تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حضور شهربانو امانی در کانون فرهنگی - اجتماعی حزب اعتدال و توسعه

پنجمین جلسه ی کانون فرهنگی - اجتماعی حزب اعتدال و توسعه با حضور برخی اعضای فرهیخته و چهره های نام آشنای این گروه درحالی تشکیل شد که خانم شهربانو امانی، مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه حضور یافت.
رویداد۲۴-پنجمین جلسه ی کانون فرهنگی - اجتماعی حزب اعتدال و توسعه با حضور برخی اعضای فرهیخته و چهره های نام آشنای این گروه درحالی تشکیل شد که خانم شهربانو امانی، مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه حضور یافت.

وی که به دعوت خانم سمیرا فعلی ریاست این کانون جهت افتتاح "کارگروه تخصصی محیط زیست" کانون فرهنگی - اجتماعی حزب اعتدال و توسعه در این جلسه شرکت نموده بود، ضمن اعلام حمایت از شکل گیری این کارگروه، اطمینان داد که جهت راهبردی نمودن و پیشرفت این کانون از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

وی در ادامه گفت؛ هنگامی که دکتر روحانی رئیس جمهور شدند، از بحرانی ترین قسمت های کشور بحث محیط زیست بود.
براساس شاخص های موجود 4.1 درصد هزینه تحریم ها در کشور شده است با توجه به این که دانش محیط زیستی کم بوده و بحث کسب و کار حائز اهمیت بوده با توجه به افزایش جمعیت و جمعیت جوان و زیر ساخت ها در زمان انقلاب شروع شده است و اگر پنج برنامه قبل از انقلاب و پنج برنامه بعد از انقلاب را باهم مقایسه کنیم، طبق شاخص های به دست آمده موفق ترین برنامه، برنامه ی پنج ساله ی سوم توسعه در مورد محیط زیست نسبت به شاخص های بین المللی و تعهد توسعه را پایه گذاری نمودند.

اهداف هفده گانه با نگاه پایدار که هر فعالیتی صورت گیرد تحمل زمین چقدر است که اقداماتی که روی زمین انجام پذیرد یک و نیم سال زمان می برد که شرایط اکولوژیکی که از دست داده را بدست آورد. اگر این مبحث را به سه حوزه آب و خاک و هوا که منابع پایه هستند تفکیک کنیم، در بررسی ها نشان می دهد که بحران آب یک مشکل فراگیر است.
میلیون ها سال زمان می برد تا آب سفره های زیرزمینی جذب شود. اگر 20 درصد از سفره های زیرزمینی برداشت شود مشکلی ایجاد نمی شود اما با برنامه ریزی تا 40 درصد خطر محسوب می شود و اگر از مرز 40 درصد عبور کند، به بحران تبدیل می شود.

دو کشور در جهان دچار بحران هستند؛ مصر با 70درصد برداشت سفره های زیرزمینی و متاسفانه ایران با 90 درصد برداشت از سفره های زیرزمینی، که عواقب آن را مشاهده می کنید. از این 90 درصد بیش از 85 درصد آن را در دولت نهم و دهم تخلیه کردیم. در کشورهای پیشرفته راندمان آب 70 الی 75 درصد است و در کشور ما راندمان آب 30 الی 35 درصد است و متاسفانه 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود و تحریم ها نیز مزید بر علت شد.

روز 13 آبان ماه روز جهانی تالاب ها است که در حال حاضر نمی توان گفت که تالاب ها در هر منطقه نشانگر نماسنج و دماسنج اکولوژی آن منطقه است و همچنین در زمینه ی ریزگردها باید به این نکته اشاره کرد که هفده هدفی که سازمان ملل برای سالم زیستی تصویب کرده، در یکی از بخش های مهم آن پیشنهادات ریاست جمهوری ایران مطرح شده است.

درحال حاضر اگر امریکا به تعهدات خود عمل نکند قطعا منزوی خواهد شد.
در مقوله ی ریزگردها مقابله با ریزگردها برای سازمان ملل یک امر مهم تلقی می شود.
در کشور احزاب باید محیط زیستی باشند، بدین مفهوم که اهمیت ویژه ای برای محیط زیست قائل شوند و حامی آن باشند اما محیط زیست نباید سیاسی شود.
خوشبختانه در دولت یازدهم علاوه بر محیط زیست در راستای تحقق اهداف از جمله مهار تورم که برای آحاد جامعه ملموس است، گام های محکم و مفیدی برداشته شده است.

مشاهده می گردد که محصولات کشاورزی به روسیه صادر می شود اما درحقیقت این آب است که صادر می شود.
ما باید مراقب باشیم و برنامه ریزی صحیح راندمان آب را افزایش دهیم.

یکی از دستاوردهای دولت یازدهم بنزین یورو4 بود و همچنین یادمان نرود که یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت اصلاحات حذف سرب از بنزین بود.

زنگ خطر جدی که هم اکنون به صدا در آمده است تخریب خاک است که شاید به چشم دیده نشود.
ما 4 برابر ظرفیت مراتع دام سیار داریم.

فرسایش خاک و آلودگی خاک در سال 1355 معیار سنجش تخریب خاک 1.5 تن در هکتار و در سال 1375برابر با 2.5 تن در هکتار و درحال حاضر 33 تن در هکتار تخریب خاک داریم که یکی از عوامل بروز ریزگردها به شمار می رود.

در کشورهای اروپایی 9 تن در هکتار و در امریکا 4 تن در هکتار و در آفریقا 16 تن در هکتار تخریب خاک را شاهد هستیم.

حتی در زمینه ی پسماند یا طلای سیاه ما رتبه ی اول در جهان را دارا هستیم.

در ارتباط با دورریزها در کشوری مثل آلمان در رستوران اگر غذایی که سفارش داده اید اضافه بیاید جریمه خواهید شد.
در گزارشات به دست آمده مردم ایران 60 درصد از درآمد نفتی را دور می ریزند.

به طور مثال ضایعات غذایی در ایران 35 میلیون تن در سال گزارش شده که ارزش آن 15 میلیارد دلار می باشد.

ضایعات غذایی ایران معادل ده کشور اروپایی و هفت برابر کشور فرانسه است. بیشتر ضایعات غذایی ما نان و سبزیجات و میوه و هویج است.

30 درصد از محصولات کشاورزی ایران دور ریخته می شود.با ضایعات غذایی ایران می توان 800 میلیون گرسنه را سیر کرد درحالی که گرسنگان جهان 900 میلیون نفر می باشند.

ما باید مرحله به مرحله مشکلات را حل کرده، پشت سر گذاشته تابه شرایط مناسب برسیم.

می توان از احزاب برای بهبود مشکلات کمک گرفت. احزاب در دنیا جلوتر از مردم قدم برمی دارند و فضای سیاسی را برای مردم روشن و شفاف سازی می کنند.

هیچ کشوری را دیگران نساخته اند و ایران متمدن را هم دیگران نمی توانند بسازند بلکه این خود ملت ایران هستند که به پیشرفت کشور کمک کرده و باید کشوری آباد بسازند.

دولت بدون حضور مردم قادر به اداره ی کشور نخواهد بود. وقتی مردم برای کمک به همنوع دیوار مهربانی می سازند و یا در مهاباد مردی جوان برای نجات لک لک از سیم خاردار در اثر برق گرفتگی جان خود را از دست می دهد و همچنین سربازی که در حین انجام وظیفه با فداکاری برات نجات سگ از مین پای خودش را از دست می دهد، این حس انسان دوستانه ملت شریف ایران قابل ستایش است.

امیدوارم با حضور مردم و این ویژگی های اخلاقی و انسانی مردم بتوانیم به نجات محیط زیست کمک کنیم.

حضور شهربانو امانی در کانون فرهنگی - اجتماعی حزب اعتدال و توسعه

حضور شهربانو امانی در کانون فرهنگی - اجتماعی حزب اعتدال و توسعه

حضور شهربانو امانی در کانون فرهنگی - اجتماعی حزب اعتدال و توسعه



حضور شهربانو امانی در کانون فرهنگی - اجتماعی حزب اعتدال و توسعه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
زهره
|
United States of America
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
سلام. یکی هست توضیح بده کانون فرهنگی اجتماعی حزب اعتدال و توسعه یعنی چی؟
رئیس کانون!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان