تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
دبیر یک سازمان مردم نهاد پیشنهاد داد:

تشکیل یک سمن در کنار هر وزارتخانه

دبیر یک سازمان مردم نهاد حوزه جوانان گفت: همانطور که یک پایگاه بسیج در هر وزارتخانه‌ فعالیت می‌کند، بهتر است یک سازمان مردم نهاد نیز در کنار هر دستگاه وجود داشته باشد.
رویداد۲۴دبیر یک سازمان مردم نهاد حوزه جوانان گفت: همانطور که یک پایگاه بسیج در هر وزارتخانه‌ فعالیت می‌کند، بهتر است یک سازمان مردم نهاد نیز در کنار هر دستگاه وجود داشته باشد.

مهرداد خلیلی افزود: یک پایگاه بسیج در هر نهاد تاسیس شده است و فعالیت می‌کند و بهتر است در کنار این سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها یک تشکل مردم‌نهاد نیز قرار گیرد؛ به طوری که مربوط به فعالیت‌های تخصصی همان نهاد باشد و افراد به طور داوطلبانه در آن‌ها فعالیت‌کنند و دستگاه‌ها نیز از دیدگاه‌های این سمن‌ها استفاده کنند.

دبیر سمن "در آغوش طبیعت" با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان می‌توانند در جامعه بسیار موثر باشند، گفت: در بسیاری از کشورها کار "گروهی" و فرهنگ شکل‌گیری تشکل‌ها جاافتاده است اما در ایران این گونه نیست البته در سال‌های اخیر نگاه به سازمان‌های مردم نهاد بهتر شده است و به ‌آن‌ها ارزش بیشتری داده می‌شود. به عنوان نمونه سمن‌ها می‌توانند با برگزاری نمایشگاه‌ها و بدون دریافت وام از دولت خود را اداره کنند. امیدواریم به سمن‌ها توجه بیشتری شود و انجام کار "گروهی" افزایش یابد زیرا این امر می‌تواند در همه زمینه‌ها مفید باشد.

او در خصوص فعالیت‌های سمن "درآغوش طبیعت" گفت: این سازمان مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کند. فعالیت‌های خود را در سال‌های اخیر در این حوزه گسترده‌تر کرده‌ایم و با همکاری تشکل‌هایی مانند«حامیان ایدز» و «همیاران مهر»- که برای مادران سرپرست خانوار است-  فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم. ازجمله اقدامات این سمن روحیه بخشیدن به کودکان مبتلا به ایدز و مادران سرپرست خانوار با بردن آنها به طبیعت است همچنین همکاری‌هایی با  گروه‌های فرهنگی هنری انجام داده ایم.

دبیر این سازمان مردم نهاد حوزه جوانان اضافه کرد: فعالیت اصلی سمن "درآغوش طبیعت" کوهنوردی، طبیعت‌گردی وپاکسازی طبیعت است. همچنین در ایام نوروز  اقدام به کوه‌نوردی و پاکسازی طبیعت می‌کنیم.

خلیلی در پایان گفت: طبق روال سال‌های اخیر  قصد داریم سال آینده نیز جمعه پایانی هر ماه برنامه پاکسازی طبیعت را  برگزار کنیم و این برنامه شش سال است که به صورت مستمر انجام می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان