تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۷

۲۳ هزار کلاس درس تخریبی در تهران داریم/ تاثیرگذاری شرایط اقتصادی بر روند نوسازی مدارس

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از وجود ۲۳ هزار کلاس درس تخریبی در مدارس خبر داد.

رویداد۲۴-مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از وجود ۲۳ هزار کلاس درس تخریبی در مدارس خبر داد.علی شهری (مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران) در خصوص عمده‌ترین مشکلاتی که پیش روی اقدامات نوسازی مدارس وجود دارد، گفت: یک مجموعه توانمند هستیم و چندان مشکلی نداریم، اما با این وجود برخی مشکلاتمان شامل ساماندهی و جابه‌جایی است، یعنی زمانی که قرار است یک مدرسه برای نوسازی و مقاوم سازی آماده شود، نیاز است که تخلیه شود، گاه برای این جا به جایی به مشکل برمی‌خوریم.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ادامه داد: خوشبختانه ما تعاملات خوبی با دستگاه‌ها داریم، البته مشکلات خیلی جزیی مثل جواز و انشعابات آب و برق هم مطرح است که باز هم با تعاملاتی که با دستگاه‌ها داریم، کم و بیش حل می‎شود.

شهری در پاسخ به این سوال که آیا شرایط اقتصادی روز جامعه در روند کارتان تاثیر داشته است؟ گفت: با توجه به تجربیات در مقاطع اینچنینی باید بگویم شرایط اقتصادی روی کار ما و قیمت‌های پیشنهادی که  مطرح می‌شود، اثرگذار است، حتی پیمانکاران با یک مقدار احتیاط در این باره برخورد می‎کنند، اما این‌ها مقطعی است و ما با بسیاری از این مسائل مواجه شده‌ایم و بعداز آن عبور کرده‌ایم.

وی در خصوص افزایش تعداد خیرین مدرسه‌ساز گفت: معمولا هر سال خیرین قدیمی به ما خیرین جدید را معرفی می‌کنند. در واقع خیلی از خیرین، خیرساز هستند و از میان دوستان و آشنایانشان خیرین را وارد این فرآیند می‌کنند. حتی در جشنواره‌ها، رسانه‌ها، صدا و سیما و فعالایت‌های این چنینی خیرین جدید به ما می‌پیوندند و سال به سال در این زمینه رشد داشته‌ایم و اگر درصدی بخواهم بگویم، ۵ تا ۱۰ درصد به خیرین ما اضافه می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در پایان اظهار داشت: حدود ۲۳ هزار کلاس درس تخریبی در مدارس داریم که نیازمند نوسازی هستند. اقدامات ضرب العجلی ما برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای استفاده از اعتبارات ردیف طرح تخریب و کمک خیرین است. ردیف طرح تخریب یک ردیف اعتباری ملی است که سالیانه اعتبارش در قانون بودجه سالیانه لحاظ می‎شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خیرین مدرسه ساز
نظرات شما
پیشخوان