تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

رتبه اول خوزستان با ۹۰۰ تحصن طی سال گذشته / کانون‌هایی با برنامه‌ریزی دنبال بحران‌سازی در خوزستان هستند

کانون‌هایی که به طور برنامه‌ریزی شده به دنبال ایجاد بحران در خوزستان هستند را شناسایی کنید/ خط نفوذ و تسلط افراد با سابقه کاملا مشکوک بر روند تصمیم‌گیری استان را جدی بگیرید/ گروه‌هایی با هدف ورشکسته کردن عامدانه و تعطیلی برنامه‌ریزی شده صنایع دنبال ارزان خریدن واحدها با هماهنگی مسئولان استانی و وزارتخانه‌های مربوطه می‌باشند / از مصادیق بارز آن گروه ملی فولاد اهواز است

رویداد۲۴-کانون‌هایی که به طور برنامه‌ریزی شده به دنبال ایجاد بحران در خوزستان هستند را شناسایی کنید/ خط نفوذ و تسلط افراد با سابقه کاملا مشکوک بر روند تصمیم‌گیری استان را جدی بگیرید/ گروه‌هایی با هدف ورشکسته کردن عامدانه و تعطیلی برنامه‌ریزی شده صنایع دنبال ارزان خریدن واحدها با هماهنگی مسئولان استانی و وزارتخانه‌های مربوطه می‌باشند / از مصادیق بارز آن گروه ملی فولاد اهواز است نماینده مردم اهواز با بیان اینکه استان خوزستان با ۹۰۰ مورد تحصن در یک سال گذشته، رتبه اول تجمعات در کشور را دارد، گفت که حرف مشترک همه تجمعات، ضعف مدیریتی در مسائل استان خوزستان است.

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، گفت: نمایندگان محترم جهان امروز در حال یک تغییر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و کانون اصلی این تغییرات منطقه غرب آسیا به عنوان قطب جهان اسلام و دارا بودن منابع غنی خدادادی و انسانی می‌باشد و در بین کشورهای غرب آسیا، کشور عزیزمان ایران به عنوان غنی‌ترین کشور از نظر منابع نفت و گاز و معادن و دارا بودن جمعیت بالا و تاریخ تمدن غنی ایرانی اسلامی و شیعی و دسترسی به آب‌های آزاد و محل خاص جغرافیایی کشورمان دارای بالاترین اهمیت است.

وی افزود: تحولات ایران قطعا بر تحولات خاورمیانه و جهان تاثیرگذار است بنابراین هوشیاری مسئولان، مردم و انسجام داخلی تحت فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. در این جهان چند قطبی سلطه‌گرا و متکثر و کمی منعطف پیچیدگی‌های زیادی را در فضای سیاسی امروز در جهان ایجاد کرده، دستگاه دیپلماسی ما باید به این نکته توجه کند که علاوه بر دشمنی کشورهای بلوک غرب، کشورهای همسایه و منطقه‌ای ایران هم به علت رقابت‌های منطقه‌ای به طرق تاریخی خواهان ایرانی قدرتمند نیستند.

یوسفی تصریح کرد: لذا دیپلماسی کشور باید در این فضای پردشمن و دوران گذر سریع سیاسی جهان هوشیاری ویژه‌ای داشته باشد. امروز ایران با مشکلات فراوانی روبروست که به جرات می‌توان گفت یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشور، اشتغال است. اشتغال با دستورالعمل و اعطای وام ایجاد نمی‌شود و رشد اقتصادی بالا و حذف قوانین زاید و بهبودی فضای کسب و کار و توجه به مصرف کالای ایرانی لازمه اشتغال است. امروز یکی از مشکلات کشور نه ایجاد اشتغال، بلکه حفظ اشتغال موجود است و متاسفانه خصوصی‌سازی که تبدیل به اختصاصی‌سازی در خیلی از موارد شده کاهش اشتغال موجود را برنامه‌ریزی هدف قرار داده که یکی از مصادیق آن صنایع بزرگ خوزستان از جمله گروه فولاد ملی اهواز است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه گروه‌هایی با هدف ورشکسته کردن عامدانه و تعطیلی برنامه‌ریزی شده صنایع و به دنبال آن ارزان خریدن واحد به علت ورشکسته بودن آن با هماهنگی مسئولان استانی و وزارتخانه‌های مربوطه می‌باشد که از مصادیق آن گروه ملی فولاد اهواز است. اینجانب حق خود و مردم شریف خوزستان می‌دانم که با طرح سوال از وزیر اقتصاد و سایر ابزارهای قانونی نسبت به روشنگری و حل مشکل فوق اقدام کنم. آقای رییس‌جمهور خوزستان با ۹۰۰ مورد تحصن در یک سال گذشته رتبه اول تجعمات در کشور را دارد که حرف مشترک همه تجمعات، ضعف مدیریت مسائل در استان است.

یوسفی خطاب به وزیر کشور گفت: کانون‌هایی که به طور برنامه‌ریزی شده به دنبال ایجاد بحران در خوزستان هستند را شناسایی کنید و خط نفوذ و تسلط افراد با سابقه کاملا مشکوک بر روند تصمیم‌گیری استان را جدی بگیرید. چرا افراد با سوابق خاص در مناصب حساس استان قرار می‌گیرند و چرا فرمانداری شهرستان اهواز با شرایط خاص بعد از گذشت حدود ۱۵ ماه به صورت سرپرست اداره می‌شود که امروز ما شاهد مشکلاتی مثل گروه ملی فولاد و انتخابات شورا در اهواز می‌باشیم؟

نماینده مردم اهواز در پایان خواستار شد: یک جلسه اضطراری در دولت در خصوص مشکلات روزافزون استان خوزستان در حوزه موضوعات صنایع استان از جمله گروه ملی فولاد اهواز و مشکلات سپرده‌گذاران موسسه آرمان، مشکلات کشاورزی به عنوان قطب امنیت غذایی کشور و مشکلات بیکاری و اجتماعی و امنیتی و ضعف بارز مدیریت مسائل در استان که انقریب خوزستان را آبستن حوادث مهمی خواهد کرد را برگزار کنید./ 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان