تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ خبر داد:

تحقیق و تفحص از بیمه ایران بعد از تصویب بودجه / اعتراضم به ابهام در مسائل مالی و واگذاری نمایندگی‌ها است/ گزارشات ارسالی و اخبار رسانه‌ها درباره بیمه ایران را پیگیری می‌کنم

رئیس کمیسیون عمران مجلس و طراح اصلی طرح تحقیق و تفحص از بیمه ایران گفت: مدیران ارشد بیمه ایران و بیمه مرکزی طی جلساتی از من درخواست زمان - تعویق طرح تحقیق و تفحص از بیمه ایران - کردند که باتوجه به درگیری مجلس در بررسی بودجه بنده هم با آن موافقت کردم.
تحقیق و تفحص از بیمه ایران بعد از تصویب بودجه / اعتراضم به ابهام در مسائل مالی و واگذاری نمایندگی‌ها است
رویداد۲۴رئیس کمیسیون عمران مجلس و طراح اصلی طرح تحقیق و تفحص از بیمه ایران گفت: مدیران ارشد بیمه ایران و بیمه مرکزی طی جلساتی از من درخواست زمان - تعویق طرح تحقیق و تفحص از بیمه ایران - کردند که باتوجه به درگیری مجلس در بررسی بودجه بنده هم با آن موافقت کردم.

بی‌تردید در این ماه‌های اخیر، نام محمدرضا رضایی‌کوچی، نماینده سه دوره اخیر جهرم و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیش از هر نماینده دیگری برای مدیران بیمه ایران مطرح است. 

دکتر محمدرضا رضایی‌کوچی که روزگاری شهردار جهرم بوده و حال به یکی از نمایندگان فعال و مدیر مجلس تبدیل شده، نیک می‌داند که امروز شفاف‌سازی در بخش‌های مختلف دولتی و مخصوصاً حوزه‌های اقتصادی از چه اهمیت بالایی برخوردار است و اگر مدیران با روند شائبه‌برانگیز خود از مسیر صداقت خارج شوند، بلایی بر سر کشور خواهد آمد که بیش از آنکه مدیران در گوشه رینگ قرار گیرند دود آن بر چشمان مردمانی خواهد رفت که ذره‌ای در این کج‌روی‌ها مقصر نبوده‌اند. 

محمدرضا رضایی، نماینده مجلس دهم از مدت‌ها قبل بحث تحقیق و تفحص از شرکت دولتی بیمه ایران را مطرح کرد و خواستار شفاف‌سازی از آن دستگاه شد. هر چند که به دلیل درگیر شدن مجلس برای تصویب بودجه 97 ااین تحقیق و تفحص به هفته‌های آینده موکول شد.

محمدرضا رضایی، نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره به اینکه چرا موضوع تحقیق و تفحص از شرکت بیمه ایران را مطرح کرده است؟ گفت: در بیمه ایران حداقل یک گردش مالی 10 هزار میلیارد تومانی در حال انجام است و حدود 50 درصد بیمه‌های کشور در بیمه ایران است و امروز بواسطه این چرخه مالی از این شرکت به عنوان یک قطب اقتصادی در کشور یاد می‌کنند. 

وی افزود: موضوعات مالی، بحث واگذاری و نمایندگی بیمه‌ها به افراد، پرداخت وجوه به مردم بابت خسارت‌ها مثل زلزله، آتش‌سوزی، سیل و غیره در قبال پرداختی که مردم به بیمه انجام می‌دهند و... جزو ابهامات مدنظر من است و از این‌رو خواستار تحقیق و تفحص از این شرکت بزرگ بیمه‌ای شدم. در حال حاضر چون درگیر تصویب بودجه سال 97 هستیم این موضوع را باید پس از گذر از این دوره پیگیری کنیم.

رییس کمیسیون عمران در رابطه با اینکه گفته می‌شود برخی از مدیران بیمه ایران برای پاسخگویی از وی وقت خواستند و آیا این صحبت‌ها صحت دارد یا خیر؟ افزود: بله مدیران ارشد بیمه ایران و بیمه مرکزی طی جلساتی از من درخواست زمان - تعویق طرح تحقیق و تفحص از بیمه ایران- کردند که باتوجه به درگیری مجلس در بررسی بودجه بنده هم با آن موافقت کردم.

رضایی در ادامه در خصوص اینکه آیا امکان دارد در این مهلت خواسته شده و با شنیدن پاسخ‌های مدیران بیمه ایران از تحقیق و تفحص صرف‌نظر کند؟ گفت: به هر حال وقتی نمایندگان نسبت به یک سری از مباحث، ابهاماتی دارند، موضوع تحقیق و تفحص را مطرح می‌کنند. در حال حاضر بنده به دنبال رفع این شبهات هستم و باید موضوعات مورد ابهام بطور کامل و جامع شفاف شود. اگر با برگزاری جلسه و گفت‌وگو، پاسخ‌های قانع کننده‌ای به من داده شود از این تحقیق و تفحص صرف‌نظر می‌کنم اما اگر احساس کنم در حین گفت‌وگو و مذاکرات به جواب‌های قانع کننده‌ای دست پیدا نکردم حتماً موضوع تحقیق و تفحص را در دستور کار خود قرار می‌دهم.

نماینده جهرم در مورد افت محسوس سود شرکت سبا (شرکت سرمایه گذاری بیمه ایران) و عدم تخصص و نامرتبط بودن مدرک تحصیلی برخی از مدیران با پست سازمانی که در اختیار دارند تصریح کرد: این موضوعات جزو موارد تحقیق و تفحص من نبوده ولی قطعا تمام گزارشات ارسالی و خصوصا اخبار رسانه‎ها در خصوص بیمه ایران را قابل پیگیری می‌دانم. بنده در ابتدا خیلی به بحث مدیریتی شرکت بیمه ایران ورود پیدا نکردم و محورهای اصلی من در خصوص مسائل مالی و واگذاری نمایندگی‌ها بوده است. به هر تقدیر اگر من از پاسخ مدیران بیمه ایران در موارد ابهامی قانع نشوم در کمیسیون اقتصادی موضوع به رای گذاشته می‌شود و آن‌ها هم یا قانع می‌شوند و یا نه، که نهایتاً در صحن مجلس راجع به این موضوع تصمیم نهایی گرفته می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان