تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۳

معرفی نفربر زرهی آچزاریت اسرائیل

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های نفربر زرهی سنگین آچزاریت خواهیم پرداخت.

نفربر زرهی سنگین آچزاریت اسرائیل

رویداد۲۴ حسین فلاحی: نفربر زرهی سنگین آچزاریت (Achzarit) توسط نیمدا گروپ (NIMDA) برای نیروهای دفاعی اسرائیل ساخته شده است. این وسیله نقلیه تحرک محافظت شده افراد پیاده نظام را فراهم می کند و می تواند همراه با یک تانک اصلی جنگی مدرن مجهز به نیروی زره ​​پوش عمل کند.

در می 2010، مهندسی دیزل یک قرارداد 20.8 میلیون دلاری برای تامین کیت های ارتقاء موتورآچزاریت دریافت کرد. کیت های ارتقاء موتور عملکرد موتور، گیربکس و سیستم خنک کننده را بهبود می بخشد. نفربرهای زرهی سنگین اچزاریت در حال حاضر توسط ارتش اسرائیل در یهودیه، سامره و مناطق غزه مستقر هستند.

انواع مدل های نفربر زرهی سنگین آچزاریت

آچزاریت Mk 2 یک نسخه ارتقا یافته است که برای رفع نیازهای فعلی ارتش اسرائیل توسعه یافته است. این وسیله از یک موتور دیزل توربوشارژ دیترویت قدرتمندتر نیرو می گیرد که جایگزین موتور کم توان نصب شده در آچزاریت Mk 1 می شود.

نفربر زرهی سنگین آچزاریت اسرائیل

این نفربر زرهی جدید و سنگین به یک ایستگاه سلاح کنترل از راه دور رافائل و مسلسل های 7.62 میلی متری مجهز شده است. همچنین آچزاریت Mk 2 دارای  یک برجک شیشه ای ضد گلوله است. در سال 2005 چندین وسیله نقلیه آچزاریت برای خدمت به عنوان آمبولانس اصلاح شدند.

ویژگی های نفربر زرهی سنگین آچزاریت

نفربر زرهی سنگین آچزاریت توسط نمیدا گروپ ساخته شده است. آچزاریت بر اساس تانک T-55 ساخت شوروی ساخته شده است که توسط ارتش اسرائیل در طول جنگ های اعراب و اسرائیل غنیمت گرفته شدند. موتور نصب شده به صورت عرضی، فضایی را برای یک راهرو باریک در کنار موتور فراهم می کند که از محفظه نیرو تا خروجی عقب امتداد می یابد.

خروجی عقب که بر روی جعبه دنده قرار گرفته است دارای یک سطح شیبدار با سطوح غیر لغزنده و لبه دار است که امکان ورود و خروج سریع نیروها را فراهم می کند.

نفربر زرهی سنگین آچزاریت اسرائیل

راننده، فرمانده و توپچی در قسمت جلویی خودرو می‌نشینند. محفظه نیروها هفت سرباز پیاده نظام را روی یک صندلی نیمکت و چهار صندلی تاشو مجزا در خود جای می دهد. در سمت چپ عقب محفظه یک نیمکت ساده و در قسمت عقب این نیمکت یک صندلی تکی قابل حمل قرار دارد. سه صندلی تاشو انفرادی در سمت راست بخش نیروها در نظر گرفته شده است. به راننده و توپچی بلوک های بینایی و پریسکوپ برای مشاهده ارائه شده است.

فرمانده دریچه ای در حالت چتر برآمده دارد. این گنبد مرتفع از بالای سر محافظت می کند و در عین حال دید همه جانبه را ارائه می دهد. این وسیله نقلیه دارای مناظر روزانه و شبانه نیز می باشد.

تسلیحات نفربر زرهی سنگین آچزاریت

این وسیله نقلیه مجهز به یک ایستگاه سلاح کنترل از راه دور رافائل است که یک توپ 30 میلی متری را به جای چهار ایستگاه سلاح کنترل از راه دور که دارای مسلسل های 7.62 میلی متری است، نصب می کند.

نفربر زرهی سنگین آچزاریت اسرائیل

تفنگ 30 میلی متری را می توان از داخل وسیله نقلیه نشانه گرفته و شلیک کرد. این وسیله نقلیه دارای سه مسلسل 7.62 میلی متری است که یکی روی دریچه فرمانده و دو مسلسل در قسمت عقب سقف نصب شده است. آچزاریت همچنین به یک نارنجک انداز دودزا تولید شده توسط ارتش اسرائیل مجهز شده است.

محافظت از خود و زره پوش

آچزاریت می‌تواند از پرتابه‌های ضد تانک با انفجار بالا و انرژی جنبشی که قادر به نابودی خودروهای رزمی پیاده نظام معمولی هستند، جان سالم به در ببرد. قوس جلویی خودرو می تواند ضربات KE 125 میلی متری مکرر را تحمل کند. قسمت عقب خودرو با صفحات مشبک زرهی محافظت می شود.

حدود 14 تن از وزن خودرو از زره های پیشرفته ساخته شده است که سطوح بالایی از محافظت را ارائه می دهد. این خودرو همچنین دارای سیستم‌های حفاظت هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی و سیستم‌های اطفاء حریق خودکار است.

قدرت موتور

آچزاریت Mk 2 از یک موتور دیترویت دیزل 8V92TA جدید همراه با گیربکس ارتقا یافته آلیسون XTG-411-5 استفاده می کند. این پاور پک جدید بدون ایجاد تغییر در محفظه موتور یا وسیله نقلیه قابل نصب است. قدرت خروجی آن تقریباً 720 اسب بخار است.

نفربر زرهی سنگین آچزاریت اسرائیل

این موتور قدرت بیشتری را در اختیار این نفربر زرهی سنگین قرار می دهد تا در خط مقدم با MBT های مدرن اسرائیلی مانند مرکاوا Mk3 و Mk4 عمل کند. همچنین این موتور می تواند هوا را از خدمه یا محفظه موتور از طریق یک پیش پاک کننده مجهز به دمنده تخلیه گرد و غبار بگیرد. این خودرو به صورت اختیاری مجهز به سیستم انتقال قدرت کاملاً خودکار و کنترل الکترونیکی XTG411-6-N است.

تحرک

آچزاریت به کشش های اصلاح شده مشابه مرکاوا مجهز شده است. سیستم‌های کشش و تعلیق ارتقا یافته، تحرک بین‌المللی بهتری را برای خودرو فراهم می‌کنند. این وسیله نقلیه می تواند 1.4 متر آب را بدون آماده سازی و عمق 4 متری را با آماده سازی کوتاه طی کند.

مشخصات کلی نفربر آچزاریت

نام: آچزاریت

سازنده: نیمدا 

اپراتور: نیروهای دفاعی اسرائیل

خدمه: سه + هفت مسافر

طول: 6.3 متر

عرض: 3.6 متر

ارتفاع: 2 متر

وزن: 44 تن

سرعت: 55 کیلومتر در ساعت

دامنه: 500 کیلومتر

تفنگ اصلی: ایستگاه سلاح کنترل از راه دور رافائل برای توپ 30 میلی متری

مسلسل ها: 3 مسلسل 7.62 میلی متری

موتور:  دیترویت دیزل 8V92TA

قدرت موتور: 720 اسب بخار

انتقال: آلیسون XTG-411-5

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان