تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی تایید شد

معاون عمرانی فرمانداری تهران از تأیید نرخ جدید کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی برای سال آینده از سوی هیأت تطبیق فرمانداری تهران خبر داد.

افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی تایید شد

رویداد۲۴  لایحه نرخ افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی درجلسات پایانی شورای شهر تهران به تصویب رسید. اعضای شورای شهر به ارسال دیرهنگام این لایحه انتقاد داشتند، اما با یک فوریت این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

امروز سعید بشیری معاون عمرانی فرمانداری درخصوص بررسی این لایحه در هیأت تطبیق فرمانداری تهران، گفته است: نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی مصوب شورای اسلامی شهر تهران در هیات تطبیق فرمانداری تهران بررسی شده و نهایتا مورد تأیید قرار گرفت.

او ادامه داد: بر روی ارقام باتوجه به اینکه پایین‌تر از نرخ تورم بود، نکته‌ای نداشتیم؛ اما چند نکته حقوقی در متن مصوبه بود که به شورای شهر تهران اعلام شد تا برطرف کنند؛ لذا ارقامی که برای نرخ کرایه حمل‌و‌نقل عمومی در شورای شهر تهران مصوب شده بود به تأیید هیات تطبیق فرمانداری تهران رسید.

معاون عمرانی فرمانداری تهران تأکید کرد: به این ترتیب برای سال آینده بر اساس مصوبه شورای شهر تهران ۲۸ درصد افزایش در بخش مترو، ۲۶ درصد افزایش در بخش اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش در بخش تاکسی را خواهیم داشت.

پیش از این جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران‌و‌حمل و نقل شورای شهر تهران درباره جزییات افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی (مترو، اتوبوس و تاکسی) در سال ۱۴۰۳، گفته بود: در جلسه امروز لایحه تعیین نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی مترو تهران و حومه و تاکسیرانی و شرکت اتوبوسرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. موضوعی که در ۴۸ ساعتی که این لایحه در اختیار کمیسیون قرار گرفته بود مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه امروز در صحن شورا مطرح و به تصویب رسید. بر این اساس نرخ پایه ورودی مسافران در مترو با ۱۶ درصد افزایش همراه شد و بر اساس پیمایش تا دو کیلومتر با نرخ ورودی و مازاد بر آن تا ۳۰ کیلومتر برای هر کیلومتر ۴۰ درصد افزایش را داشته است. مازاد بر ۳۰ کیلومتر نیز برای کرایه شهروندان مبلغ بیشتری را پرداخت نخواهند کرد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان