تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

شهرداری در عراق ساخت‌وساز نکرده‌است/بیشتر از بودجه مصوب هزینه کردیم

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهرداری هیچ گونه ساخت و سازی در عراق نداشته و فقط مدارسی را برای اسکان زائران آماده کرده‌ایم.

رویداد۲۴-معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهرداری هیچ گونه ساخت و سازی در عراق نداشته و فقط مدارسی را برای اسکان زائران آماده کرده‌ایم.مجتبی عبداللهی در ششمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص اقدامات شهرداری تهران در برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) گزارش خود را ارائه داد.

عبداللهی با اشاره به اینکه در وزارت کشور ۱۳ کمیته در رابطه با مراسم اربعین وجود دارد گفت: شهرداری تهران در هشت کمیته از این ۱۳ کمیته عضویت دارد و بر اساس حکم وزیر کشور، شهرداری تهران ماموریت‌هایی همچون جمع‌آوری زباله و نخاله، نگهداشت فضای سبز، تامین آب مورد نیاز، تهیه سرویس بهداشتی و ... را به عهده دارد.

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: یکی از موضوعاتی که بر اساس قانون به عنوان وظایف شهرداری به آن اشاره شده است، تسهیل‌گری است. در سال‌های گذشته عمدتا ما به همراه خود شش هزار کارگر می‌بردیم که اکثرا داوطلب بودند و برخی از آنها خودشان هزینه خود را می‌دادند. در طول مسیر ۱۵۳۸ موکب داریم البته کار ما موکب‌داری نیست و اکثریت موکب‌ها توسط داوطلب‌های مردمی اداره می‌شود.

عبداللهی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران هیچ گونه ساخت و سازی در عراق نداشته است، افزود:  فقط مدارسی را برای اسکان زائران آماده کرده‌ایم و تاکید می‌کنم که هیچ گونه ساخت و سازی صورت نگرفته است. همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز کاملا قانونی بوده است.

او ادامه داد: بخشی از هزینه‌های شهرداری سرمایه‌ای بوده و به مرور زمان کم خواهد شد برای مثال ما در مرزها سرویس بهداشتی و حمام و زیرساخت ساخته‌ایم در نتیجه هر چه جلوتر برویم این هزینه‌ها کمتر خواهد شد.

عبداللهی با اشاره به سخنان هفته گذشته حبیب زاده در رابطه با اینکه سال گذشته این کمیته نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان هزینه کرده است، گفت: صحبت‌های آقای حبیب زاده صحت دارد بله ما فقط پنج میلیارد تومان اعتبار داشتیم و همواره از بودجه مصوب بیشتر هزینه کرده‌ایم اما با توجه به آماده شدن زیرساخت‌ها به زودی این هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.  

او در پایان با اشاره به اینکه امسال بودجه درخواستی دوبرابر شده است، افزود: برای سال جاری درخواست ۱۰ میلیارد تومان بودجه کرده‌ایم از سوی دیگر در این کمیته دو ناظر از سوی شورای شهر وجود دارد و کمیسیون اجتماعی و فرهنگی هر زمانی که بخواهد به آنها گزارش خواهیم داد. ما هرگز خارج از مصوبه شورای و شهرداری عمل نخواهیم کرد. فراموش نکنیم ایران دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر به اربعین اعزام می‌کند که یک پنجم آنها تهرانی هستند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان