تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

مشخصات پهپاد Horus FT-۱۰۰

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های پهپاد Horus FT-۱۰۰ خواهیم پرداخت.

پهپاد Horus FT-۱۰۰

رویداد۲۴ حسین فلاحی: Horus FT-100 یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک (پهپاد) است که توسط FT سیستماس با همکاری موسسه مهندسی نظامی و مرکز فناوری ارتش ارتش برزیل توسعه یافته است.

این پهپاد یک پلت فرم ایده آل برای ماموریت های شبانه روزی است که توسط اپراتورهای نظامی و امنیتی داخلی انجام می شود. همچنین می توان از آن در مأموریت های اکتساب و شناسایی، رصد و نظارت که در مرزها و محیط های استراتژیک در نقاط شهری و دورافتاده انجام می شود استفاده کرد.

توسعه پهپاد Horus FT-100

پهپاد FT-100 توسط IME و CAAdEx در میدان آموزشی گیریسینو در آگوست 2013 مورد ارزیابی قرار گرفت. این اولین پهپاد ساخته شده بومی برزیل است که به تجهیزاتی برای انجام ماموریت در شب مجهز است. این هواپیمای بدون سرنشین در سال 2014 توسط وزارت دفاع برزیل به عنوان یک محصول دفاعی استراتژیک تایید شد.

سفارش و تحویل

FT سیستماس قراردادی را از یک مشتری نظامی آفریقایی ناشناس برای تحویل پهپاد FT-100 و پشتیبانی لجستیکی مرتبط در جولای 2014 دریافت کرد.

پهپاد FT-100 در سه ماهه اول سال 2015 وارد خدمت ارتش برزیل شد. در نوامبر 2015، ارتش برزیل سه سامانه FT-100 شامل پهپاد، ایستگاه های کنترل زمینی و قطعات یدکی مرتبط را به دست آورد.

پهپاد Horus FT-۱۰۰

ارتش برزیل یک برنامه آموزشی شامل پرتاب شبیه سازی شده، پرواز کروز، شناسایی هدف و بازیابی سیستم FT100 در فوریه 2016 انجام داد. نیروی دریایی برزیل در اواسط سال 2016 یک هواپیمای بدون سرنشین FT-100 را از FT سیستماس دریافت کرد. نیروهای مسلح برزیل این پهپاد را برای انجام اطلاعات، نظارت و شناسایی در بازی های المپیک 2016 مستقر کرد.

طراحی و ویژگی های پهپاد FT-100

پهپاد بال ثابت Horus FT-100 دارای طرح تک بال بلند است. بدنه با یک بال وتر ثابت با بخش بیرونی مخروطی و با تثبیت کننده های افقی و عمودی متصل می شود.

این پهپاد یک پلت فرم ایده آل برای ماموریت های شبانه روزی است که توسط اپراتورهای نظامی و امنیتی داخلی انجام می شود.
این پهپاد که برای انجام عملیات کوتاه برد طراحی شده است، با دست پرتاب می شود و می توان آن را از طریق سیستم بازیابی چتر نجات بازیابی کرد. اپراتورها می توانند به راحتی آن را مستقر کنند زیرا می توان آن را در یک کوله پشتی توسط یک نفر حمل کرد. طول این پهپاد 1.9 متر و طول بال آن 2.7 متر است و با سنسورهای تعبیه شده 8 کیلوگرم وزن دارد.

محموله پهپاد FT-100

پهپاد FT-100 مجهز به دوربین روز و شب، حسگر مادون قرمز موج بلند، نشانگر لیزری و سنسورهای الکترواپتیکال / مادون قرمز است. این دوربین ها دارای زوم اپتیکال 24 برابر و زوم دیجیتال 4 برابر هستند. گیمبال تثبیت شده با ژیروسکوپ امکان چرخش 360 درجه برای گرفتن اشیاء مورد نظر را فراهم می کند.

پهپاد Horus FT-۱۰۰

اسکنر لیزری و حسگرهای چند طیفی و فراطیفی روی پهپاد به اپراتورها اجازه می دهد تا تصاویر با کیفیت بالا را در طول ماموریت های شناسایی به دست آورند.

موتور و عملکرد پهپاد

Horus FT-100 مجهز به یک موتور الکتریکی است که یک ملخ دو پره را هدایت می کند. این موتور الکتریکی با باتری هایی کار می کند که تا دو ساعت دوام می آورد.

پهپاد Horus FT-۱۰۰

این نیروگاه قدرت کافی برای رسیدن به ارتفاع ۲۵۰۰ متری و برد پروازی بین ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر را فراهم می کند. این پهپاد می تواند به حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت دست یابد.

مشخصات کلی پهپاد Horus FT-۱۰۰

نوع هواپیما: وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین

سازنده: FT سیستماس

طول: 1.9 متر

دهانه بال: 2.7 متر

وزن: 8 کیلوگرم

حداکثر برد: 20 کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان