تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

معرفی پتمن؛ ربات انسان نمای نظامی آمریکا

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های پتمن، ربات انسان نمای نظامی آمریکا خواهیم پرداخت.

پتمن؛ ربات انسان نمای نظامی آمریکا

رویداد۲۴ حسین فلاحی: مانکن تست گروه حفاظت (PETMAN) یک ربات انسان نما ارتش ایالات متحده است که برای تست حفاظت لباس های مخصوص سربازان ارتش این کشور در برابر عوامل جنگ شیمیایی ساخته شده است.

این ربات انسان‌نما نسبت به نمونه‌های قبلی که به صورت مکانیکی عمل می‌کردند و تنها تعداد محدودی از حرکات را در حین آزمایش‌ها انجام می‌دادند قابلیت‌های بیشتری دارد.

توسعه ربات پتمن

ربات پتمن با بودجه برنامه دفاع شیمیایی و بیولوژیکی وزارت دفاع ایالات متحده، توسط بوستون داینامیکس به همراه شرکایی مانند اسمیت کارتر CUH۲A، شرکت HHI و ... توسعه داده شد.

قرارداد‌هایی برای توسعه سیستم یکپارچه مانکن و امکانات آزمایش در نوامبر ۲۰۰۸ منعقد شد. پتمن در اکتبر ۲۰۰۹ رونمایی شد. فیلمی از این ربات که دارای چند قابلیت است در اکتبر ۲۰۱۱ منتشر شد. با این حال، بیشتر جزئیات پتمن محرمانه نگه داشته شده است.

پتمن؛ ربات انسان نمای نظامی آمریکا

ام آر آی گلوبال یک برنامه پنج ساله به نام سیستم مانکن گروه محافظ فردی را در دسامبر ۲۰۱۳ برای تولید ربات مانکن به منظور آزمایش لباس‌های محافظ برای وزارت دفاع ایالات متحده به پایان رساند. پتمن  بخشی از این برنامه بود.

پتمن برای آزمایش و ارزیابی لباس‌های نسل بعدی هازمت و سایر گروه‌های حفاظت فردی مورد استفاده توسط سربازان در شرایط محیطی کنترل شده استفاده می‌شود.

توسعه دهندگان ربات پتمن

در آوریل ۲۰۰۹، آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی یا دارپا قراردادی به ارزش ۲۶.۳ میلیون دلار به مؤسسه تحقیقاتی میدوست برای توسعه آی پی ئی و پتمن اعطا کرد.

مؤسسه تحقیقاتی میدوست، به عنوان پیمانکار اصلی، مسئولیت مهندسی سیستم، تخصص شیمیایی، مدیریت برنامه و یکپارچه سازی کل سیستم‌ها را بر عهده دارد.

پتمن؛ ربات انسان نمای نظامی آمریکا

همچنین قرارداد فرعی با شرکت فن‌آوری نوروست برای توسعه فیزیولوژی مانکن و سیستم‌های کنترل حرارتی منعقد شد. محفظه نگهدارنده ربات توسط اسمیت کارتر و CUH۲A طراحی شده است. محل آزمایش توسط شرکت HHI ساخته و نصب شده است.

شرکای دیگر شامل آزمایشگاه ملی اوک ریج بودند. طراحی و ساخت پتمن توسط بوستون داینامیکس تکمیل شده است. این شرکت نرم‌افزاری و سیستم‌های شبیه‌سازی انسان قبلاً ربات بیگ داگ چهارپا را در سال ۲۰۰۵ توسعه داده بود.

طراحی ربات پتمن

پتمن شبیه یک هیبرید III (آدمک تست تصادف ساختگی) است. این سیستم یک اتاق کنترل، پشتیبانی ورودی/خروجی، محفظه نوردهی و یک مانکن یکپارچه آی پی ئی را یکپارچه می‌کند. این ربات می‌تواند لباس‌ها را در اتاقک و اتاق کنترل در معرض مواد شیمیایی آزمایش کند. محفظه نوردهی از عملکرد ربات از طریق جمع آوری داده ها، انتشار عامل و کنترل محیطی پشتیبانی می‌کند.

این ربات دوپا حدود ۸۰ کیلوگرم وزن و نزدیک به ۱.۷۵ متر قد دارد. پتمن دارای توان حداکثر سرعت راه رفتن ۷.۰۸ کیلومتر در ساعت است که از این حیث سریع‌ترین ربات دوپا در جهان به شمار می‌رود. این در حالی است که ربات آسیمو شرکت هوندا دارای حداکثر سرعت راه رفتن ۷ کیلومتر در ساعت است.

پتمن؛ ربات انسان نمای نظامی آمریکا

این ربات از محرک هیدرولیکی و پایه‌های مفصلی با کمک فنر برای انجام عملیات استفاده می‌کند. نمونه اولیه رونمایی شده دارای یک کامپیوتر داخلی، چندین سنسور و سایر سیستم‌های نظارت داخلی است. عملکرد‌های آن در حال حاضر از طریق کنترل‌های روی تتر انجام می‌شود. اعمال انسان بر روی ربات با استفاده از مطالعات انجام شده بر روی سیستم‌های ضبط حرکت مستقر شد.

قابلیت‌های ربات پتمن

پتمن به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت‌هایی شبیه انسان داشته باشد. این بر اساس طراحی مکانیکی مشابه و الگوریتم راه رفتن مورد استفاده برای ربات چهار پا بیگ داگ است که می‌تواند محموله‌های سنگین را در زمین‌های ناهموار حمل کند.

پتمن می‌تواند روی دو پا تعادل خود را حفظ کند و آزادانه حرکت کند، راه برود، بخزد و همچنین حرکت اسکات را برای آزمایش قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی انجام دهد. همچنین می‌تواند در هنگام هل دادن تعادل خود را حفظ کند.

پتمن؛ ربات انسان نمای نظامی آمریکا

این ربات با نشان دادن ویژگی‌های فیزیولوژیکی انسان در حین اعمال فیزیکی مانند کنترل دما، تعریق و رطوبت، در داخل لباس محافظ، شرایط آزمایش واقعی را فراهم می‌کند.

پتمن را می‌توان برای انجام کار‌های مختلف در شرایط اضطراری، مانند عملیات جستجو و نجات در حوادث آتش سوزی، هسته‌ای و سایر شرایط خطرناک بدون آنکه عامل انسانی در معرض خطر قرار بگیرد مورد استفاده قرار داد.

مشخصات کلی ربات انسان نمای نظامی پتمن

نوع پروژه: مانکن تست گروه حفاظت

اپراتور: ارتش ایالات متحده

سرمایه گذاری تخمینی: 26.3 میلیون دلار

وزن / قد: 80 کیلوگرم / 1.75 متر

سرعت پیاده روی: 4.4 مایل در ساعت (7.08 کیلومتر در ساعت)

پیمانکار: موسسه تحقیقات میدوست

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما