تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

معاون وزیر آموزش و پرورش: 30درصد مدارس کشور فرسوده است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان کشور، 5،٢ درصد اما فضای استاندارد ٨،4 درصد است که نشان می دهد ٣٠ درصد مدارس کشور فرسوده است.

رویداد۲۴ مهراله رخشانی مهر روز دوشنبه در نشست جامعه خیران مدرسه ساز کشور با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: از این تعداد مدارس فرسوده کشور، ١٢ درصد تخریبی هستند و ١٨ درصد باید مقاوم سازی شوند. در مجموع ١١ استان زیر خط میانگین کشوری از نظر فضای آموزشی هستند.

وی استان های تهران، خراسان رضوی، گیلان و سیستان و بلوچستان را بیشترین استان های نیازمند نوسازی و مقاوم سازی دانست و گفت: البته به دلیل مهاجرت به حاشیه شهرها، ناچار به ساخت مدارس جدید هستیم.

رخشانی اضافه کرد: در سال ٩5 ردیف های بودجه‌ای ١٠ درصد اختصاص یافته است که این رقم در سال گذشته اعتبارات خیران ١٠٠ درصد و اعتبارات تخریب و بازسازی 5٠ درصد تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه چهار میلیارد دلار معادل چهار هزار میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی از حساب ذخیره ارزی اختصاص داده شد که تعداد زیادی از مدارس کشور تخریب و بازسازی شد.

رخشانی اظهار داشت: از زمان شروع طرح مقاوم سازی تنها ٣5 درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی و ٣٣ درصد نیازمند تخریب و بازسازی بود یعنی حدود ٧٠ درصد نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی بودند که اکنون این آمار برعکس شده البته اکنون میزان مطالبات مردم افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: امسال تعهد خیران مدرسه ساز هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان است در حالی که اعتبارات ما هزار میلیارد تومان است.
رخشانی گفت: در برنامه ششم توسعه نیز سه میلیارد دلار برای مقاوم سازی مدارس برآورد شده است اما تاکنون به عنوان یک تکلیف قانونی این رقم تخصیص داده نشده است.

 اولین خیر مدرسه ساز امام راحل بود

محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیران مدرسه ساز کشور نیز گفت: اولین خیر مدرسه ساز امام راحل بود زیرا اعتقاد داشت همه کشور باید مدرسه شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 65٠ هزار خیر مدرسه ساز در کشور داریم و اکنون فعالیت های مدرسه سازی به برون مرزی رسیده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: امور زنان
نظرات شما
پیشخوان