تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۶

کنگره امریکا مانع تعطیلی دولت ترامپ شد

کنگره آمریکا طرح موقت تامین بودجه دولت دونالد ترامپ را تصویب کرد و با این کار مانع از تعطیلی دولت تا 19 ژانویه (29 دی ماه) شد.

رویداد۲۴-کنگره آمریکا طرح موقت تامین بودجه دولت دونالد ترامپ را تصویب کرد و با این کار مانع از تعطیلی دولت تا 19 ژانویه (29 دی ماه) شد. قانونگذاران امریکایی که سعی دارند تا سوم ژانویه (13 دی ماه) تعطیلات زمستانی خود را آغاز کنند، لایحه تامین بودجه دولت را به سرعت تصویب کردند. این لایحه در مجلس نمایندگان با 231 رای موافق در مقابل 188 رای مخالف و همچنین در سنا با 66 رای موافق در مقابل 32 مخالف تصویب شد.

کنگره آمریکا وقتی از تعطیلات بازگردد سعی خواهد کرد تا لایحه تامین هزینه های دولت را برای دوره 19 ژانویه تا سی ام سپتامبر سال آینده تصویب کند.

افزایش هزینه های دفاعی و سایر برنامه داخلی از جمله تحقیقات پزشکی و فعالیت های تروریستی جزو موضوعات مورد اختلاف میان کنگره و دولت آمریکا در ماه های اخیر بوده است

اقدام تازه کنگره و اختلافات مالی آن با دولت آمریکا در حالی است که سنا و مجلس نمایندگان در هفته جاری لایحه مالیاتی را تصویب کردند. این لایحه مالیاتی باعث خواهد شد تا بدهی ملی در ده سال آینده حدود 1.5 تریلیون دلار افزایش یابد. بدهی ملی آمریکا در حال حاضر بیست تریلیون دلار است.

مهلت تامین مالی دولت آمریکا نیمه شب جمعه به وقت این کشور به پایان می رسد. بر اساس لایحه موقت تامین بودجه 4.7 میلیون دلار دیگر در اختیار دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار می گیرد تا صرف تامین کشتی ها و سامانه دفاع موشکی شود.

این لایحه همچنین شامل ارائه 2.85 میلیارد دلار به برخی برنامه بهداشتی از جمله برنامه بیمه بهداشتی کودکان است.

همچنین با تصویب این لایحه، برنامه جاسوسی اینترنتی آژانس امنیت ملی آمریکا موسوم به ماده 702 قانون جاسوسی اطلاعات خارجی هم تا 19 ژانویه تمدید شد.

تامین بودجه بیمه سیل، گارد ساحلی و کهنه سربازان نیز از دیگر بخش های این لایحه است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان