تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۶۳ نظر
پس از 5 روز تجمع اعتراضی؛

صدای رانندگان اعتصاب کننده در بندرعباس شنیده شد

تجمع پنج روزه بیش از سه هزار کامیون دار پایانه بار بندرعباس در اعتراض به نحوه توزیع بار و ضعف در نظارت و ارائه خدمات در این مراکز بالاخره کارساز شد و دستگاه های نظارتی امروز (یکشنبه) آمادگی خود برای پاسخگویی به این رانندگان معترض را ابراز کردند.
رویداد24- اعتصاب پنج روزه بیش از سه هزار کامیون دار پایانه بار بندرعباس در اعتراض به نحوه توزیع بار و ضعف در نظارت و ارائه خدمات در این مراکز بالاخره کارساز شد و دستگاه های نظارتی امروز (یکشنبه) آمادگی خود برای پاسخگویی به این رانندگان معترض را ابراز کردند.

به گزارش رویداد24، برخی از کامیون داران معترض از تاریخ 23 اسفند در نوبت دریافت بار بودند و توقف 26 روزه آنها در محل پایانه بار بندعباس باعث متحمل شدن هزینه های گزافی برایشان شده بود. 

مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان در واکنش به اعتراض این رانندگان کامیون گفت: ۲۰روز تعطیلات نوروز و کمبود بار سبب بروز مشکل در فعالیت کامیون داران شده است.

علیرضا مجرد با اشاره به عدم بارگیری کامیون‌های باربری در پایانه و معطلی رانندگان گفت: به طور معمول بارگیری کامیون‌های کمپرسی بدون توقف و ترانزیت به طور متوسط 2 روز و کامیون‌های کفی به لحاظ ازدیاد و تعدد آنان به 7 الی 10 روز به طول می‌انجامد که در ایام نوروز و تعطیلی 20 روزه سبب شد تا این حجم ترافیک بارگیری به طور موقت در پایانه صورت گیرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان، بیانات برخی از رانندگان مبنی بر عدم رعایت نوبت اعلام بار و بارگیری را رد کرد و گفت: رانندگان باید برای اثبات اظهار نظرهای خود مدرک ارائه دهند.

مجرد در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت 150 شرکت باربری در استان هرمزگان اشاره داشت و گفت: ظرفیت پذیرش رانندگان کامیون‌های باری در شبانه روز در پایانه باربری استان، 8 تا 10 هزار نفر بوده که برخی از آنان از امکانات موجود در باربری استفاده نمی‌کنند.

این رانندگان علاوه بر تجمع اعتراضی در پایانه، روز جمعه نیز با حضور در نماز جمعه این شهرستان بدنبال تحصن و نشان دادن اعتراض بودند که با هوشیاری و درایت فرماندهی انتظامی شهرستان این اقدام با صحبت و راهنمایی سرهنگ اسماعیل مشایخ با نماینده رانندگان معترض جهت بررسی و پیگیری مشکلات موجود از مبادی قانونی خاتمه یافت.

با این حال رانندگان معترض همچنان به نحوه توزیع بار و خدمات ارائه شده در پایانه باربری بندرعباس برای احقاق حقوق خود اعتصاب کرده و خواهان قطع همکاری سازمان حمل و نقل و پایانه های هرمزگان با شرکت های باربری متخلف در زمینه فروش اعلام بارها بدون توجه صف طولانی کامیون ها از 23 اسفندماه 94 ادامه دادند.

معاون امور اقتصادی استاندار هرمزگان در واکنش به این اعتراضات و تجمع، با اشاره به اثرات مخرب رکود در صنعت حمل و نقل هرمزگان به دلیل تحریم‌های ظالمانه گفت: دستگاه‌های نظارتی آماده پاسخگویی به رانندگان کامیون معترض به نحوه اعلام بار در پایانه بندرعباس هستند.

عباس شیرخانلو با اشاره به معطلی و اعتراض رانندگان خودروهای سنگین گفت: هر ساله در ایام نوروز، محدودیت تردد خوردوهای سنگین از سوی پلیس راهور اعلام می‌شود و این امر امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته صورت گرفته که می‌تواند نقشی هر چند ناچیز در وقوع این مسئله داشته باشد.

وی افزود: عمدتا بار ورودی در شهر بندرعباس و اسکله شهید رجایی تجاری بوده و پرداخت هزینه حمل و نقل توسط تجار سبب افزایش قیمت توسط سیستم حمل و نقل  شده و یک نوع ناهماهنگی در امر حمل و نقل استان ایجاد شده است.

شیرخانلو در خصوص مشکل ایجاد شده در روند اعلام بار کامیون‌های باری در پایانه شهر بندرعباس گفت: در زمینه بارگیری و اعلام بار در ایام نوروز تعطیلی وجود نداشته، تنها به دلیل عدم اعلام بار توسط تجار، رانندگان با معطلی و خواب بیشتر نسبت به دیگر روزها مواجه شده‌اند که این امر مربوط به بخش خصوصی و شرکت‌های باربری است، زیرا تجار و نمایندگان آنان با مراجعه به این شرکت‌ها و اعلام بار نسبت به بارگیری اقدام می‌کنند که در ایام نوروز مراجعه‌ای صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: این موضوع درحال پیگیری بوده و به دلیل برخورد احساسی برخی از رانندگان با این موضوع، سبب شده تا این فضا با واقعیت فاصله بگیرد که برای جلوگیری از فراگیر شدن، از طریق سیستم خاص خود پیگیری می‌شود.

شیرخانلو در خصوص عدم نظارت کافی بر اعلام بار در پایانه باربری استان گفت: در صورت صحت این موضوع،رانندگان می توانند با مراجعه به صنف و همچنین در صورت عدم پاسخگویی صنف به این مشکل، به دستگاههای نظارتی مربوطه مراجعه کنند.

وی با اشاره به عدم حرکت 3000 خودروی بارگیری شده در پایانه باربری گفت: این اقدام ناشی از برخورد احساسی برخی رانندگان با موضوع کمبود بار بوده است که دستگاه‌های مربوطه به منظور جلوگیری از فراگیر شدن  این موضوع و رفع آن حضور یافته اند.

معاون استاندار هرمزگان افزود: علیرغم اینکه بارگیری از 15 فروردین آغاز شده، این افراد  با رفتار احساسی خود از حرکت کامیون‌های بارگیری شده جلوگیری و فضا را از واقعیت دور کردند.

شیرخانلو با اشاره به بازدید از پایانه باربری شهر بندرعباس و ارزیابی امکانات و تجهیزات در اختیار رانندگان گفت: پایانه جدید توسط بخش خصوصی در حال راه‌اندازی و تکمیل است و تنها بخشی از خدمات موردنیاز به دلیل فراهم نبودن فضا و زیرساخت‌های اولیه ارائه نمی‌شود.

وی اظهار داشت: تسریع در تکمیل پایانه جدید باربری و بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی به رانندگان در حال پیگیری است و براساس استانداردهای اولیه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۳
نظری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
7
یعنی رانندگان فقط احساس دارند و شعور ندارند اقا بیایید کامیونهایی که پلاک بندر عباس دارند داخل سیستم نگاه کنید و ببینید که در سال گذشته هر کامیون چند عدد بار گیری داشته وبقیه پلاکها هم نگاه کنید تا ثابت شود که مدیر پایانه واقعییت میگوید یا رانندگان احساسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
5
شغل رانندگان كاميون بسييييار سخت است و اين روا نيست كه ٣٠ روز هم منتظر بارگيرى بمانند...
لطفا مسئولين پاسخگوى اين بى مبالاتى ها باشند و جلوى اين رانت بازى ها را بگيرند.
با تشكر
راننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
7
من خودم راننده ام تمام حرفهای معاون استاندارو مدیر پایانه دروغه اعتراض ما بخاطر رانت خواری کارکنان باربریها واعضا انجمن وامتیازات خلاف قانون ماشینهای بومی وتحت پوشش شرکتها و همچنین افزایش هزینه خدمات پایانه دولتی است درضمن خدمات رفاهی پایانه فعلی برای صد نفر هم کافی نیست تو دمای پنجاه درجه حتی در مسجد را می بندند
راننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
8
اقای مجرد به نفع خود حرف زده وحق تمام رانندگان ضایع کرده برای دانستن حقیقت به پایانه بندر عباس مراجعه کرده وحرف دل رانندگان را به گوش مسولین برسانید باتشکر
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
6
باسلام .در مورد موضوع بالا بحث اصلی کمبود بار که نیست که مدام مسیولین مانور میدهند. موضوع بیعدالتی در نحوه توزیع بار هست .موضوع زیر میزی و رشوه و دلالی و فروش خارج از نوبت بار از طریق باربری هاست. اسنادی که رییس پایانه میخواهند بارها شماره پلاک ایران 84 کامیونهایی مختلف اعلام تخلف کردیم اما دو روز بعد دوباره میبینیم همان کامیون بار میزند در اسکله. موضوع بی احترامی به شخصیت راننده هست .بعضی از این راننده های کامیون بعضا با مدارک بالای تحصیلی اصلا برخوردهای به دور از شان انسانی را به خود بر نمیتابند. آقای رییس پایانه از قبل این رانندگان بر سر کار هست اونوقت بخواد به راننده توهین نماید؟حاشا و کلا ...خواهش میکنیم اگه صداقت در انتشار اخبار و دیدگاه مخاطبین خود دارید دیدگاه بنده رو در قسمت نظرات قرار دهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
3
دروغه . دروغه . بایید ببینید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
4
باربری ها بعضی ها شون ازفرصت استفاده. ...نموده.واز رانندگان سود جو استفاده می کنند. ....
محمود
|
United States of America
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
1
3
مشکلات رانندگان بسیار است و باید به تک تک آن رسیدگی شود
1 رانت خواری و فروش بار به صورت ملکی و اجاری و زیر میزی و غیره
2 اضافه تناژ بر خلاف اوزان جهانی یک تریلی 18 چرخ میبایست حداکثر وزن با بارش 38 تن باشد که در زمان جنگ ایران و عراق به 40 تن بالا بردند که پس از جنگ کم کنند ولی انجام ندادند و در دولت احمدی نژاد از 40 تن به 44 تن بالا بردند و به ظاهر برای اینکه به نفع رانندگان بشود در صورتی که برعکس بیشترین خسارت را به کامیون و راننده و مردم و جاده ها وارد میکنند
3 حق سختی کار برای یک راننده اتوبوس داخل شهری هست اما برای برون شهری که جانش همیشه در خطر میباشد و بدنهای تکه تکه شده شان را از لابلای آهنها بیرون میکشند نیست
4 استراحتگاه به اندازه تعداد رانندگان نمیباشد
5 در دولت احمدی نژاد کمیسیون باربریها را از 6% به 8 % بالا برده که در حدود 22 درصد به کمیسیون باربریها اضافه کرد و متاسفانه در این دولت هم در بندرعباس به بهانه پایانه جدید از 8 % به 10% اضافه شده است
6 رمان ترخیص بار در گمرک بندر عباس خیلی زیاد میباشد در صورتی که میتوانند قبل از اعلام بار بار را در گمرک زیر نظر بازرسین بازدید کنند سپس اعلام کنند
7 حداقل هزینه استهلاک یک تریلی هر کیلومتر 1 هزار تومان میباشد و پرداخت کرایه هم حدود همان 1 هزار میباشد
8 در اواخر دوران حکومت ریاست جمهوری آقای خاتمی یک بار 15 تنی حدود 420 هزار تومان میبود که با گازوئیل 16.5 تومانی حرکت میکردند و حدود 4 سکه طلا میدادند اما اکنون اگر بخواهیم باسکه مقایسه کنیم میبایست کرایه پایه 15 تنی حدود 4.24 میلیون تومان اعلام شود برای تهران اگر با گازوئیل بخواهد مقایسه شود میبایست برای تهران حدود 7.6 میلیون تومان اعلام شود
9 کزایه را اضافه کنند و بیمه تامین اجتماعی را هم اضافه کنند و بازنشستگی آنرا هم به هملت میزان بالا ببرند
10 هر ارگانی واسه خودش در گوشه های کشور امکانات رفاهی برای صنفش گذاشته بجز حمل و نقل که فقط واسه خود کارکنان سازمانش هست
11 متاسفانه واردات و منتاژ و ساخت کامیون در کشور بی رویه است و بدون حساب و کتاب میباشد که در آینده ای نه چندان دور بلایش یقه خود دولت را فرا خواهد گرفت در صورتی که میبایست به تعداد جمعیت کشور تعدا کامیونها تنظیم بشود
12 مردم میبایست از سرمایه گذاری در خرید کامیون جلوگیری کنند و فقط کامیون میبایست از آن شرکتهای باربری یا خود صاحبان بار و یا دولت باشد که تمام این سود سرشار و تفریح و ترقی نصیب خودشان باشد و راننده میبایست آزاد که هر وقت باری بود از شغل اولش برود باری را برستاند و دوباره به سر شغلش برگردد و همیشه در کنار خانواده اش باشد
13 خوشبختانه جمعیت جوان کشور در شیب نزولی قرار گرفته است و در 10 سال آینده خطر بی رانندگی را دولت احساس میکند و باید راننده از چین و هند بیاورد
14 متاسفانه بعضی از رانندگان مبادرت به خرید کامیون میکنند که اولین خسارت متوجه خودشان خواهد شد و بعد ضربه به همکاران میزند
15 حق خواب رانند بسیار کم است اگر صاحب باری نمیتواند تعداد کامیون درخواستی را سر موقع تخلیه نماید نباید ترخیص و بارگیری بیشتر انجام دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
2
سلام آقایان چرا شما خبرنگاران در جمع رانندگان حضور پیدا نمیکنید و از نظرات و واقعیتهای تجمع گزارش ارسال کنید و فقط همه سایتها نظر مسوولینی که خود عامل این اعتراضات هستند رو انعکاس میدن پس کو تعهد و بیطرفی اطلاع رسانی
راننده تریلر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
2
آقای مجرد خودشون را به خواب زده اند و دارند مغلطه میکنند
ایشون از وضعیت موجود در پایانه بندر عباس سود بسیار میبرند
راننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
1
نمی دونم چرا برای حفظ سمت و میزشان دروغ میگویند خبرنگارا بیاین به جمع رانندگان واز نزدیک ببیند چه خبر است !!!! من خودم از 22 اسفند نوبت داشتم هنوز بار نگرفتم ولی ماشین پلاک بندر عباس در ایام عید 4 سرویس رفت وبرگشت تهران ریخته !!حالا چون رانندگان به دنبال حقشان هستند میگویند احساسی شدن !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
ماشین بومی حق دارد امتیاز بیشتری داشته باشد بالاخره این ها دارند تو بندر زندگی می کنند بدی آب و هوا و کمبود امکانات هست اونوقت کسی که خانه و زندگی اش تو بهترین نقاط کشوره بیاد از گمرک بندر بار بگیره پولش رو هم ببره تو شهر خودش خرج کنه؟
نصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
1
جواب این بی عدالتیها روکی بایدبده؟خدایا بداد دلمون برس
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
1
مسولان پایانه ناچاردهستن که دروغ بگن تمام شرکتها به خرید سور ی کامیون بارهارا به زیر تعرفه به ماشین ها میدن درصورتیکه وحق دیگران راضایع میکنن وعده ای هم سود جو که سندهای کامیون خود راانتقال دادن به نام باربری وبومی ها هم بدون نوبت بار میزنن .مگه مملکت یک پارچه بومی وغیر بومی داره.
مجید
|
United States of America
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
2
سلام خداوکیلی تمام حرفهای رئیس پایانه کذب محضه.اعتصاب رانندگان محترم فقط بدلیل بی عدالتی در توزیع بار هستش.چرا یه راننده باید حداقل ده روز تو شهر غربت به دور از خانواده و امکانات لازم بمونه تا یه بار بیخود گیرش بیاد ولی بعضی ها به بهانه بومی و غیره بهترین بارهارو بدون معطلی بگیرن.نمونه بارزش اینکه تو یک روز نهایتا سیصد دستگاه اعلام بار میشه که بعضی هاش در انبار بارگیری میشه ولی وقتی داخل اسکله میری میبینی که درب خروجی گندمی و درب خروجی شرقی نزدیک هزار دستگاه ماشین بارگیری شده منتظر خروجن.البته بدون احتساب اونهایی که در حین بارگیری هستن.پس اینهمه ماشین از کجا بار گرفتن جز اینکه بدون نوبت و اعلام بار از باربریهای سودجو گرفتن.کجای دنیا برای بومی بودن اینهمه بی عدالتی میشه که در کشور ما مخصوصا بعضی از شهرها اینطوری عمل میشه.تورو بخدا اگه بعنوان رسانه و فضای مجازی هر کاری از دستتون برمیاد برای این قشر واقعا زحمت کش بکنید تا به حداقل حقوق خود برسن.
ناشناس
|
Spain
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
1
حق با راننده هاس من حسابدار يه شركت حمل و نقل تو بندرم و خوب ميدونم بنده خداها چي مي گن، البته خدا نگذره از سر اون ١٥٠ راننده اي كه ديشب بار بردن، كاش همه عرضه و اتحاد راننده ها رو داشتن، دمشون گرم واقعا
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
2
سلام این بنده خدا برای سرپوش گذاشتن روی ضعف مدیریتی و فساد در حمل ونقل مجبور است دروغ بگوید نویسنده وخواننده باید عاقل باشد مردم به این دروغگویی ها عادت کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
1
2
تمام بحث ها برای خراب کردن سیستم دولتی است.و سود جویان دنبالشان بردن نرخ است
راننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
1
1
تمام مواردی که محمود دربالا گفتن درسته مثلاحق خواب تریلر با سی تن بار فقط 7000تومان در ساعت است که ان را هم هیچ وقت نمیدن .
در مورد تناژ بار هم باید بگم من خودم بیست کشور خارج رفتم فقط افغانستان وپاکستان و نظایر اونها که نه قانون دارو نه جاده اینجورتناژها را دارند حتی جمهوری اذربای
جان 38 تن هست
درخصوص واردات و ساخت کامیون هم همین بس که آلمان دو کمپانی سازنده بنز و مان را دارد ولی ایران فقط تو تبریز امیکو مازبنز فاو کاماز مونتاژ میشن که همه رانندهها میشناسنشون تهران که دیگه نپرس وهمین بل بشو باعث شده که بعضی از مونتاژ کاران
با استفاده از نفوذ خود در لایهای قدرت و رانت اقدام به بالا بردن ظرفیت کارت تولیدات خود کنند این در حالیست که مثلا بنز اکتروس 1844 که کامیون فوق مدرن روز اروپاست کارتش 40 تن است ولی کامیون چینی کاوه 56 تن صادر میشود تا خریدار تشویق یه خریدش شود بعدش اون تصادفات ناگوار و خسارات وارده به زیر ساختها را هم که نگو پلیس راه هم که هیچ دو هزار کیلومترراه میری اصلا کنترل نمیکند دوربینهای اداره راه هم که نمیدونم چی بگم از همین اصفهان طرف 36تن بار میزنه میره تهران باآفتخار پزش را میده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
2
سلام بر رانندگان زحمت کش--ناراحت نشین ما بچه های تهران بیغیرتیم باید تو تهران پیگیری کنیم
حسین خسروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
1
سلام خسته نباشید برادران زحمت کش خدا حقتون راجداکند
احمد از خرم آباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
اعتراض ما راننده ها ب دزدی هست ک تو سیستم اعلام بار صورت میگیره.
راننده هست ده روز از خانوادش دور شده منتظره بار بهش بخوره
از اونور راننده تازه رسیده حواله بار تو جیبشه
چرا باید اینجوری باشه
اگه همه بارو بدن اعلام بار فک نکنم دو سه روز بیشتر معطل بار بمونیم
چندصد هزار از راننده میگیرن بارو از سیستم اعلام بار آزاد میکنن براش و مبلغو بین رییس ک اون بالاست تا اون ک پشت میکروفن نشسته اعلام بار میکنه تقسیم میکنن.
بعد نظر اونارو میپرسید؟ خوب مشخصه چی جوابتون میدن. میگن امکانات عالیه همه چی عالیه و اعلام بارمون هم ک حرف نداره
کسی نیست نظر دوتا راننده رو بپرسه
ماهم میدونیم تعطیلات بوده بار کم بوده
مثلا روزی 400ماشین اعلام بار میشه ولی خروجی اسکله چند برابر ماشین خروج میشه
این ماشینا کجا نوبت داشتن بار گرفتن
کی بهشون بار داده جز باربری و پایانه وانجمن ک نظارت دارن
اگه خدایی هست ازشون نگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
سلام
دوستان هرشغلی سختی کارخودش داره ورانندگی هم یکی ازاین شغل هاست.
1-چراهیچ کس به اعلام بارتبریزکه ترکی اعلام بارمیخونه اعتراض نمیکنه-مگه همه رانندگان ترکندوهرکس هم اعتراض میکنه میگن همینه بروترکی یادبگیربعدبیااعلام بارشرکت کن
2-چرابه اعلام باراراک اعتراض ندارید که گل باراراک فقط راننده اراکی میزنه هرکس هم اعتراض میکنه میکن بخاطردزدی باربه غریبهانمیدیم
3-چرا داخل اراک کانتینررفت وبرگشت که ازبندربارگیری شده ازروی کامیون تخلیه میکنند ومیگن باراینجا مال رانندگان اینجاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
1
2
کجا و کی صدای رانندگان شنیده شد؟؟؟
بومی و غیر بومی چه معنی داره که توی بار بندعباس باشه، مگه خون اونا رنگین تره؟؟ اون راننده غیر بومی 20 روز از خانواده اش دور بوده تا یک بار بگیره بعدش راننده بومی توی خانه کنار خانوادش نشسته و باید زودتر بار بگیره؟؟؟
چرا باید رییس انجمن پایانه بندرعباس بومی باشه تا شاهد این تخلفات باشیم؟؟
تا کی حق راننده باید خورده بشه و حرفی به زبون نیارند؟؟
چرا بعد از این همه روز اعتصاب این موضوع هنوز رسانه ای نشده؟
خود انجمن از تمام تخلفات باربری ها مطلعه ولی هیچ اقدامی انجام نمیده، چرا باید باربری ماشین استیجاری داشته باشه و بار بی نوبت به اون ها داده بشه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
مگه تو شهر و دیار شما زمین کشاورزی یا مراتع برای چرای دام ها را به بقیه می دهید؟شرکت یا کارخانه باشد اجازه میدهید نیروهایش از شهر های دیگه بیایند و فرصت های شغلی رو اشغال کنند؟گمرکات جنوب و شمال یک امتیاز و حق برای مردم بومی است که از آن نهایت استفاده را ببرند نه اینکه فلانی که تو مرکز ایران زندگی میکنه بیاد ماشین بخره و بارهای گمرک رو ببره پولش رو هم تو شهر خودش هزینه کنه فقط خرابی و استهلاک راه ها برای شهرهای جنوبی باقی بزاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
به خداوند دانا و توانا اقاي مجرد دروغ محض ميگويد
ابراهیم
|
United States of America
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
سلام به همگی دمتون گرم
راننده
|
United States of America
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
علاوه بر تأیید فرمایشات دوستان ، قطعاً بسیاری از رانندگان محترم میدونن که ناعدالتی در توزیع بار عمدتاً در اختیار چند شرکت محدود هست که همکاری صمیمانه ای با مدیران سازمان حمل و نقل و آقای بشقره رییس انجمن رانندگان بندرعباس دارند . از معروفترین هاش شرکت مروارید ثمین خلیج فارس با مدیریت آقای سلمان حسین پور و شرکت جاده رانان سرمست می باشد. طبق آمار موجود بسیاری از بارهای خارج از نوبت توسط این 2 شرکت حمل می گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
باید به استحضار آحاد مردم برسانم که تمامی این مشکلات بخاطر عدم مدیریت اداره کل حمل و نقل است که با ریاست انجمن صنفی خود رانندگان تاسیس یک حمل نقل نموده اند و به واسطه رانت به رانندگان بدون نوبت بار میدهند تمامی این مشکلات بخاطر همین هست با یک تحقیق ساده به این نتیجه خواهید رسید برای اطلاع شرکت های حمل و نقل حتی کامیونهای ملکی خودشان که طی ضوابط حمل و نقل میتوانند به آنها بار بدهند از طرف اداره کل اعلام شده بود که اگر به آنها بار بدهید مجازات خواهید شد پس بدانید که شرکت های حمل و نقل در این خصوص گناهی ندارند تمامی این موارد با مدرک و اسناد موجود هست
البته یک بخشنامه آمد که مجلس تصویب کرده که بحث بومی گری در هر ارگانی برداشته شود که اداره کل حمل و نقل این موضوع را در نظر نگرفت و بحث حق توقف هم مبلغش به تاییدیه خود انجمن صنفی رانندگان بوده و رانندگان محترم باید خودشان بدانند که چه کسی را انتخاب میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
مجرد رییس حمل ونقل استان و مشقره رییس پایانه بندر عباس با همدستی انجمن صنفی اقدام به تاسیس دو باربری کردند بنام ممتاز ترابر خلیج فارس ومروارید ثمین که با گرفتن کمیسیونهای بالا از رانندگانی که بدون نوبت میان اقدام به دادن بار به این راننده های بی عقل میکنن مقصر دوم هم باربری ها هستن که هرکدام بیش از سی ماشین مدل بالا زدن بنام خودشون که پلاک بندر هستن ولی هیچکدوم بندری نیستن وحداقل در هفته هر ماشین دوبار میره تهران ومیاد.اگه این دومشکل حل بشه مدت خواب راننده ها به کمتر از سه روز میرسه حتی توعید نوروز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
یه مشت دزد دارن سیستم حمل نقل اداره میکنن نمیزارن چیزی گیره راننده بیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
یه مشت دزد دارن سیستم حمل نقل اداره میکنن نمیزارن چیزی گیره راننده بیاد
سلمان بجستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
سلام كمبود بار نيست مسولان جيباشون گشاد تر از اين حرفهاست بارزيادداره از زير دست باربري و پايانه بار بندر ميره بيرون چرا كسي كه تو پايانه جارو كشي ميكنه سه تا ماشين اف هاش داره از كجا
راننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
فقط دزدا زیاد شدن ولا این حرفا همش زره زیادیه ....
اخه اون ماشینی که اومده بندر بدونه معطلی با میشه به نظرتون نباید دمه خبلیا را ببینه .....
دروغ دروغ دروغ دروغ....
باک این حرفا که این مسعولا زدن دروغه اینا همیناند که باید جیبه همه را خالی کنند اخه اینا خرجه زندگیشون بااااالاس...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
برای بار کمپرس 15 روز باید بخوابیم این آقای مجرد دروغگویی بیش نیست تحقیق کنید نمی دونم این 2روز را از کجادرآورده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
سلام من همسرم كاميوندار هستش ٢٢اسفند كه نوبت زده هنوز نتونسته بار بزنه آخه چقدر بي اعتدالتي مگه اون راننده هاي بومي خون خودشون يا زن بچشون رنگينتر از بقيه هس كه راه به راه بار بگيرن اونوقت بقيه ١٠روز بندر بخوابن تو اون شرايط بد پايانه آخرشم هم ي بار رفت بهشون بخوره كه هزينه خودشون وماشين هم نميشه چه برسه به خانوادشون.آخه بي اعتدالتي تا كي... اون دنيا همونايي كه اينقدر جيبشون گشادشده بايد پاسخگو باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
من در طول این چند روز اعتصاب از سنندج بر میگشتم که در طول مسیر چندین کانتینر پلاک بندر دیدم که نشان دهنده سو استفاده برخی حتی در این زمان اعتصاب بود وای مواقع عادی,,,,,
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
دروغه دروغ راننده ها به خاطر حقشون اعتصاب کردن درد و دل رانندگان زیاده
امين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
يه تحقيق بكنيد در مورد كارمندهاي پايانه و الخصوص آقاي مجرد
به يه حسابسر انگشتي ميبيني اصلا سرمايه كه دارن به حقوقشون همخوني نداره
از كجا اومده اين ثروت....
خدااااا به داد ما برس
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
3
تریلی نمره بندر نبینم اصفهان
محمدی از ایوان غرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
وجدااا حق کشی میشه در پایانه بندر عباس بنده 22 اسفند نوبت گرفتم هنوز بار نزدم اگر بار نیست چطور صف تریلر درگلوگا 10 کلیو متر است خودت قظاوت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
اقای که میگی بار گمرکات جنوب مال بومی هاست و توشهرهای دیگه کسی دیگران را کار نمیده بخون
1.قانون حمل نقل میگه کامیون که نوبت زد ومدارکش کامله مشکلی برا بار زدن نداره حالا اگر جای درست عمل نمیشه بخاطربدعتی است که شما گذاشتید واکنش انهاست
2.تمام بارهای بندر بواسطه سرمایه وهمت شهرهای دیگر است وبندر دخالتی در ان ندارد پس اصلا قابل مقایسه با کشاورزی ویا کارخانه نیست که شمامیگوید حتی اکثر پرسنل شرکتهای باربری وکارخانه های بزرگ کوچک بندر غیر بومی وسازنده و مالک انها غیر بومیها هستند مثل مجتمع فولاد که اصفهان ساخته.حتی کشاوزان عمده فصلی بندر هم غیر بومی ها هستند.اگر خواستید بدونید بندرخودش چی بوده واز خودش چی داشته و دارد یک سر به جاسک.میناب.رودان.بزن
3.شما هم میتوانید بروید هرجای ایران زندگی وکار کنید محبور نیستید بندر بمونید
4.اصلا بندر را چه کسانی ساختند وچه کسانی بندرش کردند پول.همت.جوانی.ما غیر بومیها که از شصت سال پیش با دیزل جنگی با اون جاده های قتلگاه امدیم بندر را ساختتیم وهمه میدونند چه کسانی اونها را لخت میکردند وهمین حالا هم همینجور
5.حالاکه ماشینهای مدرن امده وجاده ها دوبانده شده و پلو اماده شده جا برا ما نیست ولی از قدیم گفتن چوب خدا صدا ندارد الحمدالله همین امروز یکی از این مدعیان تو راه صاف جلو من دخلش اومد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
لطفا اموال مجرد و هاشمی معاون وریس قبل پایانه و بقیه کارمندارو رو چک کنید ببینید چند تا کامیون دارن که بار بدون نوبت میبرن و بعد راجه به احساسات راننده ها صحبت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
من خودم با فوق لیسانس مهندسی از دانشگاه امیر کبیر دارم کار میکنم،وخیلی هم تو رشته ام ادعا دارم...این اقای مدیر پایانه استان خیلی بی سواده که اینطور حرف میزنه.رانت و حق کشی بیداد میکنه.به اقایان بومی بندر بگم درست است مثلا ما بگیم چون شرکت سایپا دیزل تو شهر ما است باید بعد از ثبت نام بی نوبت ماشین به ما بده.اینها همه میگذره کمی به فکر عاقبت خود باشید.
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
اقاي مجرد سه هزار راننده اعتساب كرده اينها همشون احساسي. هستند واقعا اون دنيا جه جواب انها راميدي اينهمه درحقشون ظلم ميكنيد حقشونو ميخوريد بدون ظلم هيجوقت بايدار نمي مونه زمان ازتون انتقام ميكيره
یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
سلام از مقام معظم رهبری کمال تشکر و قدر دانی را دارم .اگر نظارت و هدایت ایشان نبود معلوم نیست این به اصطلاع مسولین قوه مجریه و مقننه چه بلای سر این مردم می آوردند . خداوند ایشان را برای همه ما حفظ ، و سلامتی و طول عمر اعطا بفرمایید.در مورد موضوع عدم بارگیری کامیونها وتریلرهاوبی عدالتی و دریافت پول اضافه و رشوه به اجباراز رانندگان کامیون وتریلر توسط عوامل باربری ها و همچنین بی توجهی وبی کفایتی و فرافکنی مسولان مربوطه بندر عباس از این اجتماعات و اعتراضات بوجود آمده وازوزیرمحترم اطلاعات استدعا دارم که این موضوع را پیگیری نمایند.تا عدل و عدالت حضرت علی (ع) و حمایت آن حضرت از مستضعفان و تهی دستان وضعیفان و بر خورد قاطع ایشان با ضالمان و تدعی کنندگان به بیت المال و حقوق مردم در حکومت اسلامی برهمگان به خصوص در این موضوع آشکارو آشکارتر بشود . ان شاءالله.
راننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خواست
الی آخر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
فقط در بندر عباس نیست در بوشهر هم پی گیری کنید از کسانی که در این را قدم بر می دارند متشکریم وبرای آنها دعای خیر میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
اگه اقای مجرد متاهل بودحال رانندگان میفهمید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
خدا ییش این حق راننده نیست این حق زن وبچه چشم به راه راننده نیست ما خانواده های راننده ها دریک سال گزشته صورتمان را با سیلی سرخ نگه داشته ایم تا آقا یان بومی دوله که چه عرض کنم سه لپه بخورند وبه زن وبچشون بدن
ياسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
اقاي مجرد دروغ محض ميگويد به خداوند دانا و حکيم سوگند ياد ميکنم
یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
0
سلام و عرض خسته نباشید ، دراین مورد وموارد مشابه باید دادستان محترم استان و در صورت لزوم دادستان محترم کل کشور بعنوان مدعی العموم به این موضوعات ورود پیدا کنند . وافراد خاطی و مجرم و هنجار شکن در حوزه حمل ونقل و را به سزای عملشان برسانند.و حق مظلوم را از ضالم بستانند. و نگذارند که صاحبان زر و زور و تزویر حق این افراد زحمت کش را بخورند .از دادستان محترم کل کشور عاجزانه تقاضا داریم که به این موضوع رسیدگی بفرمایند.
و عدل حضرت علی (ع)را بار دیگر در حکومت اسلامی به رخ تعدی کنندگان به حقوق مظلومان و زجر کشیدگان اثبات گردد. متشکرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
1
متاسفانه باخبر شدیم که اعتصاب رانندگان بدون رسیدن به هیچ سرانجامی شکسته و تعدادی از رانندگان نیز بازداشت گردیده اند.
واقعا در عجبم که چرا رانندگان پشت همدیگر را خالی کرده و اعتصاب راشکستند
پس باید بگوییم: از ماست که بر ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
شرکتهای باربری اومدن ماشینا رو بصورت سوری زدن بنام خودشان باراشون رو میدن به اونا بارشون رو به اعلام بار نمیدن،دلالها ماشین از بیرون میگیرن بار میزنن و از بعضی باربریهای پر نفوذ بارنامه میگیرن ،اعتصاب رانندگان بیشتر بخاطر اینا بوده اقایون مسوول میگن احساسی یا میگن مدرک بیارین پس خودشونم تو این تخلف بزرگ دست داشتن.
حسین دهقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
1
0
اقاخداییش عیسی بشقره کارش خیلی درست بود اینهمه تهمت بهش نزنید
حسین دهقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
1
0
سلام اقای بشقره من از طرف کلیه کسانی که به شما توهین کردن معذرت میخواهم،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
صدرحمت به نیک سرشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
0
0
اقایی که طرف عیسی بشقره میگیری من حتم دارم توهم تودزدی های ایشون شریکی وگرنه برای همه دیگه اشکاره دزدی های انجمن وسازمان
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
سلام به تک تک عزیزان زحمت کش ؟من هم چند سال وضعیت این بیعدالتی و نبودن امکانات را نتوانستم تحمل کنم ؟رفتم فروختم زدم تو کار ساختمان راحت و قابل احترام ؟یک کرایه میگیری 30 نفر چشمشون دنبالش هست ؟خداپشت وپناه همه رانندگان باشه ؟احسان
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
سلام، بنده بندری هستم، حرف همه دوستان قبول هست درست میگن،ولی این که بومی غیر بومی یکی باشه نه ولی حداقل میشه که بار بومی غیر بومی یجوری اعلام کرد که غیر بومی خواب کمتری داشته باشه،خوب اون دسته افراد که به خون بومی های بندرعباس تشنه هستن، این بی عدالتی بندرعباس تنها نیست مثلا بندرامام حتی مواقع باسکول هم اهوازی میاد جلو میزنه حرفی هم زدی بی بو برگرد میخوان شیشه ماشین بیارن پایین در آخر میخوام اینو بگم بومی یه حقی داره غیر بومی هم یه حقی به امید روزی که همه رانندگان به حق حقوقشان برسن
اصغر رستگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
0
با سلام حضور دوستان ایران مال همه ایرانیانه نفرمایید که بچه های بندر حق دارن نه عزیزم این چه حرفیه اگه اینطوره کل مردم ایران زنده نفت هستن بس خوزستانی ها بگن نفت فقط مال ماست چون تو شهر ماست بقیه مردم باید از گشنگی بمیرن ....فساد در باربری ها بیداد میکنه فقط با اعتراض کار درست میشه همشون فاسدن دولت روحانی هم برا این فساد کاری نکرد رانندگان عزیز دیگه به روحانی رای ندهید به خدا اراده بکنن تو یک هفته میتونن بساط این دزدی ها را برچینن نمیخان بگیرن ده تا کارمند فاسد را اخراج کنن تا ببینم کی جرات میکنه دزدی بکنه.....
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
سلام ببینید هرکاری که با بی احترام و بی ادبی باشه بدرد نمخوره خودم خوزستانی هستم تاحالا هیچ خیری ندیدم نفت داریم گاز داریم صنعت داریم بندر داریم ولی خود بومی باور بفرماید حق ما ضایع شده نمیگم فقط من نه برا همه حق حق است انشالله عدالت بوجود بیاد همگی برادر هستیم
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
فساد اداری کشور را به لجن کشیده ودروغ گفتن مسئولین از همه بدتر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان