تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶

معترضان کنگره پاراگوئه را آتش زدند

به دنبال موافقت سنای پاراگوئه با اعمال اصلاحاتی در قانون اساسی این کشور، گروهی از شهروندان معترض، بخش‌هایی از ساختمان کنگره را به آتش کشیدند.
رویداد۲۴- به دنبال موافقت سنای پاراگوئه با اعمال اصلاحاتی در قانون اساسی این کشور، گروهی از شهروندان معترض، بخش‌هایی از ساختمان کنگره را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سنای پاراگوئه به تازگی به لایحه‌ای برای اعمال اصلاحات در قانون اساسی رأی مثبت داد که به موجب آن، هوراسیو کارتز، رییس‌جمهوری فعلی این کشور می‌تواند باری دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود.

بر اساس قانون اساسی فعلی پاراگوئه که در سال ۱۹۹۲ به تصویب رسیده، کاندیداتوری مجدد یک رییس‌جمهور ممکن نیست.

دزیری ماسی، سناتور جناح مخالف پاراگوئه اظهار کرد: کودتایی به وقوع پیوسته است. ما مقاومت خواهیم کرد و از مردم می‌خواهیم که در کنار ما مقاومت کنند.

در پی موافقت سنا با لایحه جدید، گروهی از شهروندان در پایتخت پاراگوئه ساختمان کنگره را به آتش کشیدند. آتش‌نشانان پس از خروج معترضان توانستند حریق را اطفا کنند اما با این حال، شورش و تظاهرات در مناطق متعدد پایتخت و دیگر شهرها همچنان ادامه دارد.

در همین حال، رییس‌جمهوری پاراگوئه در صفحه توییتر خود با انتشار پیامی خواهان خویشتنداری معترضان و برقراری آرامش شد و نوشت: دموکراسی از طریق خشونت به دست نمی‌آید و می‌توانید اطمینان داشته باشید که این دولت تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا نظم در کشور برقرار شود.

پاراگوئه از ۱۹۵۴ تا ۱۹۸۹ تحت دیکتاتوری ژنرال آلفردو استروسنر بود که در کودتا به قدرت رسید.

قانون اساسی تازه در سال ۱۹۹۲ شالوده یک دولت مدرن را ریخت اما این کشور دستخوش دوره‌های طولانی بی ثباتی سیاسی و نبردهای حزبی و همچنین تلاش ناکام برای کودتا بوده است.

دوره ریاست جمهوری کارتز قرار است در سال ۲۰۱۸ پایان یابد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان