تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
رهبر در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

همه ارکان نظام مذاکرات هسته‌ای را رصد کرده‌اند/ جایی برای عذرخواهی نیست

یک نماینده پیشین مجلس معتقد است که توافق هسته‌ای و برجام از روز اول مورد نظارت کل نظام بوده است و همه ارکان تصمیم‌گیر کشور حوادث و روند مذاکرات را طی دو سالی که این مباحث در جریان بود، رصد کردند لذا اینطور نبوده که این توافق خیانتی علیه ملت ایران باشد که حالا مسئول آن قرار باشد از مردم عذرخواهی کند.
رئیس جمهور ایران نباید به خاطر مذاکراتی که همه نظام در جریان بودند، عذرخواهی کند

رویداد۲۴ هنگامی که نامه تند مجلس خبرگان به دولت منتشر شد، همه از خود می‌پرسیدند اجلاس خبرگان چه زمانی انجام شده یا کمیسیون سیاسی اجتماعی این مجلس کی نشستی برگزار کرده که حاصل آن بیانیه به دولت باشد. در میانه انتقادها و سوال‌های چهره مختلف همچون هاشم‌زاده هریسی، آیت‌الله بطحایی و ... ناگهان خبر آمد که عنوان فرستنده نامه از مجلس خبرگان به رییس مجلس خبرگان تغییر کرده است؛ اتفاقی که بار دیگر انتقادها و حاشیه‌ها افزایش داد و چهره‌هایی همچون علی مطهری این سوال را مطرح کردند که آیا رهبر انقلاب  یا مجلس شورای اسلامی عهده‌دار نظارت بر برجام است یا مجلس خبرگان؟ سوالی که البته پاسخی نداشت.

فارغ از آنکه وظیفه مجلس خبرگان نیست، فعالان سیاسی این نکته را طرح کرده‌اند که باید ترامپ را سرزنش کرد نه روحانی را و اساسا اگر وظیفه مجلس خبرگان، نظارت بر برجام هم باشد، آیا بخاطر انجام توافق هسته‌ای باید عذرخواهی کرد؟ محمدتقی رهبر عضو پیشین مجلس شورای اسلامی به این سوال پاسخ داده است.

محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی رویداد۲۴، با اشاره به نامه آیت الله جنتی خطاب به روحانی و موضوع خروج ترامپ از توافق هسته‌ای گفت: هر کس به این قضیه نگاهی دارد و بنده هم نظر خودم را مطرح می‌کنم و اعلام می‌کنم در این مورد جای عذرخواهی رئیس جمهور نیست.

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: توافق هسته‌ای و برجام از روز اول مورد نظارت کل نظام بوده است و همه ارکان تصمیم‌گیر کشور حوادث و روند مذاکرات را طی دو سالی که این مباحث در جریان بود، رصد کردند لذا اینطور نبوده که این توافق خیانتی علیه ملت ایران باشد که حالا مسئول آن قرار باشد از مردم عذرخواهی کند.

رهبر تاکید کرد: حالا اگر یک نفر به خاطر شکست‌هایی که در خاورمیانه خورده است، توافق برجام را نقض کند، نباید انتظار داشت که رئیس جمهور ایران عذرخواهی کند، بنابراین مقام‌های ایران خیانتی نکرده‌اند که بخواهند به خاطر آن عذرخواهی کنند.

نماینده مجلس هفتم و هشتم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه دولت و سایر نهادها این است که با سیاست واحد، همدلی خود را حفظ کند و از منازعه و تخریب یکدیگر پرهیز کند و فراموش نکنند اختلاف بین مسئولان نظام، آرزو و برنامه دشمن است.

رهبر با اشاره به اینکه امروز کشورهای غربی و اروپایی، رئیس جمهور آمریکا را زیر سوال برده‌اند، گفت: ما باید با ید واحده و همدلی سعی کنیم انسجام خود را به دنیا نشان دهیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان