تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳

فعال سیاسی اصولگرا: دولت طرحی برای نجات اقتصاد کشور ندارد

منصور حقیقت‌پور گفت: وضعیت اقتصادی کنونی نشان می‌دهد دولت و مجلس تدبیر درستی برای اداره کشور در دست نداشتند.

فعال سیاسی اصولگرا: دولت طرحی برای نجات اقتصاد کشور ندارد

رویداد۲۴ وضعیت این روزهای از نظر اقتصادی بغرنج است و این موضوع با افزایش شدید نرخ ارز بر کسی پوشیده نیست. حالا پرسش آن است که چه شرایطی کار را به اینجا رساند؟

منصور حقیقت‌پور، نماینده اسبق مجلس، درباره این موضوع گفت: «ما هم در همین جامعه زندگی می‌کنیم و در میان مردم هستیم و حس می‌کنیم که چگونه وضعیت قیمت‌ها به هم ریخته است و مردم نگران‌اند. وضعیت اقتصادی کنونی نشان می‌دهد دولت و مجلس تدبیر درستی برای اداره کشور در دست نداشتند. بی‌تدبیری‌ها در حالی است که رهبر انقلاب همواره بارها تأکید کرده‌اند که کشور باید به سمت گشایش اقتصادی برود تا مردم دغدغه معاش نداشته باشند اما به نظر می‌رسد آقایان در دولت و مجلس از عهده تدابیر لازم برنمی‌آیند و نمی‌توانند سطح مدیریتی را به سطحی برسانند که مشکلات مردم رفع شود».

او ادامه داد: «وقتی نرخ دلار در یکی-دوماه اخیر بیست هزار تومان افزایش می‌یابد یعنی آقایان حرفه‌ای نیستند و نتیجه بی‌تدبیری‌ها فشار مضاعفی است که بر مردم می‌آید. ما از دولت و مجلس انتظار بیش از این‌ها را داشتیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای روحانی دلار را ۲۳ هزار تومان تحویل داد و حالا دلار به بیش از ۶۰ هزار تومان رسیده است که یعنی تقریبا ۲۰۰ درصد افزایش. آن‌هایی که تحریم‌ها را کاغذپاره می‌دانستند بیایند و جواب وضعیت اقتصادی این روز‌های کشور را کشور را بدهند. متأسفانه برخی در یک توهمی گیر کرده‌اند و فکر می‌کنند با لجبازی می‌شود کار‌ها را پیش برد. این‌ها باید به مسیر اصلی برگردند و بدانند که بدون تفاهم با دنیا نمی‌شود موفق بود».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «من باور دارم اگر قرار بود کاری بشود در این سه سال می‌شد. دولت طرحی برای نجات اقتصاد کشور ندارد. مجلس هم همین طور است. منتخابان مجلس جدید هم اگر می‌خواهند گامی برای رفع مشکلات بردارند از همین حالا محور‌هایی ارائه دهند و بگویند چه طور می‌خواهند اقتصاد را سامان دهند البته آقای رئیسی در دولت هم یک سال و نیم وقت دارد و اگر اراده‌ای باشد می‌شود در این مدت کار‌هایی انجام داد».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان