تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
آیت‌الله بطحایی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

بیانیه خبرگان، نظر همه اعضا نیست/ اگر می‌دانستم هم بیانیه را امضا نمی‌کردم

عضو کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری گفت: برای نگاشتن بیانیه اخیر مجلس خبرگان دعوتی از اعضا نشده و از نگارش آن بی خبر هستیم.
بیانیه خبرگان، نظر همه اعضا نیست/ اگر می‌دانستم هم بیانیه را امضا نمی‌کردم

رویداد۲۴ بیانیه اخیر مجلس خبرگان درباره لغو برجام و خروج آمریکا از آن در حالی صادر شد که برخی اعضای این مجلس از روند نگارش آن بی‌خبر هستند و از اینکه چگونه این بیانیه به نام همه اعضای مجلس خبرگان صادر شده، اظهار شگفتی می‌کنند.

آیت‌الله جنتی در بیانیه اخیری که به نام مجلس خبرگان صادر کرده با بیان اینکه رهبر انقلاب به اصرار دولت با برجام موافقت کرده، از روحانی خواسته به خاطر خسارت‌های برجام و عدم رعایت خطوط قرمز از مردم عذرخواهی کند.

بیانیه توسط چند عضو هیات رییسه خبرگان نوشته شده، نه همه اعضا

آیت‌الله سیدهاشم بطحایی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ ضمن ابراز بی‌اطلاعی از نگارش بیانیه به اسم مجلس خبرگان، می‌گوید: این بیانیه را احتمالا چند عضو هیات رییسه نوشته‌اند و سایر اعضا از نگارش آن اطلاعی ندارند.

موضوع برجام در کمیسیون سیاسی اجتماعی باید طرح می‌شد


او با بیان اینکه معمولا موضوعات در کمیسیون‌های مربوط مورد بحث قرار می‌گیرد، اظهار داشت: طبیعتا درباره این موضوع می‌بایست در کمیسیون سیاسی اجتماعی که بنده هم عضو آن هستم، بحث می‌شد که این اتفاق نیفتاده است و اصلا از اعضا دعوت نشده است.

اگر اشکالی بود، همان ابتدا تذکر داده می‌شد


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مصالح کشور و نظام و لزوم حفظ وحدت کشور، خاطرنشان کرد: هیات مذاکره‌کننده مجاز به مذاکره بودند و حاصل مذاکرات را با مسئولان نظام در میان گذاشتند و بر اساس همین موضوع درباره مذاکرات تصمیم گرفته شد، لذا اگر اشکالی وجود داشت باید همان ابتدا گفته می‌شد.

با دشمن مقابله کنیم نه با دولت و مذاکره‌کنندگان

آیت‌الله بطحایی افزود: رهبر انقلاب هم به مذاکره‌کنندگان اطمینان داشتند و در عین حال تاکید می‌کردند به طرف مقابل اطمینان ندارند و بایستی با فراست مذاکره شود. سوال اینجاست حال که آمریکا پیمان‌شکنی کرده و نقض عهد کرده، بایستی با آمریکا مقابله کنیم یا مذاکره‌کنندگان خودمان؟ طبیعی است باید با دشمن مقابله کنیم نه با دولت و مذاکره‌کنندگان.

او متذکر شد: آمریکا می‌خواست با کره شمالی مقابله کند اما تا کره شمالی تهدید کرد، آنها از در دوستی در آمدند. در مورد اروپا هم وضع همین است و آنها پیمان شکن هستند و صد امضا هم که بدهند، وفای عهد ندارند.

اگر می‌دانستم هم بیانیه را امضا نمی‌کردم

آیت‌الله بطحایی در پاسخ به این سوال که اگر در جلسه حاضر بود، بیانیه را امضا می‌کرد یا خیر؟ تاکید کرد: به هیچ عنوان، خیر. باید آمریکا را به مسلخ کشاند، نه روحانی را.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
1
0
اگر بنا بر عذر خواهی از ملت باشد، دیگرانی که بابت حمایت های بی حد و حصر از احمدی نژاد باعث تحمیل خسارات جبران ناپذیر به کشور و ملت شده و کشور را 50 سال به عقب رانده اند در اولویت می باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
خداروشکر حالا توی این دوره جبران کردیم و جلو افتادیم !!!!!!!!
نظرات شما
پیشخوان