تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

حالا که جمشید بسم الله‌ها نیستند چرا وضع اقتصادی اسفبار است؟

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس تاکید کرد:‌در قدیم می‌گفتند در چهارراه استانبول یک جمشید بسم‌الله است که باعث افزایش قیمت ارز می‌شود، حالا که این جمشید بسم‌الله‌ها نیستند پس چرا وضع اقتصاد اسفبار است

رویداد۲۴-نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس تاکید کرد:‌در قدیم می‌گفتند در چهارراه استانبول یک جمشید بسم‌الله است که باعث افزایش قیمت ارز می‌شود، حالا که این جمشید بسم‌الله‌ها نیستند پس چرا وضع اقتصاد اسفبار استمصطفی کواکبیان در جریان بررسی طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مخالفت با تصویب این طرح گفت: من می‌خواهم با این لایحه مخالفت کنم همانطور که پورابراهیمی گزارش کردند، این بحث مربوط به یک سال و نیم قبل است و ما اکنون در کشور وضعیتی را داریم که می‌طلبد که متناسب با امروز تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی امروز در شرایط کنونی بسیار متفاوت شده است و باید با توجه به امروز وضعیت قاچاق ارز را بررسی کنیم. گزارشی از وضعیت امروز ارائه نشده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: واقعیت این است که وضع قاچاق کالا در حال حاضر به اندازه‌ای اوضاع وخیمی دارد که بنده به عنوان نماینده خجالت می‌کشم از دولت حمایت کنم، از وضعیت اقتصادی اکنون خجالت‌زده هستم، شب می‌خوابیم صبح بیدار می‌شویم دلار چند هزار تومان افزایش پیدا کرده است. خب واضح است عده‌ای در این میان تشویق به قاچاق ارز می‌شوند. در وضعیت فعلی تفاوت قیمت خودروها با ماه پیش ۲۰ میلیون تومان است.

کواکبیان با بیان اینکه مردم به ما می‌گویند برای چه به مجلس می‌روید و در مجلس چه کاری انجام می‌دهید، تصریح کرد: ما با لوایحی که به مجلس آورده‌ایم، نمی‌توانیم به اقتصاد سروسامان دهیم. من معتقدم اسلکه‌های غیرقانونی در این لوایح دیده نمی‌شوند.

وی افزود: عده‌ای از دوستان به من گفتند منظور از اسکله‌های غیرقانونی، سپاه و نیروهای امنیتی هستند در صورتی که من اصلا به آنها اشاره‌ای نداشتم. آنها که کالا وارد نمی‌کنند، اگر هم وارد می‌کنند، اسلحه و مهمات است. افراد در این کشور کالا قاچاق می‌کنند که ما آنها را نمی‌بینیم اما می‌رویم به افراد بینوای کولبر گیر می‌دهیم.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه کولبران نمی‌توانند آن طور که اشخاص دیگر قاچاق می‌کنند و به اقتصاد ضربه بزنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم آماری که دولتمردان می‌دهند درست باشد و وضعیت قاچاق کاهش داشته باشد اما وضعیت جامعه غیر از این آمار را نشان می‌دهد. علت مخالفت من با این لایحه این است که این لایحه به علت اینکه ۱۸، ۱۹ ماه قبل تهیه شده با وضعیت فعلی تناسب ندارد و باید با توجه به زمان فعلی دوباره بررسی و تهیه شود.

کواکبیان با بیان اینکه افرادی که برای افزایش حقوق چند درصدیشان ساعت‌ها در مجلس بحث می‌کنیم یک شبه قدرت خریدشان نصف شده،‌ ابراز داشت:‌ در قدیم می‌گفتند در چهارراه استانبول یک جمشید بسم‌الله است که باعث افزایش قیمت ارز می‌شود، حالا که این جمشید بسم‌الله‌ها نیستند پس چرا وضع اقتصاد اسفبار است؟ بخشی از علت اصلی گرانی این است که صرافی‌های ما به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

وی در پایان خواستار ارجاع مجدد این لایحه به کمیسیون اقتصادی مجلس شد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان