تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۳

خودروی تاکتیکی چند منظوره Hunter TR-۱۲

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلت‌های خودروی تاکتیکی چند منظوره Hunter TR-۱۲ خواهیم پرداخت.

خودروی تاکتیکی چند منظوره Hunter TR-۱۲

رویداد۲۴ حسین فلاحی: هانتر تی آر-12 (Hunter TR-12) یک نفربر زرهی تاکتیکی چند منظوره 4×4 است که توسط آرمور اینترنشنال برای ارتش کلمبیا طراحی و ساخته شده است. نفربر زرهی تاکتیکی چند منظوره برای انتقال نیروها به مقاصد صعب العبور طراحی شده است. این خودرو در نمایشگاه جهانی امنیت داخلی میلیپل که در سال 2011 در پاریس برگزار شد رونمایی شد.

نفربر زرهی هانتر TR-12 در سال 2012 وارد خدمت شد. دو  نفربر زرهی هانتر TR-12 در حال حاضر در ارتش کلمبیا به عنوان خودروهای محافظت شده در برابر مین در خدمت هستند.

انواع، سفارشات و تحویل خودرو Hunter TR-12

نفربر زرهی هانتر TR-12 تاکتیکی در سه مدل تولید می شود که شامل هانتر1، هانتر2 و هانتر3 می شود و می توان آن را برای استفاده در پیکربندی های دیگر مانند فرماندهی زرهی، آمبولانس زرهی و خودروی زرهی برای عملیات های ویژه پیکربندی کرد. همچنین می توان از آن برای لجستیک و حمل و نقل بار استفاده کرد.

خودروی تاکتیکی چند منظوره Hunter TR-۱۲

اولین خودروی 4×4 Hunter TR-12 از نوع MRAP در دسامبر 2012 به ارتش کلمبیا و دومی در جولای 2013 تحویل داده شد.

طراحی و ویژگی های خودرو تاکتیکی هانترTR-12

نفربر زرهی هانتر TR-12 دارای طراحی تک بدنه است که روی یک شاسی مستقل نصب شده است. فضای داخلی جادار دارد تا 12 مسافر شامل دو خدمه و 10 سرباز مجهز را به راحتی در خود جای دهد. وزن خودرو کمتر از 20000 پوند است. این خودرو دارای پیکربندی فنی با کیفیت بالا از جمله موتور دیزلی قدرتمند و فناوری پیشرفته چرخ است. دارای سیستم تعلیق میله ای دو سیم پیچ / تک تیره / تثبیت کننده در جلو و یک محور محکم، تعلیق میله ای برگی / تثبیت کننده در عقب است. فن آوری تعلیق بهبود یافته امکان غلبه بر موانع را در زمین های سخت فراهم می کند.

خودروی تاکتیکی چند منظوره Hunter TR-۱۲

چراغ های تاکتیکی برای عملیات شبانه در خودرو تعبیه شده است. چراغ های خاموشی، اسنورکل و وینچ را می توان به صورت اختیاری نصب کرد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به فرمان برقی، تهویه مطبوع دوگانه، رادیو AM/FM/CD، امواج انفجاری انحرافی زره‌دار مسطح و دوربین‌های حرارتی اشاره کرد.

تسلیحات و حفاظت هانترTR-12

نفربر زرهی تاکتیکی Hunter TR-12 با یک برجک سقفی کوچک 360 درجه باز نصب شده است. یک دریچه تکی در بالای محفظه خدمه در جلوی خودرو نصب شده است.

این وسیله نقلیه به صورت اختیاری مجهز به سیستم تسلیحاتی کنترل از راه دور است. یک مسلسل 7.62 میلی متری یا 12.7 میلی متری را می توان روی پایه تک حلقه ای خودرو نصب کرد.

خودروی تاکتیکی چند منظوره Hunter TR-۱۲

این خودرو دارای سطح حفاظتی استاندارد B6 EN 1063 است. دارای کف محافظ دوگانه و سپر مین V شکل است و محافظت عالی در برابر تفنگ ها و تفنگ ها را فراهم می کند. می تواند در مناطق پرخطر و مستعد درگیری و کمین زنده بماند. عملکرد 4×4 چرخ محرک به این نفربر زرهی اجازه می دهد تا به مکان های دورافتاده و خطرناک دسترسی پیدا کند.

موتور و تحرک Hunter TR-12

نفربر زرهی 4×4 Hunter TR-12 از یک موتور توربو دیزل با سیلندرهای V8 نیرو می گیرد. موتور 6700 سی سی این امکان را به وسیله نقلیه می دهد که در زمین های سخت عملیات انجام دهد. موتور توربو دیزل به یک سیستم گیربکس اتوماتیک با یک دنده عقب و شش سرعت کوپل شده است. این موتور گشتاور 660 پوند فوت در 1600 دور در دقیقه و 300 اسب بخار در 2800 دور در دقیقه تولید می کند.

خودروی تاکتیکی چند منظوره Hunter TR-۱۲

هانتر TR-12 یک وسیله نقلیه قابل اعتماد برای مسافت های طولانی است و به مجموعه ای از 5 تایر 335/80 R20 مجهز شده است. مخزن دوگانه سوخت ظرفیت ذخیره 260 لیتر گازوئیل را دارد. خودرو توسط ترمزهای دیسکی هواکش در جلو و عقب و یک دیسک چهار چرخ قدرتی با سیستم ترمز ضد قفل کنترل می شود.

مشخصات کلی خودروی تاکتیکی چند منظوره Hunter TR-۱۲

نوع خودرو: نفربر زرهی

سازنده: آرمور اینترنشنال

خدمه: دو + 10 سرنشین

وزن: کمتر از 20000 پوند

موتور: 6700 سی سی توربو دیزل

خودروی تاکتیکی چند منظوره Hunter TR-۱۲

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان