تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

همکاری ایران و روسیه در ساخت سامانه های پدافند هوایی

«ایگور کوروتچنکو» رییس شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ایران علاقمند به ساخت سامانه های پدافند هوایی با کمک روسیه است و مسکو نیز می تواند در تحویل فناوری های ساخت این سامانه ها با تهران مشارکت کند.
رویداد24- «ایگور کوروتچنکو» رییس شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ایران علاقمند به ساخت سامانه های پدافند هوایی با کمک روسیه است و مسکو نیز می تواند در تحویل فناوری های ساخت این سامانه ها با تهران مشارکت کند.

کوروتچنکو در گفت وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا، گفت: ایران در وهله اول می خواهد با مشارکت روسیه سامانه های پدافند هوایی پیشرفته بسازد و این موضوع به احتمال زیاد در مذاکرات کنونی سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران با مقام های روس مطرح و بررسی شود.
 
وی افزود: ایران نمی خواهد فقط خریدار مجموعه های پدافند موشکی باشد، بلکه درصدد است سامانه پدافند هوایی کوتاه، میان و دوربرد را با همکاری و استفاده از فناوری های پیشرفته روسیه بسازد.

رییس مرکز تجارت جهانی تسلیحات روسیه گفت: افزون بر سیستم های پدافند هوایی، ایران همچنین می خواهد جنگنده های سوخو-30 را که متعلق به نسل 4++ جنگنده های روسی است از مسکو خریداری کند.

وی ادامه داد: ایران همچنین علاقمند ایجاد سامانه های ناوبری هوایی است و روسیه می تواند برای این منظور فناوری های پیشرفته را ارائه دهد. 

رئیس مرکز تحلیل تجارت جهانی تسلیحاتی روسیه گفت: سفر وزیر دفاع ایران به روسیه با توجه به دو نکته بسیار مهم است. نخست تحریم های ضد ایرانی لغو می شود و امکانات و فرصت های بی نظیری برای ازسرگیری همکاری های فنی -نظامی گسترده تهران و مسکو فراهم می شود. 

وی خاطرنشان کرد: تهران آگاه است که خرید سلاح از کشورهای دیگر جز روسیه ریسک های بسیار جدی سیاسی و فنی دارد، زیرا غرب هر زمان که بخواهد می تواند این همکاری ها را متوقف کند و ایران در گذشته چنین مساله ای را تجربه کرده است.

مقام روس گفت: روسیه می تواند به تدریج و با لغو تحریم ها تمام نیازهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برآورده کند.

مقام روس همچنین اظهار کرد در جریان دیدارهای سردار دهقان با مقام های روس مسایل منطقه ای و در وهله اول بحران سوریه و مبارزه با گروه تروریستی داعش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که دیروز (دوشنبه) در چارچوب یک سفر رسمی وارد مسکو شد، امروز قرار است با سرگئی شایگو همتای روس خود و دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی دیدار و گفت و گو کند.

بر اساس اطلاعات روزنامه کامرسانت چاپ مسکو دیدار سردار دهقان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز برنامه ریزی شده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه ، تحویل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان