تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
پارسایی :

اعضای هیات‌های نظارت صرفا در چارچوب قانون فعالیت کنند

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا یادآور شد: اعضای هیات‌های نظارت باید دقت کنند، صرفا در چارچوب قانون فعالیت کنند. چرا که در غیر این صورت موجب دلسردی و ناامیدی کاندیداها و مردم می‌شوند.
رویداد۲۴عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا یادآور شد: اعضای هیات‌های نظارت باید دقت کنند، صرفا در چارچوب قانون فعالیت کنند. چرا که در غیر این صورت موجب دلسردی و ناامیدی کاندیداها و مردم می‌شوند.

بهرام پارسایی با اشاره به برخی اقدامات در راستای ناامید کردن داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در معدودی از مناطق و حوزه‌های انتخاباتی گفت: به همه کاندیداهایی که برخی به هر نحوی چه حضوری و چه تلفنی از آنها خواسته‌اند، پیش از آغاز بررسی رسمی صلاحیت‌ها انصراف دهند، اعلام می کنیم به این مسائل توجهی نکنند.

او با بیان اینکه در روزهای اخیر برخی افراد منتسب به اعضای هیات نظارت استانی از بعضی نامزدهای انتخاباتی در چند استان کشور خواسته‌اند پیش از آنکه از سوی این هیات‌ها رد صلاحیت شوند، بخاطر حفظ آبرویشان انصراف دهند، تاکید کرد: این رفتار غیرقانونی است و ما از تمامی داوطلبانی که چنین تماس‌هایی با آنها گرفته شده، می‌خواهیم که شکایت خود را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تقدیم کنند.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا یادآور شد: این اقدامات تخلف محرز است و کسی حق ندارد کاندیداهای انتخاباتی را تهدید کرده یا به هر طریق از آنها بخواهند انصراف دهند.

نماینده اصلاح طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در استان‌ها علاوه بر هیات نظارت استان‌ها، کمیته بازرسی سه نفره‌ای فعالیت می‌کنند که کار آنها از ناظران مجزاست و اگر گزارش تخلفی وجود داشته باشد، به هیات مرکزی و کمیته مرکزی بازرسی گزارش خواهند کرد.

پارسایی با اشاره به تخلفات صورت گرفته ادامه داد: بازرسان چند استان و تهران این گزارش‌ها را به ما ارائه کردند و در اسرع وقت یک نفر از اعضای هیات مرکزی به همراه یک نفر از بخش بازرسی برای بررسی این موضوع اعزام خواهند شد.

این  نماینده مجلس یادآور شد: اگر چنین مواردی وجود داشته باشد که هیات‌های نظارت استان‌ها تخلفی انجام داده باشند و بعد از تذکر ، این تخلف تکرار شود، هیات مرکزی از اختیار قانونی خود استفاده می‌کند و نسبت به تعویض اعضای هیات نظارت استان ها اقدام خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به هیات های نظارت استان ها و شهرستان ها برای فعالیت در چارچوب قانون هشدار داد و گفت: یکی از توصیه های رهبری مشارکت حداکثری است؛ بنابر این اعضای هیات‌های نظارت باید دقت کنند، صرفا در چارچوب قانون فعالیت کنند. چرا که در غیر این صورت موجب دلسردی و ناامیدی کاندیداها و مردم  می‌شوند.

پارسایی در پایان تاکید کرد که اعضای هیات های نظارتی استانی به هیچ عنوان نسبت به تهدید به رد صلاحیت کاندیداها اقدام کنند و گفت: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بنابر مسئولیت خود اقدام می‌کند و با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان