7
2017
The Fate of the Furious
6.7
2018
The Meg
5.7
2019 Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw 6.5
2021 Wrath of Man 7.1
2021 F9 5.2
2022 Operation Fortune: Ruse de guerre 6.3
2022 The Expendables 4
2023 Fast & Furious 10
2023 The Bee Keeper
2023 Meg 2: The Trench
مشخص نیست The Beekeeper
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
0
0
سینما هنر
سینما هنر
جیسون استاتهام
فیلم زنبور دار
عسل
گلها گل زرد
زخمی نفس
قلب تپنده در گلها
گلها گل سرخ
گل آفتابگردون
نقش
ناشناس ؟؟
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان