تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶
پورابراهیمی خبر داد:

بررسی پرونده تخلف بیمه ایران مهمترین محور تحقیق و تفحص از صنعت بیمه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تشریح دلایل تحقیق و تفحص مجلس از صنعت بیمه، گفت: مشخص شدن نرخ بازده سبد های سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه و همچنین شفافیت در موضوع پرونده تخلف شرکت بیمه ایران از دلایل مهم تحقیق وتفحص از صنعت بیمه کشور است.
رویداد۲۴-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تشریح دلایل تحقیق و تفحص مجلس از صنعت بیمه، گفت: مشخص شدن نرخ بازده سبد های سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه و همچنین شفافیت در موضوع پرونده تخلف شرکت بیمه ایران از دلایل مهم تحقیق وتفحص از صنعت بیمه کشور است. 

"محمدرضا پورابراهیمی داوران" در تشریح دلایل تحقیق و تفحص از صنعت بیمه، گفت: شفاف شدن شرایط استفاده از منابع مالی مورد استفاده شرکت های بیمه در بخش بازرگانی دولتی و خصوصی از محورهای تحقیق و تفحص از شرکت های بیمه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده بهینه ای از منابع سرمایه گذاری در شرکت های بیمه نمی شود، ادامه داد: به نظر می رسد به دلیل ناکارآمدی در استفاده از منابع مالی مرتبط با بیمه های بخش بازرگانی باعث شده که مردم هزینه‌های بیمه ها را پرداخت کنند.

پورابراهیمی داورانی تصریح کرد: باید نرخ بازده پرتفوی یا همان سبد های سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای مشخص شود تا دلیل اینکه شرکت های بیمه عنوان می کنند که توانایی عمل به تعهدات خود را ندارند روشن شود.

طراح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه، افزود: در صورت رفع ابهام از موارد مطرح شده مشخص خواهد شد که علت عملکرد ضعیف شرکت های بیمه به دلیل عدم وجود منابع کافی بوده یا عدم برنامه ریزی مطلوب در بخش منابع است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شفافیت در موضوع پرونده تخلف شرکت بیمه ایران از دلایل مهم دیگر تحقیق و تفحص از صنعت بیمه است و حتی پیگیری این پرونده از سوی قوه قضائیه نیز مانع اطلاع رسانی اطلاعات پرونده به نمایندگان مجلس نخواهد شد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یادآور شد: هفته آینده اعضای هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت بیمه مشخص خواهند شد
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان