تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۵

رتبه نخست ازنا در مرگ و میر جاده ای/ فوت 9 نفر در بیست روز تعطیلات

محورهای مواصلاتی ازنا رتبه اول مرگ و میر تصادفات جاده ای استان لرستان را با 9 نفر فوتی از مجموع دوازده فوتی استان در طرح نوروزی 95 به خود اختصاص داد

به گزارش  ازناخبر ، طرح امداد و نجات نوروزی سال 95 از بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته آغار و تا پانزدهم فروردین امسال به مدت 20 روز ادامه داشت.
طی بررسی های انجام شده و تماس با ارگان های ذی ربط در طرح نوروزی مشخص شد که در این ایام حدود 12 نفر در محورهای مواصلاتی استان لرستان بر اثر تصادفات و واژگونی خودروها فوت کرده اند.
در طول این بیست روز محورهای مواصلاتی شهرستان ازنا جان 9 نفر انسان را گرفت که برخی از فوتی ها در صحنه تصادف و برخی دیگر بعد از انتقال در بیمارستان ها به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.
در این بین محور مواصلاتی ازنا به اراک یا همان جاده وحشت خطرناکترین و مرگبارترین محور استان لرستان در طرح نوروزی 95 با هفت نفر فوتی و بعد از آن محور ازنا به الیگودرز با دو نفر فوتی رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.
با توجه به آمارهای سال قبل میزان تلفات انسانی محورهای مواصلاتی ازنا رشد چشمگیری داشته است و از حدود 17 فقره تصادف اعلام شده 15 فقره از تصادفات واژگونی بوده است.
گرچه برخی از تصادفات که منجر به حادثه ناگواری می شود نیز عامل انسانی دارد اما محور ازنا به اراک که از سال ها قبل به عنوان جاده وحشت در رسانه ها و شهروندان معروف شده بار دیگر نشان داد که این نامگذاری ها به دور از اغراق و بزرگنمایی می باشد.
اگر در بین خانواده های شهرستان ازنا و حتی شهرستان های همجوار که در این محور مجبور به تردد هستند آماری را بگیریم به وضوح می بینیم که تقریبا خانواده ای نیست که از نزدیکانش در این محور پر خطر حادثه ندیده باشد.

سوالات زیادی برای مردم این شهرستان اعم از چگونگی ساخت این محور، زمان اتمام چهاربانده کردن این جاده، نورپردازی در این محور پر خطر و ... به وجود آماده که امیدواریم مسئولین امر فکری اساسی برای رفع این معضل مهم ترافیکی که با جان مردم سر و کار دارد بکنند

برچسب ها: ازنا ، نوروز ، جاده ، مرگ و میر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان