تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۵

ناو موشک انداز روسی عازم مدیترانه شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک رزمناو موشک انداز متعلق به ناوگان دریای سیاه این کشور برای انجام ماموریت های تعیین شده به دریای مدیترانه اعزام شده است.

به گزارش ایرنا، در گزارش وزارت دفاع روسیه گفته شده است: رزمناو موشک انداز «سرپوخوف» پایگاه دریایی سواستوپول در دریای سیاه را به مقصد مدیترانه ترک کرد.

بر اساس اطلاعات شبکه تلویزیونی روسی «زویوزدا»، رزمناو «سرپوخوف» در روزهای آینده در سواحل سوریه مستقر می شود و ناوگروه روسیه در دریای مدیترانه را تقویت خواهد کرد.

رزمناو موشک انداز سرپوخوف به نسل جدید رزمناوهای روسی تعلق دارد می تواند اهداف زیردریایی و ناوهای دشمن را در فاصله دور هدف قرار داده و نابود کند.

این رزمناو به هشت فروند موشک بالدار کالیبر مجهز می باشد و این نوع موشک ها در سال گذشته در حملات به مراکز گروه تروریستی داعش استفاده شدند.

در زمان حاضر بیش از 15 ناو جنگی و کشتی پشتیبانی از ناوگان های شمال، اقیانوس آرام، بالتیک و دریای سیاه بر اساس برنامه دوره ای در ناوگروه روسیه در دریای مدیترانه در حال انجام ماموریت هستند.

وزارت دفاع روسیه در چارچوب همکاری با ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره در سوریه که از مهرماه گذشته آغاز شد، یگان های عملیاتی دریایی خود را به عنوان واحدهای آتشباری و پشتیبانی از واحدهای هوافضای روسی به دریای مدیترانه اعزام کرده بود.
برچسب ها: روسیه ، ناو ، موشک ، مدیترانه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان