تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۷ دی ۱۳۹۵

موشک هسته‌ای جدید روسیه می‌تواند فرانسه را نابود کند

روسیه به تازگی توان موشکی خودش را تقویت کرده و نسل جدیدی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را نشان داد. این موشک توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را هم دارد و می‌تواند کشور فرانسه را کاملا نابود کند.
رویداد۲۴-روسیه به تازگی توان موشکی خودش را تقویت کرده و نسل جدیدی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را نشان داد. این موشک توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را هم دارد و می‌تواند کشور فرانسه را کاملا نابود کند.
 
 ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در جریان معرفی این موشک گفت که شرایط منطقه روسیه را واداشت تا توان موشکی خودش را تقویت کند. این کشور توسط نیروهای ناتو و سپر دفاعی موشکی آمریکا احاطه شده و به همین دلیل تصمیم گرفته نسل جدید موشک‌های بالستیک قاره پیمای خودش را رونمایی کند.
 
وزن این موشک به ۱۰۰ تن می‌رسد و توانایی پیمودن مسافت بسیار زیادی را هم دارد. براساس اطلاعات منتشر شده این موشک که Satan 2 نام دارد، می‌تواند ۱۰ هزار کلیومتر را با سرعت ۲۰ ماخ (۲۴۵۰۰ کیلومتر بر ساعت) طی کند که هفت برابر بیشتر از سرعت هواپیمای SR-71 Blackbird است. همچنین مشخص شده که این موشک توانایی حمل همزمان ۱۰ کلاهک هسته‌ای را دارد. البته می‌تواند به جای حمل ۱۰ کلاهک هسته‌ای کلی موشک دفاعی داشته باشد تا بتواند در برابر سیستم‌های دفاعی ضد موشک از خودش مراقبت کند.
 
کشور روسیه به این موضوع اشاره کرده که موشک جدیدش می‌تواند ایالت تگزاس و یا کشور فرانسه را نابود کند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: موشک ، روسیه ، فرانسه ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان