تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی سال ۲۰۲۳

بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی سال ۲۰۲۳ از نظر گردش مالی و کسب درآمد توسط مجله فوربس منتشر شد.

شرکت‌های هواپیمایی

رویداد۲۴ سه شرکت هواپیمایی آمریکایی دلتا، آمریکن ایرویز، یونایتد در صدر جدول بزرگان جهان هستند.
لوفت هانزا و ایرفرانس اروپایی در جایگاه چهارم و پنجم.

ایرلاین ساوت وست آمریکا در جایگاه ششم و شرکت اسپانیایی اینترنشنال ایرلاینز در جایگاه هفتم، اما هواپیمای ترکیش شگفتی ساز این جدول هست که در رتبه هشتم بزرگان جهان قرار دارد.

در یادداشت سردبیر آمده است: از لحظه‌ای که پا به هواپیما می‌گذاریم، سفری پر از ماجراجویی جدید را آغاز می‌کنیم. اما در پشت زرق و برق اوج گرفتن بر فراز ابرها، شبکه پیچیده‌ای از برنامه ریزی دقیق، فناوری پیشرفته و تعهد تزلزل ناپذیر به ایمنی نهفته است.


بیشتر بخوانید:  نمایی از ساخت هواپیمای فوق پیشرفته ایرباس


هر پرواز گواهی بر تخصص و حرفه‌ای بودن خدمه خطوط هوایی، از خلبان تا خدمه کابین است، که مایل به مایل آسایش و رفاه ما را تضمین می‌کنند.

با این حال، شرکت‌های هواپیمایی چیزی بیش از حمل کننده مسافر هستند. آن‌ها هر کدام برای خود یک کشوری کوچکی با گردش مالی جهانی بزرگ هستند.

هر ایرلاین کشوری نشان دهنده قدرت اقتصادی واقعی آن کشور در‌جهان هست، امروزه ایرلاین‌های هوایی رگ‌های حیاتی یک کشور هستند، هر کشوری که صنعت هواپیمایی ضعیفی دارد قطعا از نظر رشد اقتصادی دچار مشکل خواهد شد و در صنعت توریسم و گردشگری حرفی برای گفتن نخواهد داشت. رشد و پیشرفت هر کشور را می‌توان با افزایش ناوگان هوایی نه تعداد ایرلاین‌ها، کیفیت خدمات و تعداد سفر‌های بین المللی آن سنجید.

اگر در ایران همچنان هر‌روز شاهد تاسیس یک ایرلاین جدید با دو سه فروند هواپیما باشیم در آخر همه این شرکت‌ها به سرنوشت موسسات مالی دچار خواهند شد که دولت مجبور به ادغام آن‌ها در چهار شرکت هواپیمایی خواهد شد

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شرکت هواپیمایی
نظرات شما
پیشخوان