تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

تغییر ذائقه سیاسی نخبگان و مسئولان از گفتمان مقاومت به گفتمان سازش از عملیات‌های جبهه استکبار است

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: پاسداران و بسیجیان ما محکم ایستاده اند و باور و اعتقاد قلبی آنان این است که سر میدهیم اما دین و انقلاب نمی دهیم .

رویداد۲۴-نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: پاسداران و بسیجیان ما محکم ایستاده اند و باور و اعتقاد قلبی آنان این است که سر میدهیم اما دین و انقلاب نمی دهیم .حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در دومین روز از برگزاری نخستین اجلاس اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه، از روحانیون به عنوان پرچمداران بصیرت و فرماندهان جبهه های جدید مقابله با استکبار یاد کرد و گفت: یکی از برجسته ترین امتیازات روحانیت شیعه درک صحیح، دقیق و جامع از خطرات، تهدید ها و آسیب های متوجه اسلام و دفاع جانانه از آن بوده است و این ماموریتی است که روحانیت در طی ادوار مختلف بر دوش داشته است.

 وی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان احیاگر اسلام ناب یاد کرد و گفت : این انقلاب با ماهیت دینی شکل گرفت، اما اسلام ناب را حیات دوباره بخشید و استکبار جهانی که با این شرایط جدید، حیات و هیمنه استکباری خود را با خطر و تهدید مواجه می‌دید، با تمام توان و ظرفیت به میدان آمد تا با  انقلاب  اسلامی مقابله کند.

حجت الاسلام حاج صادقی موجودیت انقلاب اسلامی را زنده، پویا و در حال حرکت، پیشروی و اثرگذاری توصیف و تصریح کرد: به همین دلیل است که این انقلاب دشمن دارد؛ در صورتی که آثار حیات انقلاب از بین رفته و یا کارکردهای خود را از دست دهد، دیگر این انقلاب دشمن نخواهد داشت.

وی تقابل جبهه استکبار با انقلاب اسلامی را پایان‌ناپذیر توصیف و خاطرنشان کرد: دعوای ما با استکبار بر سر سرزمین نیست، بلکه این تقابل، در موجودیت و مبتنی بر مبانی فکری و اعتقادی  می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه از جبهه استکبار نباید انتظاری جز دشمنی داشت، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروز جبهه نامتجانسی را متشکل از امریکا به عنوان سردمدار نظام سلطه، صهیونیست ها، برخی حکام کشورهای عربی، منافقین، متحجران داخلی و ... را علیه انقلاب اسلامی تشکیل داده اند.

وی افزود: جبهه استکبار برغم ناکامی و شکست در تمامی عملیات ها و حملات علیه انقلاب، به دنبال استحاله و نابودی حقیقت انقلاب اسلامی از درون است و این جبهه نامتجانس برای ضربه زدن به انقلاب ما به دنبال آن است که ارکان و عناصر ماندگاری انقلاب را با کارگردانی و پشتیبانی فکری و عملی برخی انقلابیون و به دست آنان بشکند.

حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه با اشاره به ارکان و عناصر ماندگاری انقلاب گفت: موتور محرکه انقلاب اسلام است، راهبر این حرکت رهبری و ولایت بوده، حضور و مشارکت مردمی به عنوان عاملی اقتدار بخش، تضمین‌کننده حرکت انقلاب می‌باشد و روحیه و فرهنگ مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی بعد سلبی انقلاب اسلامی را تشکیل میدهد.

وی در ادامه تصریح کرد :جریان سلطه و استکبار برای استحاله و آسیب به ارکان انقلاب از درون، دو راهبرد انحراف فکری و اعتقادی و تحول ارزشها را در پیش گرفته  و برای هر کدام از آنها طرح های عملیاتی پیش بینی کرده اند.

 نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه جبهه استکبار در ایجاد فتنه و انحراف فکری و عملی از انواع اقدامات سخت و نرم فروگذار نکرده است، گفت :تغییر جهت گیری مطالبات، گرایش‌ها و خواسته مردم و تبدیل آن از خواسته‌های ارزشی به مطالبات مادی، تغییر ذائقه سیاسی نخبگان و مسئولین از گفتمان مقاومت به گفتمان سازش، تغییر تقابل اعتقادی و مبنایی به تقابل استراتژیک و راهبردی، تلاش برای تضعیف محوریت ولایت و تضعیف اقتدار و عزت ملی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و علمی از جمله اقدامات راهبردی و عملیات های جبهه استکبار در مقابله با انقلاب الهام بخش اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد انقلابی زدایی از مفهوم انقلاب است، گفت: این راهبرد با تغییر در مفاهیم و اصطلاحات مانند مفهوم انقلاب، آزادی، اعتدال، منافع ملی و نیز تغییر در شخصیت‌ها، نهادهای برآمده از انقلاب و انقلابی زدایی از مدیران و کارگزاران با جدیت از سوی دشمن دنبال می‌شود. حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی دوقطبی سازی و القای تقابل های دروغین از جمله استقلال یا توسعه، آرمان گرایی یا منافع ملی و ... را دیگر اقدام دشمن علیه انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: حمایت از جریان ها و گروه های غرب گرا و در مقابل منزوی کردن جریان های انقلابی و مقبولیت زدایی از نهادهای انقلابی را می توان از دیگر اقدامات دشمن علیه انقلاب اسلامی دانست.

 نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش با برشماری نقش و جایگاه روحانیت در صحنه تقابل با دشمن، تصریح کرد: خود باوری و اعتماد به نفس با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی، مجاهدت علمی در پاسخگویی و دفع و رفع شبهات، بصیرت افزایی نسبت به اهداف  و نقشه های  دشمن، تلاش علمی و عملی برای تقویت ارکان وعناصر ماندگاری انقلاب، صراحت، شجاعت و قاطعیت در برابر دشمن، مطالبه گری، تقویت روحیه جهادی و انقلابی، تبیین پیامدهای شوم تکیه بر دشمن، تقویت ولایت محوری و انسجام و وحدت، به نمایش گذاشتن عظمت و قدرت نظام اسلامی و گسترش فرهنگ و گفتمان بسیجی از جمله انتظارات مهمی است که روحانیون حوزه و دانشگاه به عنوان پرچمداران بصیرت می بایست با نقش پذیری آگاهانه و عالمانه رسالت خود را به انجام رسانند.

وی در ادامه تصریح کرد: باور این که جبهه استکبار با اصل انقلاب اسلامی و ملت ایران دشمنی داشته و آمریکا همچنان شیطان بزرگ است و نباید به او اعتماد کرد و خوش بین بود از دیگر اقدامات مهمی است که روحانیت در تبیین آن باید کوشا باشند.

حجت الاسلام حاجی صادقی در پایان با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز از توانمندی، ظرفیت و اقتدار بسیار مطلوبی برخوردار است و دشمن نیز به خوبی از قدرت ما اطلاع دارد، گفت : زمان آن فرا رسیده که روحانیت با غیرت دینی و روحیه جهادی همیشگی به میدان آمده و از اسلام دفاع کند؛ پاسداران و بسیجیان ما نیز به عنوان حافظان انقلاب اسلامی، با اتکال به خداوند متعال و گوش به فرمان رهبری، محکم ایستاده اند و باور و اعتقاد قلبی آنان این است که" سر می‌دهیم اما دین و انقلاب نمی دهیم" .

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان