تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۳

جنگ غزه به ضرر بایدن تمام شد؛ رأی غیرتضمین شده به جای رأی مستقیم

جو بایدن به درد آمریکایی های عرب بر سر جنگ در غزه اعتراف کرد و این در حالی است که بخشی از اعراب در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات در اعتراض به سیاست‌های بایدن در مورد جنگ غزه رأی‌های خود را اعلام کردند.

جو بایدن

رویداد۲۴ شفقنا نوشت: در رویترز آمده است رئیس جمهور آمریکا به «دردی که بسیاری از آمریکایی‌های عرب بر سر جنگ غزه احساس می‌کنند» اذعان کرد.

این اعتراف درحالی بیان می‌شود که بسیاری از مسلمانان و اعراب در ایالات متحده از رئیس جمهور دموکرات خواسته اند تا خواستار آتش بس دائمی، توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و استفاده از اهرم‌های بیشتر برای محافظت از جان غیرنظامیان غزه شود.

بایدن در بیانیه‌ای به مناسبت ماه میراث عرب آمریکایی که توسط کاخ سفید منتشر شد، گفت: «ما همچنین باید برای تأمل در مورد دردی که بسیاری در جامعه عرب آمریکایی با جنگ در غزه احساس می‌کنند، فکر کنیم.»


بیشتر بخوانید: قرائت قرآن در کاخ سفید و در حضور بایدن!


با این حال، ساعاتی پس از بیانیه جمعه بایدن، واشنگتن پست گزارش داد که دولت آمریکا در روز‌های اخیر بمب‌ها و هواپیما‌های جنگی بیشتری را برای اسرائیل به ارزش میلیارد‌ها دلار تائید کرده است. اسرائیل دریافت کننده اصلی کمک‌های خارجی ایالات متحده است و این کشور چندین قطعامه را در سازمان ملل که خواستار آتش بس در حمله غزه شده بود، وتو کرده است.

لازم به ذکر است بخشی از اعراب در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات در اعتراض به سیاست‌های بایدن در مورد جنگ غزه، به جای رای مستقیم به او، «رای غیرتضمین شده» دادند.

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان